Hvorfor tager man på under en graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.314 visninger
23 svar
10 synes godt om
31. maj 2013

E.J.mor.

ja som overskriften lyder, ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle skrive det.

men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor i tog på i jeres graviditet, var det pga i konstant spiste,eller spiste forkert eller var det pga væske i kroppen eller pga hormoner.

jeg er ret nervøs for at tage på i min kommende snart gravidtet pga jeg er i gang med projekt vægttab,og helst ikke vil tage på.

jeg tog 0 kg på  i begge mine andre graviditeter.

så håber i vil gøre mig lidt klogere, så jeg er forberedt,for den 3 graviditet  måske kan blive anderledes pga mit vægttab og mange forandringer i kroppen er sket osv 

hilsen charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

mommy1991

men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor i tog på i jeres graviditet, var det pga i konstant spiste,eller spiste forkert eller var det pga væske i kroppen eller pga hormoner.

jeg er ret nervøs for at tage på i min kommende snart gravidtet pga jeg er i gang med projekt vægttab,og helst ikke vil tage på.

så håber i vil gøre mig lidt klogere, så jeg er forberedt,for den 3 graviditet  måske kan blive anderledes pga mit vægttab og mange forandringer i kroppen er sket osv 

hilsen charlotte

Selve graviditeten i sig selv vejer jo omkring 10-12 kg, fordelt på (+/-):

• Foster 3500 gram
  • Moderkage  600 gram
  • Fostervand  800 gram
  • Livmoderen 1000 gram
  • Brysterne  400 gram
  • Blodvolumen 1200 gram
  • Væske i vævet  1200 gram
  • Fedt 3500 gram

Så er der nogen der tager ekstra fedt på og nogle får ekstra vand i kroppen..

http://mamanet.dk/gravid/livsstil/vaegtstigning-under-svangerskabet

Anmeld

31. maj 2013

E.J.mor.

emmagirl skriver:

Selve graviditeten i sig selv vejer jo omkring 10-12 kg, fordelt på (+/-):

• Foster 3500 gram
  • Moderkage  600 gram
  • Fostervand  800 gram
  • Livmoderen 1000 gram
  • Brysterne  400 gram
  • Blodvolumen 1200 gram
  • Væske i vævet  1200 gram
  • Fedt 3500 gram

Så er der nogen der tager ekstra fedt på og nogle får ekstra vand i kroppen.. 

tak det lyder klogt ,,,jeg tog bar kun 0 kg på.....hvor andre tager vildt meget på....jeg må bare se hvad der sker vist

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

E.J.mor. skriver:

tak det lyder klogt ,,,jeg tog bar kun 0 kg på.....hvor andre tager vildt meget på....jeg må bare se hvad der sker vist

Pas Alle er forskellige..

Anmeld

31. maj 2013

Hullabullabulla

E.J.mor. skriver:

hilsen charlotte

22 kg pga vand i kroppen .. De var væk 10 dage efter fødslen

Anmeld

31. maj 2013

E.J.mor.

Britt88 skriver:

22 kg pga vand i kroppen .. De var væk 10 dage efter fødslen

så man kan jo godt sige til sig selv, var det fordi du levede af junk og slik konstant hele graviditen var det nok derfor man tog på....

hvis man nu har spist sundt hele graviditen og taget på så er det væske,,,og det taber man så hurtigt igen som du siger

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

så man kan jo godt sige til sig selv, var det fordi du levede af junk og slik konstant hele graviditen var det nok derfor man tog på....

hvis man nu har spist sundt hele graviditen og taget på så er det væske,,,og det taber man så hurtigt igen som du siger

Undskyld jeg lige blander mig igen Men hun har nok ikke taget 22 kg væske på. Som jeg skrev før har baby og alt det andet også vejet, og det forsvinder jo naturligvis også forholdsvist hurtigt efter fødslen  Jeg har fx taget 10-11 kg på indtil videre og er 31+, og jeg har bestemt ikke levet af junkfood. Jeg motionerer flere gange om ugen og spiser sundt langt det meste af tiden..

Anmeld

31. maj 2013

Victoria2013

Jeg har taget ca. 20 kg på og bliver nok sat til at føde i næste uge (er i 38. uge nu). Nogle kilo er baby, noget er væske i kroppen og resten er med sikkerhed mor-har-været-konstant-sulten/lækkersulten

Anmeld

31. maj 2013

E.J.mor.

jeg kan slet ikke rumme hvis jeg skal se min vægt stige, for jeg har været igang med vægttab i 14 måneder nu, og har et godt stykke vej endnu..... hvor er det frustrende man ikke aner hvad der vil ske.... puuuuhhhh.

men må jo bar håbe jeg ikke tager så meget på.

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

E.J.mor. skriver:

jeg kan slet ikke rumme hvis jeg skal se min vægt stige, for jeg har været igang med vægttab i 14 måneder nu, og har et godt stykke vej endnu..... hvor er det frustrende man ikke aner hvad der vil ske.... puuuuhhhh.

men må jo bar håbe jeg ikke tager så meget på.

Mange overvægtige tager ikke/må ikke tage særlig meget på under en graviditet. Synes du skal snakke med din jordemoder og få ro i tankerne, så du ikke går og bekymrer dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.