Slår han vores fælles barn? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.881 visninger
25 svar
48 synes godt om
30. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er i et dilemma, et af de større af slagsen
Min eksmand og jeg, deler vores fælles barn 7/7 efter skilsmisse.
Barnet er tre

Vores barn går i BH, og vi går meget op i det med IKKE at slå, da det er et mindre problem med alle børnene dernede

Fortæller vores barn at h*n skal hjem til far imorgen efter BH og barnet bliver lidt tom i øjnene og siger: "Når far bliver sur på mig, slår han mig og jeg bliver virkelig ked af det"

Jeg overvejer at snakke med BH, faderen og jeg har INGEN kontakt fordi han er sur over han ikke må få barnet på adressen.
Hvad skal jeg gøre?
Jeg er igang med en sag i SFV omkring mere tid, da han negativt påvirker barnet, men de er jo årtier om at få fingeren ud ang sager.

Håber I har et par råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Carina:-)

Du tager naturligvis dit barn alvorligt,og kontakter statssamtet

Jeg ville aldrig lade et barn komme ud til en person ,når der er mistanke om vold.

Så jeg ville kontakte statsamtet eller evt politiet-da det kan få konsekvenser for dig hvis du bare holder barnet hjemme hos dig uden at drage anden aktør ind i sagen.

Men ja-jeg ville stole på mit barn,(og hvorfor i alverden skulle det også lyve om så voldsom en ting som vold) Og nægte faren samværd med hjælp af de rette myndigheder.

Anmeld

30. maj 2013

modesty

Hej,

Barnet er tre

Vores barn går i BH, og vi går meget op i det med IKKE at slå, da det er et mindre problem med alle børnene dernede

Fortæller vores barn at h*n skal hjem til far imorgen efter BH og barnet bliver lidt tom i øjnene og siger: "Når far bliver sur på mig, slår han mig og jeg bliver virkelig ked af det"

Jeg overvejer at snakke med BH, faderen og jeg har INGEN kontakt fordi han er sur over han ikke må få barnet på adressen.
Hvad skal jeg gøre?
Jeg er igang med en sag i SFV omkring mere tid, da han negativt påvirker barnet, men de er jo årtier om at få fingeren ud ang sager.

Håber I har et par råd

I modsætning til hvad mange mennesker tror og mener, så lyver børn. Og de kan lyve ofte og meget. Også om meget alvorlige ting som vold og overgreb.

Det kan måske netop være fordi I har så meget fokus på at man ikke må slå, at barnet bruger dette. Måske h*n har været sur på far over noget helt andet, ikke gidet at skulle hjem til far og prøvet at snige sig udenom på den måde. Eller en helt anden motivation jeg ikke kan gennemskue.

Når det så er sagt, ville jeg selvfølgelig tage barnet seriøst! Med det forbehold at der måske ikke er noget om snakken. Kunne det være en mulighed at snakke med pædagogerne i børnehaven og høre om de mærker noget til anderledes adfærd i ugerne hvor far har barnet?

Anmeld

30. maj 2013

stm2812

Anonym skriver:

Hej,

Barnet er tre

Hvad skal jeg gøre?

Håber I har et par råd

Jeg ville helt bestemt tage barnet alvorligt, og så bagefter vurdere om det kan have været en lille løgn, der er opstået pga hvad der foregår i BH. Du vil aldrig kunne tilgive dig selv, hvis du troligt sender barnet hjem til faren og dette fortsætter. 

som en anden siger så tag fat i statsamtet. Snak med børnehaven. gør hvad du kan for at dit barn føler at h*n bliver lyttet til og taget alvorligt og se om du kan få barnet til at fortælle mere om det. 

Og hvad siger din egen mavefornemmelse dig? 

Kan slet ikke forestille mig hvor hård sådan en situation må være at stå i

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I modsætning til hvad mange mennesker tror og mener, så lyver børn. Og de kan lyve ofte og meget. Også om meget alvorlige ting som vold og overgreb.

Det kan måske netop være fordi I har så meget fokus på at man ikke må slå, at barnet bruger dette. Måske h*n har været sur på far over noget helt andet, ikke gidet at skulle hjem til far og prøvet at snige sig udenom på den måde. Eller en helt anden motivation jeg ikke kan gennemskue.

Når det så er sagt, ville jeg selvfølgelig tage barnet seriøst! Med det forbehold at der måske ikke er noget om snakken. Kunne det være en mulighed at snakke med pædagogerne i børnehaven og høre om de mærker noget til anderledes adfærd i ugerne hvor far har barnet?

Det var nemlig det jeg tænkte jeg ville gøre imorgen.
Barnet plejer at være meget ærlig omkring ting, altså det h*n fortæller er ikke med flyvende elefanter eller grønne mænd - er bare så meget i tvivl da det er en alvorlig snak og ikke noget man bare klantre folk for.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Jeg ville helt bestemt tage barnet alvorligt, og så bagefter vurdere om det kan have været en lille løgn, der er opstået pga hvad der foregår i BH. Du vil aldrig kunne tilgive dig selv, hvis du troligt sender barnet hjem til faren og dette fortsætter. 

som en anden siger så tag fat i statsamtet. Snak med børnehaven. gør hvad du kan for at dit barn føler at h*n bliver lyttet til og taget alvorligt og se om du kan få barnet til at fortælle mere om det. 

Og hvad siger din egen mavefornemmelse dig? 

Kan slet ikke forestille mig hvor hård sådan en situation må være at stå i

Min eksmand har slået mig to gange foran vores barn, så derfor er jeg bekymret :-(

Anmeld

30. maj 2013

stm2812

Anonym skriver:

Min eksmand har slået mig to gange foran vores barn, så derfor er jeg bekymret :-(

Årh ej det er jeg virkelig ked af at høre. Men det viser virkelig også hvilken mand han er, og at han måske netop godt kan finde på sådan noget. Og bare tanken om han har gjort det foran jeres barn også.... føj... godt du er kommet væk fra ham Har virkelig intet tilovers for folk der udøver vold overfor andre for at have magten (eller hvorfor de nu gør sådan noget

Anmeld

30. maj 2013

Tulle28

Anonym skriver:

Så ville jeg helt sikkert ikke tage nogen chancer! Jeg ved ikke noget om statsamt osv., men håber der er andre der kan rådgive dig.

Anmeld

30. maj 2013

modesty

Det var nemlig det jeg tænkte jeg ville gøre imorgen.
Barnet plejer at være meget ærlig omkring ting, altså det h*n fortæller er ikke med flyvende elefanter eller grønne mænd - er bare så meget i tvivl da det er en alvorlig snak og ikke noget man bare klantre folk for.

Jeg læser lige nu at du i en besked til en anden skriver at din eks har slået dig to gange foran jeres barn. Det er absolut en skærpende omstændighed der taler mod din eks. Så er situationen pludselig en helt anden end hvis han ikke havde udvist tendenser i den retning. Så tror jeg faktisk ikke at din søn lyver. Det er et fåtal af mænd der rent faktisk er voldelige, så det er klart at det peger i retning af at din søn taler sandt, at din eks rent faktisk er voldelig.

Anmeld

30. maj 2013

FruK

Anonym skriver:

I så fald ville jeg tage det meget alvorligt.

Jeg har selv delebarn og har oplevet ham i den alder fortælle ting om, hvad der skete hos hhv mig og hans far, som ikke var rigtige - trods det at han ellers ikke løj. Vi kunne heldigvis snakke sammen, og det fandt drengen hurtigt ud af... 

Men i din situation ville jeg til en start snakke med børnehaven og bede dem være ekstra opmærksomme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.