Kreativ med en snart 2årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.365 visninger
26 svar
9 synes godt om
3. juni 2013

Happiness

Hvad laver i af kreative ting med jeres børn?

Lukas tegner lidt, men mister hurtigt interessen. Fingermaling går lidt bedre. Mens han synes det er sjovere, at putte penslen i vand og maling end på papiret, når han sidder med en pensel... Modelervoks har han ikke fundet fidussen af. Han tror stadig det er mad...  

Ville godt styrke hans koncentration lidt, men mangler bare lige det, som han gider....

Så hvad laver I med jeres børn?

Det behøver ikke at blive flot, eller der behøver slet ikke at komme et produkt ud af det.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

LinLin

Har i prøvet at lege med kartoffelmel og vand på bordet (voksdug!) Der kan absolut ikke komme noget produkt ud af, men de fleste mindre børn synes det er sjovt at lege med

Anmeld

3. juni 2013

Happiness

LinLin skriver:

Har i prøvet at lege med kartoffelmel og vand på bordet (voksdug!) Der kan absolut ikke komme noget produkt ud af, men de fleste mindre børn synes det er sjovt at lege med

Kan være vi skal prøve det i weekenden Putter man bare en masse kartoffelmel på bordet og så lidt vand på?

Anmeld

3. juni 2013

modesty

Happiness skriver:

Lukas tegner lidt, men mister hurtigt interessen. Fingermaling går lidt bedre. Mens han synes det er sjovere, at putte penslen i vand og maling end på papiret, når han sidder med en pensel... Modelervoks har han ikke fundet fidussen af. Han tror stadig det er mad...  

Ville godt styrke hans koncentration lidt, men mangler bare lige det, som han gider....

Det behøver ikke at blive flot, eller der behøver slet ikke at komme et produkt ud af det.  

Herhjemme kan min dreng rigtig godt lide at jeg også tegner med. Jeg ved ikke om du har prøvet det? Så tegner jeg f.eks en bamse og en hest og så "farvelægger" han mine tegninger imens. Dete r ret hyggeligt og gør at han finder det underholdende lidt længere end hvis han sidder alene. 

Anmeld

3. juni 2013

Hvem?

Når vejret ikke er til at være ude, gør vi nogle af disse;

- Male på krus/lærred/glas etc.

- Perler på perleplade, så de kan stryges - eller på snor som armbånd

- Bager (det elsker de)

- Sår frø i urtepotter som de selv passer indtil der kommer noget, karse var et kæmpe hit

- Papmaché - en stor gang grat, men drengene hygger sig

- Klippe og klistre - det er ikke altid det bliver et resultat ud af det, men de syntes det er meget morsomt

- Tegner

- Puslespil

- Selvom det regner er vi tit i skoven, hvor vi finder ting som grankogler, kastanjer osv

Det var li det jeg kan komme på, drengene her er 2,5 år og 3 år  

Anmeld

3. juni 2013

Rødhætte

Happiness skriver:

Krympeplast er også rigtig sjovt. Så kan ungerne se hvordan det krymper i ovnen.. Vi brugte det til jul hvor bedsteforældrene fik en fin nøglering med en flot krympe tegnng på

Anmeld

3. juni 2013

Happiness

modesty skriver:

Herhjemme kan min dreng rigtig godt lide at jeg også tegner med. Jeg ved ikke om du har prøvet det? Så tegner jeg f.eks en bamse og en hest og så "farvelægger" han mine tegninger imens. Dete r ret hyggeligt og gør at han finder det underholdende lidt længere end hvis han sidder alene. 

Sidder altid med ham, men han tegner måske 4 streger, og så er legen slut Han tager også tuscherne fra mivg og lægger dem væk

Måske man skal lave det til en sang-tegning. Han elsker at vi synger, og det er nok det eneste jeg kan sidde stille med ham med. Ellers drøner han rundt i alle hans vågne timer...

Anmeld

3. juni 2013

Happiness

Hvem? skriver:

Når vejret ikke er til at være ude, gør vi nogle af disse;

- Male på krus/lærred/glas etc.

- Perler på perleplade, så de kan stryges - eller på snor som armbånd

- Bager (det elsker de)

- Sår frø i urtepotter som de selv passer indtil der kommer noget, karse var et kæmpe hit

- Papmaché - en stor gang grat, men drengene hygger sig

- Klippe og klistre - det er ikke altid det bliver et resultat ud af det, men de syntes det er meget morsomt

- Tegner

- Puslespil

- Selvom det regner er vi tit i skoven, hvor vi finder ting som grankogler, kastanjer osv

Det var li det jeg kan komme på, drengene her er 2,5 år og 3 år  

Der var mange gode ideer Må lave en liste og så afprøve når vi har fri

Anmeld

3. juni 2013

charlottekri

Har du prøvet med trylledej? Der sker ikke noget ved at han spiser lidt af det udover at det måske ikke smager så godt og så er det jo sjovt at se det blive puttet i ovnen og så evt male på det en anden dag (da det skal have ret lang tid i ovnen)

Anmeld

4. juni 2013

LinLin

Happiness skriver:

Kan være vi skal prøve det i weekenden Putter man bare en masse kartoffelmel på bordet og så lidt vand på?

Ja og så tørrer det stille ind igen og så mere vand på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.