Først vil jeg lige give dig et kram.
Øv, hvor lyder det ikke til at det er rart at være dig lige nu. Jeg kan godt forstå din tankegang mht. at kun svage mennesker går til psykolog, at kun svage mennesker har brug for hjælp til at klare sig igennem livet (den sidste står for egen regning..), men den tankegang er helt forkert.
Stærke mennesker beder om hjælp, når de har brug for det. Noget af det sværeste er at sige højt til et andet menneske "Jeg har det svært, jeg har brug for hjælp". I det øjeblik er man mere sårbar end nogensinde før, man har smidt alle våben væk, og blottet sig totalt. At turde gøre det kræver mod, og det kræver vilje! Vilje til at ville mere med sit liv, end at vandre rundt i det mareridt man befinder sig i nu. Vilje til at leve sit eget liv, og ikke lade sig selv være kontrolleret og styret af dæmoner, men i stedet selv kontrollere og styre dæmonerne, så man får det liv man vil have. 
Det kan være svært at tage det første skridt, og få kontaktet de fagfolk der skal kontaktes, for at sætte processen i gang. Hvis der er tilfældet for dig, må du ikke skamme dig over at bede din kæreste, eller en anden person du har det godt med, om hjælp. Enten til at tage den første kontakt, eller som bisidder ved læge eller kommune. Det vigtigste er at der bliver sat nogle ting i gang.
Jeg har lige sakset lidt fra center for voldtægtsofres hjemmeside. Jeg ved jo ikke hvor gammel du er, eller hvor i landet du bor..:
Center for Voldtægtsofre
Tilbuddene på centrene for voldtægtsofre er lidt forskellige. Nogle centre har mulighed for at hjælpe selv om der er gået måneder eller år siden overgrebet. På centret i Aarhus tilbyder man f.eks. psykologbehandling til unge mellem 13 og 24 år, uanset hvor lang tid der er gået siden overgrebet. Læs mere om tilbuddet her.
Du kan altid ringe til det Center for Voldtægtsofre, der er tættest på dig. Enten kan centret tilbyde hjælp, eller så kan de fortælle om andre muligheder for at få hjælp.
Som du kan se i den markerede tekst, kan du nogle steder få hjælp, selvom der er gået lang tid siden overgrebet. Har du haft kontakt til dem for nylig? Hvis du ikke selv har mod på at ringe ind, så spørg din kæreste om han vil kontakte dem for dig, eller skriv en mail.
Uanset hvilke tilbud dit lokale center kan (eller ikke kan) give dig, synes jeg du skal kontakte din læge. Som du kan se i det jeg har markeret her nedenunder (sakset fra samme hjemmeside som før), kan lægen også benyttes når man har det dårligt psykisk, man behøver ikke have fysiske skavanker for at få en tid hos sin læge.
Jeg gør det selv, og kender flere andre, der bruger lægen til sådanne samtaler.
Men det kræver selvfølgelig at man har tillid til sin læge...
Egen læge
Du kan også kontakte din egen læge. Din læge har mulighed for at tilbyde dig samtaler om det, der er sket.
Selvom du ikke skulle have lyst til at have deciderede samtaler med lægen om hvad der er sket for dig, synes jeg alligevel du skal fortælle ham hvad du har været udsat for. Og beskrive hvordan du havde det med det umiddelbart efter, og specielt hvordan du har det nu. Han kan måske finde nogle ting i dine beskrivelser, som gør at han kan henvise dig til psykolog for andre grunde end voldtægten (når nu den "tidsfrist" er overskredet). Og der er jo ingen andre end dig der bestemmer, hvad der skal arbejdes med hos psykologen uanset hvad grund lægen har givet til henvisningen. Her sidst jeg gik til psykolog via lægen, betalte jeg 319 kr. pr. gang. (Jeg er ikke medlem af Danmark), nu hvor min henvisning er udløbet, betaler jeg 900 kr. pr. gang.
Nå, men det blev vist til et af de lidt længere indlæg.
Jeg håber alt det bedste for dig.