Slår han vores fælles barn? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

modesty

Carina:-) skriver:

Jeg har aldrig oplevet at nogen af mine børn har løjet om så en alvorlig ting.

Men det er så også i min verden fuldstændig ligegyldigt da jeg synes det er et skråplan hvis man går udfra barnet lyver frem for at tage det meget alvorligt .

Det vil jo være et alvorligt tillidsbrud for barnet hvis den voksne den har betroet sig til ikke tager det seriøst.

Der er INGEN i den her tråd der siger at man skal gå ud fra at barnet lyver og at man ikke skal tage det seriøst.

Der er flere der nævner at det simpelthen ikke passer at børn ikke lyver. Det GØR de. Også om meget alvorlige ting. Det er jo ikke ensbetydende med at alle børn lyver altid - eller at dette barn lyver i denne situation. Det har ingen sagt. Så jeg ved ikke hvem du henvender dig til med den kommentar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

UPDATE:

Jeg har snakket med BH, og de har nu sat et par pædagoger på vores barn, hvis de kontakter kommune, bliver jeg så set som det sorte får og bliver "med indberettet"?.. :-(

Jeg tror ikke det vil gå ud over dig. Måske der bliver lidt ekstra sat på af hjælp, eller opsyn hjemme ved dig, indtil de er sikre. Men jeg tvivler stærkt på de feks vil tage barnet fra dig. Du hjælper dem netop, du har fortalt noget dit barn har fortalt dig, og jeg tror de tager dig med i det hele når/hvis de går videre med det, så du på sidelinjen kan se hvad der sker omkring dit barn og dennes far

Anmeld

31. maj 2013

Carina:-)

modesty skriver:

Der er INGEN i den her tråd der siger at man skal gå ud fra at barnet lyver og at man ikke skal tage det seriøst.

Der er flere der nævner at det simpelthen ikke passer at børn ikke lyver. Det GØR de. Også om meget alvorlige ting. Det er jo ikke ensbetydende med at alle børn lyver altid - eller at dette barn lyver i denne situation. Det har ingen sagt. Så jeg ved ikke hvem du henvender dig til med den kommentar.

Det var såmænd bare en konstantering at jeg ikke tror på at børn lyver om så en alvorlig ting-og slet ikke i den formulering som ts skrev.

Lige som du konstanterer at du mener at børn godt kan finde på at lyve-

Jeg mente så bare generelt at det er ligegyldigt da man altid skal tage et barns ord for sandt.

Især når vi snakker vold eller overgreb.

Det kan godt være du ikke er enig,og så er den vist ikke længere.

Så sænk du bare paraderne igen .

Anmeld

31. maj 2013

LinLin

modesty skriver:

I modsætning til hvad mange mennesker tror og mener, så lyver børn. Og de kan lyve ofte og meget. Også om meget alvorlige ting som vold og overgreb.

Det kan måske netop være fordi I har så meget fokus på at man ikke må slå, at barnet bruger dette. Måske h*n har været sur på far over noget helt andet, ikke gidet at skulle hjem til far og prøvet at snige sig udenom på den måde. Eller en helt anden motivation jeg ikke kan gennemskue.

Når det så er sagt, ville jeg selvfølgelig tage barnet seriøst! Med det forbehold at der måske ikke er noget om snakken. Kunne det være en mulighed at snakke med pædagogerne i børnehaven og høre om de mærker noget til anderledes adfærd i ugerne hvor far har barnet?

Helt enig! Har folk herinde ikke set "Jagten"?!?
Er selv blevet anklaget for at have "pillet ved et barn" fuldstændig ud af det blå! så jo børn kan sagtens finde på at lyve/opdigte historier om så alvorlige ting!

Men selvfølgelig er det noget der skal siges videre i institutionen og både der og derhjemme skal der være ekstra opmærksomhed på barnet...

Anmeld

31. maj 2013

mariamiss6

Det er det jeg ikke ved :-(

Jamen så må du spørge dem på mandag. Der er stor forskel på om du bliver 'med-indberetteT' eller 'med-indberetteR'.

Jeg går ud fra at det du blev ked af var at du troede du også ville blive indberetteT, forstået sådan at kommunen så også skulle have fokus på dig, selvom det jo slet ikke var det sagen handlede om?

Men, måske er du også nervøs for at han skal vide at det er dig der har snakket med børnehaven og at det så er digd er indberetteR ham?

I hvert fald, hvis det er det første, så spørg børnehaven hvorfor de vil indberette dig også, når du fortæller dem at du er nervøs for at far slår.

Og hvis det er det sidste der trykker dig, så tag en snak med børnehaven og hør om du kan undlade at blive nævnt som medindberetter, hvis det er fordi du er bange for din eks.

Men jeg kunne forestille mig, at hvis børnehaven skal indberette noget, så skal de også fortælle hvorfor de tror der er noget galt, og hvordan de er blevet opmærksomme på det. På den måde kan det ske de er tvunget til at skrive at det faktisk var dig der gjorde dem opmærksomme på det, og bad dem observere om der kunne være noget om snakken.

Anmeld

31. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis det bliver til en sag i børnefamilie afdelingen så kan jeg forestille mig at de både skal se hvordan det går hjemme ved dig men også ved far. Under en undersøgelse mener jeg man tager hele barnets netværk med. Men det betyder jo ikke du bliver "anklaget" for noget. 

Hvis pædagogerne synes at han har et bekymrende adfærd så er det jo det der underrettes på. En beskrivelse af det bekymrende adfærd. Samt de udtalelser der kommer fra barnet selv. De kan ikke underrette  dine udtalelser, da det så ikke vil være 1.håndsviden og derfor lige så godt kunne være rygter. Men de kan selvfølgelig godt skrive at du har udtalt en bekymring om....

taget i betragtning at han har været voldelig overfor dig synes jeg det er stærkt du reagerer så hurtigt. Håber virkelig ikke der er noget om snakken 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.