Kreativ med en snart 2årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

Happiness

charlottekri skriver:

Har du prøvet med trylledej? Der sker ikke noget ved at han spiser lidt af det udover at det måske ikke smager så godt og så er det jo sjovt at se det blive puttet i ovnen og så evt male på det en anden dag (da det skal have ret lang tid i ovnen)

Snuppede din idé idag Han fik da også spist lidt af dejen Og så faktisk ikke ud til det smagte så grimt 

Men han sad i 20 (TYVE!!!) minutter og hyggede sig med at nuldre det, trille små kugler og stikke hjerter ud! Så fedt at se.

Men det var vist mere mig der hyggede mig med at lave figurer Og når min søn nu elsker Pingu, prøvede jeg at lave den og en iglo

Lige et billede af resultatet I morgen skal vi så male det, når han kommer hjem fra vuggestue

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Chris86

Happiness skriver:

Hvad laver i af kreative ting med jeres børn?

Lukas tegner lidt, men mister hurtigt interessen. Fingermaling går lidt bedre. Mens han synes det er sjovere, at putte penslen i vand og maling end på papiret, når han sidder med en pensel... Modelervoks har han ikke fundet fidussen af. Han tror stadig det er mad...  

Ville godt styrke hans koncentration lidt, men mangler bare lige det, som han gider....

Så hvad laver I med jeres børn?

Det behøver ikke at blive flot, eller der behøver slet ikke at komme et produkt ud af det.  

Den anden dag klippede vi en krone SAMMEN og så dekorerede hun den med farve, sløjfe og diverse sager vi fandt, sim ku klistres på! Den er et hit og bliver brugt OFTE
Ellers øver vi i at klippe, tegner, leger med en klat dej (som så ender som boller), maler på sten, bum bum ka ik lige komme på mere..

Anmeld

9. juni 2013

EnGodMor

Hvad laver i af kreative ting med jeres børn?

Lukas tegner lidt, men mister hurtigt interessen. Fingermaling går lidt bedre. Mens han synes det er sjovere, at putte penslen i vand og maling end på papiret, når han sidder med en pensel... Modelervoks har han ikke fundet fidussen af. Han tror stadig det er mad...  

Ville godt styrke hans koncentration lidt, men mangler bare lige det, som han gider....

Så hvad laver I med jeres børn?

Det behøver ikke at blive flot, eller der behøver slet ikke at komme et produkt ud af det.  

Herhjemme skal man fange interessen med cars

Cars puslespil

Cars spand, og så laver vi sandslotte i sandkasse lege med vand samtidig med.

Kører til stranden og  finder sted, som vi maler på hjemme

Køber små lærreder, som han enten maler på, eller tegner med farver på, og så tegner jeg fx hans hånd eller fod op på lærredet, så syntes han det er sjovt at tegne eller male på

Han er med til at lave modellervoksen fra bunden af, 

Vi bager en del, han elsker og  putte ingredienserne i skålen og tænde for maskinen

Tegner med kridt udenfor på fliserne

Han elsker og hammer søn i brædder. 

Leger med balloner i forskellige farver, som bliver kastet op i luften, og vi tegner ansigter på

Har købt en masse farvede fjer, som vi puster til og laver en masse sjov ud af

Laver trylle dej, hvor han selv er med til at lave dejen, og så former vi en masse ud af det, han elsker og hjælpe med at tænde ovnen og side og se på at det bager

Leger med store perler som han sætter på snor

Han klipper ting ud fra et legetøjskatalog, som han bagefter selv limer på et stykke farvede karton

Tager til stranden med fiskenet og så finder tang og sten i vandet

Er med til at vande blomster i haven og drivhuset

Og mange flere ting, ligeså snart det er noget han finder sjovt, så kan han koncentrer sig om det i rigtig lang tid

Anmeld

9. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Male på glas, krus, sten og hvad man ellers har. 

Bage sammen. 

Et lille kande med vand i og en lille kop (min dreng elsker at lege med vand)

modellervoks hvor mor laver bold og de dyr han kunne tænke sig. 

Legekøkken er et hit her. 

hans barnevognssele kan han lege lææænge med. Han lukker den. Mor åbner og så lukker han igen...dette bliver gentaget maange gange.

Anmeld

9. juni 2013

charlottekri

Happiness skriver:

Snuppede din idé idag Han fik da også spist lidt af dejen Og så faktisk ikke ud til det smagte så grimt 

Men han sad i 20 (TYVE!!!) minutter og hyggede sig med at nuldre det, trille små kugler og stikke hjerter ud! Så fedt at se.

Men det var vist mere mig der hyggede mig med at lave figurer Og når min søn nu elsker Pingu, prøvede jeg at lave den og en iglo

Lige et billede af resultatet I morgen skal vi så male det, når han kommer hjem fra vuggestue

hvor dejligt

og hvor smart at lave håndaftryk, den nupper jeg da lige

vi har også gjort det omkring juletid, at jeg har rullet dejen tyndt ud og så har min datter stukket figurer ud til juletræet som hun også har farvelagt (kan evt også bruges til påske)

knus charlotte

Anmeld

10. juni 2013

Happiness

mor:) skriver:

Male på glas, krus, sten og hvad man ellers har. 

Bage sammen. 

Et lille kande med vand i og en lille kop (min dreng elsker at lege med vand)

modellervoks hvor mor laver bold og de dyr han kunne tænke sig. 

Legekøkken er et hit her. 

hans barnevognssele kan han lege lææænge med. Han lukker den. Mor åbner og så lukker han igen...dette bliver gentaget maange gange.

Tror jeg henter ham i klapvognen idag, så kan vi finde sten at male på. Har forsøgt med lærreder, det var kun sjovt de første 2 gange Men overvejer at lave kartoffeltryk, kan være det sætter gang i interessen igen

Vi forsøgte os med trylledej igår, det var en stor succes! Så det skal vi male idag, når han kommer hjem fra vuggestuen

Modelervoks spiser han. Så skal lave det fra bunden hvis han skal sidde med det. Så det bliver et projekt når der er mere tid

Vandlegen og legekøkken elsker han oså her. Han har en lille indkøbsvogn, som flittigt kører igennem hele huset MANGE gange i løbet af en dag Nok det bedste køb jeg har lavet. 100kr for vogn og rigtig mange indkøbsvarer.

Hvilken slags maling skal man bruge hvis man skal farve på glas og krus? Kan man få noget uden giftige indholdstoffer i? Lukas er nemlig super hurtig, og der bliver smagt på alt. Så går meget op i hvad vi sidder med af materialle.

Anmeld

10. juni 2013

Happiness

charlottekri skriver:

hvor dejligt

og hvor smart at lave håndaftryk, den nupper jeg da lige

vi har også gjort det omkring juletid, at jeg har rullet dejen tyndt ud og så har min datter stukket figurer ud til juletræet som hun også har farvelagt (kan evt også bruges til påske)

knus charlotte

Fik ideen fra vuggestuen. Det var nemlig vores julegave. Et fodaftryk på den ene, og et håndaftryk på den anden

Regenr med at give mormor sådan en i år. Hvor jeg laver formen ud af min hånd, og så laver et aftryk af Lukas' i midten. Tænker hun vil blive super glad for sådan et

Og så snupper jeg da lige ideen med jule og påskepynt Vi har en troldegren som hænger op året rundt. Og lige nu er der bamser på og udklip som han har lavet i vuggestuen. Men kan være han skal lave nyt pynt til den nu. Med sommerlige figurer på

Anmeld

10. juni 2013

Happiness

engodmor skriver:

Herhjemme skal man fange interessen med cars

Cars puslespil

Cars spand, og så laver vi sandslotte i sandkasse lege med vand samtidig med.

Kører til stranden og  finder sted, som vi maler på hjemme

Køber små lærreder, som han enten maler på, eller tegner med farver på, og så tegner jeg fx hans hånd eller fod op på lærredet, så syntes han det er sjovt at tegne eller male på

Han er med til at lave modellervoksen fra bunden af, 

Vi bager en del, han elsker og  putte ingredienserne i skålen og tænde for maskinen

Tegner med kridt udenfor på fliserne

Han elsker og hammer søn i brædder. 

Leger med balloner i forskellige farver, som bliver kastet op i luften, og vi tegner ansigter på

Har købt en masse farvede fjer, som vi puster til og laver en masse sjov ud af

Laver trylle dej, hvor han selv er med til at lave dejen, og så former vi en masse ud af det, han elsker og hjælpe med at tænde ovnen og side og se på at det bager

Leger med store perler som han sætter på snor

Han klipper ting ud fra et legetøjskatalog, som han bagefter selv limer på et stykke farvede karton

Tager til stranden med fiskenet og så finder tang og sten i vandet

Er med til at vande blomster i haven og drivhuset

Og mange flere ting, ligeså snart det er noget han finder sjovt, så kan han koncentrer sig om det i rigtig lang tid

Puslespil gider han ikke rigtigt. Han mister meget hurtigt koncentrationen og bliver gal når han ikke kan få brikkerne til at sidde... 

Lærreder har vi et helt lager af. Han gider bare ikke tegne eller male på dem mere. Men regner med at lave kartoffeltryk i løbet af ugen. Så kan det være jeg kan fange hans interesse igen.

Regner med at hente ham i klapvogenen idag, og så finde sten på vejen hjem. Så kan vi male på dem i løbet af ugen eller i weekenden Super ide.

Er det svært at lave modellervoks? For vil ikke at han sidder med det almindelige, når det hele tiden skal smages på. Er sikker på han rent faktisk synes det smager godt!! Og sundt er det jo bestemt ikke...

Ellers en masse gode idéer. Tror han er for lille til nogle af dem, men så har jeg da en masse idéer nogle år frem

Anmeld

10. juni 2013

Happiness

Chris86 skriver:

Den anden dag klippede vi en krone SAMMEN og så dekorerede hun den med farve, sløjfe og diverse sager vi fandt, sim ku klistres på! Den er et hit og bliver brugt OFTE
Ellers øver vi i at klippe, tegner, leger med en klat dej (som så ender som boller), maler på sten, bum bum ka ik lige komme på mere..

Tror jeg skal have købt nogle børnesakse. Har hele tiden tænkt at han er for lille, men kan da være vi skal prøve Man har det jo med at se dem, som om de stadig er babyer nogle gange

Anmeld

10. juni 2013

Happiness

LinLin skriver:

Ja og så tørrer det stille ind igen og så mere vand på...

Super, det må vi prøve Han er altid lidt træt efter vuggestuen. Så der ville det være godt med små projekter. Og den her er da liige til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.