de der flasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2013

JuniMama

Vi stoppede med at skolde dem da min datter blev 6 mdr. Derefter røg flaskerne i opvaskeren og sutterne blev bare vasket op i hånden!

Som du selv skriver, så skolder man jo heller ikke kopper og tallerkner, så det er heller ikke nødvendigt med flaskerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

anynom

Vi skoldede altid flaskerne efter brug, lige indtil hun stoppede med at få flaske (tror hun var 14-15 mdr da hun stoppede med den sidste)

Anmeld

2. juni 2013

Masig

Kay skriver:

nu sad mig og manden lige ved aftensmaden og snakkede om det der med at flaskerne til mme skal skoldes hver gang de er blevet vasket...

er godt med på at det er for at sterilisere dem i forhold til bakterier... men vi snakkede så om hvor længe man skal blive ved? 

elna er 10 måneder om 14 dage... og får kun sin godnat flaske... vi skolder jo ikke hendes tallerkener eller bestik... eller drikke glas for den sags skyld... men stadig hendes flasker... kom bare til at tænke på om vi skal blive ved med det og hvorfor?? 

Vi stoppede vist med at sterilisere dem da han var omkring 7-8 mdr tror jeg. De kom i opvaskemaskinen på 65 grader, så de var vist rene nok og der skete altså ikke noget... Nu får han jo så ikke flaske mere, men alt andet han spiser og drikker af bliver jo også kun vasket i maskinen og sutterne bliver kogt et par gange om måneden tror jeg...

Anmeld

2. juni 2013

Kay

JulieWH skriver:

Vi skoldede altid flaskerne efter brug, lige indtil hun stoppede med at få flaske (tror hun var 14-15 mdr da hun stoppede med den sidste)

men tænker du ik tanken... hun drikker vand fra hanen og drikker af en kop der ik er skoldet??

Anmeld

2. juni 2013

Kay

Masig skriver:

Vi stoppede vist med at sterilisere dem da han var omkring 7-8 mdr tror jeg. De kom i opvaskemaskinen på 65 grader, så de var vist rene nok og der skete altså ikke noget... Nu får han jo så ikke flaske mere, men alt andet han spiser og drikker af bliver jo også kun vasket i maskinen og sutterne bliver kogt et par gange om måneden tror jeg...

så fra nu af kommer vores også i opvaseren  

Anmeld

2. juni 2013

AlberteSophie

Her skolder vi dem, vi har MAM sutteflasker der kommer lidt vand i og i mikro 3 min, så er de skoldet. Intet problem!

heller skolde en gang for meget end en gang for lidt (:

Anmeld

2. juni 2013

Hullabullabulla

Kay skriver:

min sagde bare hver gang i starten og har ik hørt anet så vi fortsatte jo bare... men det stopper så nu  

Det er jo også med at gøre hvad man selv føler er rigtigt.. Min søn er flaskebarn og har været det siden han var et par dage gammel dermed har han fået bakterierne eller hvad man siger fra start.. Den første uge kogte vi flasker og sutter (følte ikke man lavede andet ) derefter efter en snak med sp fik vi af vide at så længe vandet til hans mme stadig koges kunne vi nøjes med at skolde dem et par gange om ugen.  Sutterne skolder vi hver dag

Anmeld

2. juni 2013

anynom

Kay skriver:

men tænker du ik tanken... hun drikker vand fra hanen og drikker af en kop der ik er skoldet??

Jo, men de får jo ikke vand i flasken

Mælk er noget af det "værste" når det kommer til bakterier og mme er i mine øjne endnu værre (er skadet af at have en bioanalytiker som mor ). Ville hellere skolde dem hver gang end at tage chancen

Anmeld

2. juni 2013

EnSødMor

Kay skriver:

nu sad mig og manden lige ved aftensmaden og snakkede om det der med at flaskerne til mme skal skoldes hver gang de er blevet vasket...

er godt med på at det er for at sterilisere dem i forhold til bakterier... men vi snakkede så om hvor længe man skal blive ved? 

elna er 10 måneder om 14 dage... og får kun sin godnat flaske... vi skolder jo ikke hendes tallerkener eller bestik... eller drikke glas for den sags skyld... men stadig hendes flasker... kom bare til at tænke på om vi skal blive ved med det og hvorfor?? 

Vores pige får en natflaske/aftenflaske hver aften. bagefter vasker jeg den grundigt med vand og sæbe, hver søndag skolder jeg så flasken! Vi bruger kun en da vi jo vasker den efter hver gang  

Anmeld

2. juni 2013

lycly

Jeg holdt op da hun var omkring 8 mdr og holdte også op med at koge vandet for hun fik jo vand af kop fra vandhanen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.