de der flasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2013

Chevro

nu sad mig og manden lige ved aftensmaden og snakkede om det der med at flaskerne til mme skal skoldes hver gang de er blevet vasket...

er godt med på at det er for at sterilisere dem i forhold til bakterier... men vi snakkede så om hvor længe man skal blive ved? 

elna er 10 måneder om 14 dage... og får kun sin godnat flaske... vi skolder jo ikke hendes tallerkener eller bestik... eller drikke glas for den sags skyld... men stadig hendes flasker... kom bare til at tænke på om vi skal blive ved med det og hvorfor?? 

Min søn bliver snart et år - og har ikke fået flaske i mange måneder. Men vi har givet ham almindelig vand osv siden han var mellem 4 og 6 måneder. Og har overhovedet ikke brugt andet end opvaskemaskinen. Og han har endnu aldrig været syg :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Kay

Britt88 skriver:

Det er jo også med at gøre hvad man selv føler er rigtigt.. Min søn er flaskebarn og har været det siden han var et par dage gammel dermed har han fået bakterierne eller hvad man siger fra start.. Den første uge kogte vi flasker og sutter (følte ikke man lavede andet ) derefter efter en snak med sp fik vi af vide at så længe vandet til hans mme stadig koges kunne vi nøjes med at skolde dem et par gange om ugen.  Sutterne skolder vi hver dag

ja.. og flaske vask og kogning hænger bare en langt ud af halsen... jeg har kun supleret hende og derfor max givet 4-5 flasker i døgnet.. men alligevel har man bare været så træt af det... nu får hun kun 1  

Anmeld

2. juni 2013

Kay

Frk-S skriver:

Vores pige får en natflaske/aftenflaske hver aften. bagefter vasker jeg den grundigt med vand og sæbe, hver søndag skolder jeg så flasken! Vi bruger kun en da vi jo vasker den efter hver gang  

har også overvejet at ligge dem væk alle sammen undtagen 1  

Anmeld

2. juni 2013

Frk. Himmelblå

Kay skriver:

nu sad mig og manden lige ved aftensmaden og snakkede om det der med at flaskerne til mme skal skoldes hver gang de er blevet vasket...

er godt med på at det er for at sterilisere dem i forhold til bakterier... men vi snakkede så om hvor længe man skal blive ved? 

elna er 10 måneder om 14 dage... og får kun sin godnat flaske... vi skolder jo ikke hendes tallerkener eller bestik... eller drikke glas for den sags skyld... men stadig hendes flasker... kom bare til at tænke på om vi skal blive ved med det og hvorfor?? 

I behøver ikke blive ved. Nøjes med at koge sutterne. Flaskerne kan I smide i opvaskeren..

Vi koger sutter pga. sygdoms(gen)smitte. OG det er lige så nemt som at rense dem uden kogning, men mere sikkert..

Anmeld

2. juni 2013

EnSødMor

Kay skriver:

har også overvejet at ligge dem væk alle sammen undtagen 1  

Det lyder som en god ide.

For ellers kan man godt tænke, nå jeg venter med at vaske den til imorgen og pludselig står der 8 flasker ved vasken (Ihvertfald hvis man er min mand) haha. Det duer bare ikke.

Anmeld

2. juni 2013

Kay

Frk. Himmelblå skriver:

I behøver ikke blive ved. Nøjes med at koge sutterne. Flaskerne kan I smide i opvaskeren..

Vi koger sutter pga. sygdoms(gen)smitte. OG det er lige så nemt som at rense dem uden kogning, men mere sikkert..

tænker også at koge sutterne sammen med hendes almindelige sutter som jo alligevel bliver kogt  

Anmeld

2. juni 2013

Kay

Frk-S skriver:

Det lyder som en god ide.

For ellers kan man godt tænke, nå jeg venter med at vaske den til imorgen og pludselig står der 8 flasker ved vasken (Ihvertfald hvis man er min mand) haha. Det duer bare ikke.

jeps lige netop... men vi har opvaskemaskine... så overvejer bare at putte dem der ind... og så skal vi havde lidt mere end en  

Anmeld

2. juni 2013

Frk. Himmelblå

Kay skriver:

tænker også at koge sutterne sammen med hendes almindelige sutter som jo alligevel bliver kogt  

Nemlig, så er det jo ikke nogen ekstra-opgave.. Og man har jo rigeligt at se til...

Anmeld

2. juni 2013

VTL

Fra 4 mdr må du give de barn vand fra hanen og du behøver ikke længere, at koge flaskerne. Har dog selv valgt, at koge sutterne dagligt alligevel og du har helt ret, de spiser jo af alt andet service uden det steriliseres 

Anmeld

2. juni 2013

gonefishing

Kay skriver:

sæbe rester?? man skylder dem vel efter man har vasket dem?? jeg gør i altfald  

Jooo men det er vist ikke nok. Tror du kan læse om det hos Helen hemde sundhedsplejerskens side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.