Har brug for godt råd NU!!!!Please hjælp piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Sørens

l.b. skriver:

Kan du ikke være der med ham et par timer om dagen i fx 3 dage? Så han opdager at det er sjovt og ikke farligt. Så kan du mere og mere trække dig i baggrunden og lade dp klare tingene

Det var præcis det vi gjorde i starten og igen her i sidste uge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Sørens

Pikku Myy skriver:

Hvad betyder det at I har prøvet at starte forfra? Nu hvor I har muligheden, ville jeg stoppe helt op. Have ham hjemme en uge, måske 2. Besøge DP et par gange i løbet af den tid. Og så starte en "helt almindelig" indkøring forfra igen.

Men det er måske også det I har gjort?

Og en anden ting: Du siger at han har været i DP 10 gange, og i den tid har i prøvet en hel masse. Jeg tænker om han måske ikke godt kunne blive lidt forvirret og dermed utilpas.

Det er det vi har gjort...holdt ham hjemme næsten en uge inkl weekend og prøvede så forfra...ingen forskel. Vi har prøvet det med at jeg bliver, at jeg går hurtigt, at far afleverer, at han bliver afleveret træt og skal lægges hos Dp, at han afleveres frisk ...men ellers ikke noget voldsomt der kunne forvirre ham.

Anmeld

4. juni 2013

Sørens

charlottekri skriver:

Nu har jeg prøvet noget af det samme. Min store pige skreg også fra jeg afleverede hende til jeg hentede hende i en hel måned, lige indtil jeg skiftede dp. fra den første dag var der intet! Jeg tror simpelthen at kemien mellem barn og dp har været forkert, og det var ikke fordi at hun ikke var sød nok. De passede bare ikke sammen. Det er ihvertfald den konklusion jeg selv er kommet frem til, og har hørt andre fortælle den samme historie med andre dp'ere... Måske i skulle overveje at prøve en anden dp når der nu er så længe til du skal begynde at arbejde igen

Jeg tror du har ret! ...vi har besluttet at finde en ny Dp. Der er jo sommerferie periode i Juli hvor mange dp'er holder 2-3 ugers ferie. Så vi prøver forfra 1.august. Lyder det fornuftigt?

Anmeld

4. juni 2013

Sørens

Sørens skriver:

Har prøvet at foreslå det, men Dp siger bare at hun tror det ikke er godt for ham at jeg bliver.

Ja, det vil vi gøre! Tak

Anmeld

4. juni 2013

Drømme

Sørens skriver:

Har prøvet at foreslå det, men Dp siger bare at hun tror det ikke er godt for ham at jeg bliver.

Så må du stå fast. Han er nødt til at vænne sig til at være hos andre, men der er ingen tryggere måde for et barn at udforske verden på, end at gøre det tæt på sin mor.

ellers ville jeg finde en anden dagplejer

Anmeld

4. juni 2013

morethanperfect

Oscar græd også det første stykke tid da jeg gik .. 

Men efter 10 min. stoppede det og han legede fint ..

Men det tog altså 14 dage og indkøre ham .. Mon ikke du har givet det for kort tid ?
Han skal jo vende sig til det uanset om det er nu eller om en mdr.. 

Anmeld

4. juni 2013

Pikku Myy

Sørens skriver:

Det er det vi har gjort...holdt ham hjemme næsten en uge inkl weekend og prøvede så forfra...ingen forskel. Vi har prøvet det med at jeg bliver, at jeg går hurtigt, at far afleverer, at han bliver afleveret træt og skal lægges hos Dp, at han afleveres frisk ...men ellers ikke noget voldsomt der kunne forvirre ham.

Men hvis du siger at I har prøvet 1) at du bliver, 2) at du går hurtigt 3) at far afleverer og 4) at han bliver afleveret til putning, alt sammen på kun 10 gange, har han endnu ikke oplevet en kontinuitet omkring det at skulle afleveres ved DP. Der sker noget nyt hele tiden, og det forvirrer ham. Vil jeg tro - det ville hvert fald være tilfældet for mit barn ...

Jeg tror at I, hvis I skal have det til at fungere, bliver nødt til at lægge en plan, der har en rød tråd, og så holde jer til den. At afleveringen foregår på præcis samme måde HVER ENESTE dag, men at han efterhånden er der i længere og længere tid.

Anmeld

4. juni 2013

Tulle28

Sørens skriver:

Sikke da noget vås!! Det virker jo tydeligvis ikke at du går fra ham! Jeg ville enten vente lidt med indkøring når nu I har så god tid eller skifte dp. Som andre også skriver, kan det være hun enten er for uerfaren eller at kemien simpelthen bare ikke er der.

Anmeld

4. juni 2013

EnSødMor

Sørens skriver:

Min søn har nu været under indkøring i Dp i cirka 1 måned...har kun været der 10 gange pga ferie, sygdom osv.....han græder fra han bliver afleveret og til jeg henter ham (nogen dage efter 30min andre efter 3 timer, hvoraf han måske ahr sovet 30min)

Dp er sød, medgørlig, hjælpsom osv men hun er også ved at blive desperat! Hvad gør man med sådan en lille fyr der bare IKKE vil passes, somKUN vil være hos mor? Jeg skal tilbage og arbejde d.1 sept, så jeg har GOD tid, men ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an. Har selvfølgelig snakket med både DP og DP konsulenten og vi har prøvet at starte forfra, lade far aflevere men INTET virker! HJÆÆÆÆLP

MVH en desperat mor der SÅ nødig vil skade sin babydreng!

Har ikke læst hele tråden, men min pige er også sådan.. 

Her hjalp det at være der i 4 dage sammen med hende, så hun kunne se at jeg altså også er.. Kunne det være en ide at prøve, at han lige skal "Vænne sig til hende" altså mens du også er der. ?

Anmeld

4. juni 2013

Sitrani

Sørens skriver:

Min søn har nu været under indkøring i Dp i cirka 1 måned...har kun været der 10 gange pga ferie, sygdom osv.....han græder fra han bliver afleveret og til jeg henter ham (nogen dage efter 30min andre efter 3 timer, hvoraf han måske ahr sovet 30min)

Dp er sød, medgørlig, hjælpsom osv men hun er også ved at blive desperat! Hvad gør man med sådan en lille fyr der bare IKKE vil passes, somKUN vil være hos mor? Jeg skal tilbage og arbejde d.1 sept, så jeg har GOD tid, men ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an. Har selvfølgelig snakket med både DP og DP konsulenten og vi har prøvet at starte forfra, lade far aflevere men INTET virker! HJÆÆÆÆLP

MVH en desperat mor der SÅ nødig vil skade sin babydreng!

Hej du

Jeg arbejder i en vuggestue, og har flere fange oplevet små poder skrige fra de kom til de blev hentet, og kan fortælle, at nogen af dem først stoppede med at græde efter 3 mdr  Og ja, det er hårdt, men det skal gøres, og nu er de bare de nemmeste og dejligste børn man kunne tænke sig!!! Dem jeg har haft med at gøre var der også kun nogle timer, og sov heller næsten ikke....

Så lad ham komme der de dage han kan, altså hvor han ikke er syg eller der er ferie el.lign., og så afvent situationen... Nogle børn er så viljefaste, at der kan gå rigtig længe inden de overgiver sig - og i de situationer jeg skriver om her, der vendte det fra den ene dag til den anden - sådan lidt som om, at de bare havde besluttet sig for, at nu gik de i vuggestue.... men med rigtig meget modstand i starten... den sidste vi kørte ind var 2 måneder om at gi' sig  Det er svært, både for forældre og dp/pædagog.....

Held og lykke med ham!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.