Hvorfor tager man på under en graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

E.J.mor.

emmagirl skriver:

Mange overvægtige tager ikke/må ikke tage særlig meget på under en graviditet. Synes du skal snakke med din jordemoder og få ro i tankerne, så du ikke går og bekymrer dig

jamen jeg har både kontakt til min læge og til min gynegolog, som siger jeg bar skal nå at tabe så meget som muligt inden vi går igang.

og desuden har jeg min egen personlige kost ekspert jeg kommer hos hver 3 uge som laver mine kostplaner og træner mig og råder og vejleder mig,hun er med hele vejen, og hun ved godt jeg ønsker at være gravid igen.

men hun siger også til mig at hun ikke kan love mig at jeg fortsat vil tabe mig under graviditeten fordi mange ting kan spille ind.,som hormoner og væske og bla bla mange ting.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

E.J.mor. skriver:

ja som overskriften lyder, ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle skrive det.

men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor i tog på i jeres graviditet, var det pga i konstant spiste,eller spiste forkert eller var det pga væske i kroppen eller pga hormoner.

jeg er ret nervøs for at tage på i min kommende snart gravidtet pga jeg er i gang med projekt vægttab,og helst ikke vil tage på.

jeg tog 0 kg på  i begge mine andre graviditeter.

så håber i vil gøre mig lidt klogere, så jeg er forberedt,for den 3 graviditet  måske kan blive anderledes pga mit vægttab og mange forandringer i kroppen er sket osv 

hilsen charlotte

Jeg plejer at tage det på, som barn, forstervand, moderkage, blod mv vejer + ca. 4 kg fedt, som afgjort kommer på, fordi jeg spiser langt usundere end sædvanligt, når jeg er gravid...

Men altså alt det der har med graviditeten at gøre ryger jo bogtsaveligt talt af under fødslen...

Anmeld

31. maj 2013

banana3

emmagirl skriver:

Undskyld jeg lige blander mig igen Men hun har nok ikke taget 22 kg væske på. Som jeg skrev før har baby og alt det andet også vejet, og det forsvinder jo naturligvis også forholdsvist hurtigt efter fødslen  Jeg har fx taget 10-11 kg på indtil videre og er 31+, og jeg har bestemt ikke levet af junkfood. Jeg motionerer flere gange om ugen og spiser sundt langt det meste af tiden..

Sådan er det også her, jeg har taget 10 kg på vejer nu lige knap 67. kan se der er lidt der har sat sig på lårene, men det må løbes væk når kroppen er klar til det

Det kan med 100% sikkerhed ikke undgås at tage på, med mindre man direkte er på slankekur

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

E.J.mor. skriver:

jamen jeg har både kontakt til min læge og til min gynegolog, som siger jeg bar skal nå at tabe så meget som muligt inden vi går igang.

og desuden har jeg min egen personlige kost ekspert jeg kommer hos hver 3 uge som laver mine kostplaner og træner mig og råder og vejleder mig,hun er med hele vejen, og hun ved godt jeg ønsker at være gravid igen.

men hun siger også til mig at hun ikke kan love mig at jeg fortsat vil tabe mig under graviditeten fordi mange ting kan spille ind.,som hormoner og væske og bla bla mange ting.....

Hun har højst sandsynligt ret

Anmeld

31. maj 2013

E.J.mor.

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg plejer at tage det på, som barn, forstervand, moderkage, blod mv vejer + ca. 4 kg fedt, som afgjort kommer på, fordi jeg spiser langt usundere end sædvanligt, når jeg er gravid...

Men altså alt det der har med graviditeten at gøre ryger jo bogtsaveligt talt af under fødslen...

tak for dit svar

jeg må tag tag det som det kommer, ikke andet at gøre vist.

Anmeld

31. maj 2013

Hønsemor

I min første graviditet tabte jeg mig de første 14 dage 10 kg pga opkast og kvalme og da jeg så ramte omkring 20+ forsvandt opkast og kvalmen (fik akupunktur for det) og havde fået besked på at spise og drikke det jeg havde lyst til og vi stod og flyttede samtidig med.. Da jeg fødte 37+3 havde jeg taget 25 kg fordi jeg levede meget usundt + væske i kroppen og min søn

Anden gang fik jeg også kvalme og opkast, dog ikke lige så slemt som første gang og tog bare ikke særlig meget på.. Den dag jeg fødte 37+6 havde jeg taget 16,4 kg denne gang havde jeg levet meget sundere da jeg skulle være godt forbillede for min store dreng. Fik dog meget mere væske i kroppen denne gang og har endnu ikke tabt det hele, og har meget vand tilbage endnu + mine hormoner slet ikke er ude af kroppen endnu her snart 5 mdr efter fødsel..

når det så er sagt har jeg nærmest været gravid siden jeg blev gravid i februar 2010 (2010, 2 x 2011, 2012 og til 3/1/13)

Anmeld

31. maj 2013

Hullabullabulla

E.J.mor. skriver:

så man kan jo godt sige til sig selv, var det fordi du levede af junk og slik konstant hele graviditen var det nok derfor man tog på....

hvis man nu har spist sundt hele graviditen og taget på så er det væske,,,og det taber man så hurtigt igen som du siger

Det er jo svært at sige da nogle jo kan spise oceaner af junk uden vægtstigning - men måske alligevel ender med +20 kg under en graviditet..

Er selv overvægtig og min max stigning var 10 kg.. Uge 28+0 hed den +4,5 kg hvilket jeg var ok tilfreds med.. Men så fik jeg SSF og fra 28+0 til 36+6 hvor jeg fødte kom resten på - men det kunne jeg jo ikke "gøre for" da det var vand..

Jeg levede ikke ultimativt sundt i min graviditet - men ej heller vildt usundt, levede nok bare som jeg plejede..

Det jeg vil frem til er at du kan have mange ideer om at du ikke vil tage på - men det eneste du selv er herre over, er hvad du putter i munden

Anmeld

31. maj 2013

MorEllen

Jeg tog 24 kg på, og inden jeg blev gravid var min bmi 19,5. Jeg spiste utrolig meget, og til sidst var der også en del væske i kroppen. Efter et par måneder med amming og trilleture var jeg nede på min normalvægt igen.

Nu er jeg halvvejs i min 2. graviditet og har allerede taget 8,5 kg på... Håber på lidt minde vægtøgning denne gang.

Tror nok det er meget induviduelt hvor meget man tager på... det afhænger jo af så meget, alt fra startvægt til livststil og arv..

Anmeld

31. maj 2013

B&J

jeg tog 9kg på og nogle dag efter jeg havde født var de væk....

Anmeld

31. maj 2013

TWT

Jeg tog 38kg på til uge 36 derefter turde jeg ikke mere at veje mig. Jeg 41+1. 

Jeg tog så meget på fordi jeg levede af chokolade, mindst en plade om dagen. 

Inden jeg blev gravid vejede jeg meget lidt, spiste minimalt og dyrkede massere motion. fik så besvær med at dyrke motion tidligt i graviditeten, og kunne bare spise og spise, havde virkelig ingen bundprop. Var så sulten heletiden, og om natten vågnede jeg også for at spise. Hvis ikke jeg spiste, fik jeg kvalme.

min datter er 6 mdr nu og jeg har smidt kilone (mangler få)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.