Træt af min søn... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2013

Annette A

Tror det meget normalt. Kan huske at mødrene i min forrige mødregruppe alle så frem med længsel til de skulle tilbage på arbejde og var meget undrende overfor at jeg gik derhjemme til min søn var halvandet år.

Vi kan da alle blive trætte og ønske noget alenetid specielt når de er små og har mange ting de skal hjælpes med. Nu er jeg selv uddannet pædagog så ser måske lidt anderledes på det og elsker det rent faktisk det meste af tiden og derfor går jeg gerne hjemme med ungerne så lang tid jeg kan, men er sikker på at langt de fleste mødre er gladere ved at komme hurtigere ud på arbejdsmarkedet.

Det gør da bestemt ikke en til en mindre god mor. Hellere have overskuddet og lysten til nærværet med sit barn når man er sammen og så samle energi til det, når man ikke er sammen med sit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Chevro

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 8 mdr. som jeg elsker utrolig højt!!!  Han er bare så nem, glad og smilende hele tiden.
Jeg kunne virkelig ikke ønske mig nogen anden søn end ham!

Men nu har jeg gået hjemme med ham siden han blev født, og  jeg føler nogle gange, at jeg ikke gider ham. Jeg vil hellere lave noget for mig selv, uden afbrydelser.
Jeg har også tit svært ved at finde lysten til at lege med ham - det er som om, at jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal beskæftige ham... 

På en eller anden måde, glæder jeg mig til at han skal i dagpleje her d. 1. juli. Både fordi der så vil ske noget spændende for ham, og fordi at jeg så kan få tid til mig selv.

Jeg er virkelig ked af, at jeg har det sådan! Jeg har dårlig samvittighed, og føler mig som en dårlig mor.  
Jeg vil jo helst have lyst til kun at bruge tid sammen med ham, nu hvor jeg har muligheden...

Men er det normalt at have det sådan?
Hvordan har i andre haft det, når I har gået hjemme med jeres børn i så lang tid?

Jeg havde troet, at jeg ville elske at gå hjemme sammen med ham... Det gør jeg egentlig også, men ikke så meget som jeg havde forstillet mig 

Håber i vil dele jeres erfaringer med mig. 

Hilsen en lidt trist mor. 

Er bestemt ikke træt af min søn (; Og det tror jeg heller ikke du er. Men du er nok ved at være mættet ;-)

Jeg vil få ham passet lidt oftere - og så få noget tid for dig selv! Shop, gå i byen, ud med veninderne, få nogle skønhedsbehandlinger eller hvad du elsker at gøre for dig selv (:

Man kan godt mærke at når først børnene er gamle nok til at lege selv - kan man godt få en fornemmelse af at de også har brug for at komme ud (: Så skamme dig skal du ikke ihvertfald (;

Anmeld

7. juni 2013

gokkelok

Eeeeej, det var da faktisk dejligt at læse, for jeg har det på præcis samme måde. Troede det var mig, der var noget galt med 

Min datter er også 8 mdr og hun virker bare så klar til at komme i dagpleje og jeg glæder mig bare til at komme igang med uddanndelse igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.