Slår han vores fælles barn? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

FruK

Carina:-) skriver:

Men ja-jeg ville stole på mit barn,(og hvorfor i alverden skulle det også lyve om så voldsom en ting som vold) Og nægte faren samværd med hjælp af de rette myndigheder.

Et barn i den alder kender jo ikke konsekvenserne og ved ikke, hvor voldsomt det egentlig er.

Jeg har oplevet flere børn lyve om sådan noget - inkl min egen. Ganske normale, velfungerende børn, som ikke normalt lyver og som i hvert fald ikke har oplevet vold.

Min venindes søn sagde som treårig i børnehaven; "Min far slår mig, når han drikker rødvin!" En far som sjældent drikker noget som helst, og  som i hvert fald aldrig har slået nogen. Pædagogerne troede heldigvis ikke på at der var noget om det, og fortalte det selv til forældrene. Og sagde i øvrigt, at det oplever de jævnligt. Men hvor dælen får man lige sådan noget fra i den alder...?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Carina:-)

FruK skriver:

Et barn i den alder kender jo ikke konsekvenserne og ved ikke, hvor voldsomt det egentlig er.

Jeg har oplevet flere børn lyve om sådan noget - inkl min egen. Ganske normale, velfungerende børn, som ikke normalt lyver og som i hvert fald ikke har oplevet vold.

Min venindes søn sagde som treårig i børnehaven; "Min far slår mig, når han drikker rødvin!" En far som sjældent drikker noget som helst, og  som i hvert fald aldrig har slået nogen. Pædagogerne troede heldigvis ikke på at der var noget om det, og fortalte det selv til forældrene. Og sagde i øvrigt, at det oplever de jævnligt. Men hvor dælen får man lige sådan noget fra i den alder...?! 

Jeg har aldrig oplevet at nogen af mine børn har løjet om så en alvorlig ting.

Men det er så også i min verden fuldstændig ligegyldigt da jeg synes det er et skråplan hvis man går udfra barnet lyver frem for at tage det meget alvorligt .

Det vil jo være et alvorligt tillidsbrud for barnet hvis den voksne den har betroet sig til ikke tager det seriøst.

Anmeld

30. maj 2013

stm2812

Men det er så også i min verden fuldstændig ligegyldigt da jeg synes det er et skråplan hvis man går udfra barnet lyver frem for at tage det meget alvorligt .

Det vil jo være et alvorligt tillidsbrud for barnet hvis den voksne den har betroet sig til ikke tager det seriøst.

Er simpelthen så enig  

Anmeld

30. maj 2013

FruK

Man skal da aldrig gå ud fra som en selvfølge at barnet lyver. Men være opmærksom på, at det altså ikke altid er den endegyldige sandhed, fordi et barn siger det. 

Selvfølgelig skal man lytte, bruge sin mavefornemmelse og være opmærksom på, om der kan være noget om snakken.

Anmeld

30. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Hej,

Jeg er i et dilemma, et af de større af slagsen
Min eksmand og jeg, deler vores fælles barn 7/7 efter skilsmisse.
Barnet er tre

Vores barn går i BH, og vi går meget op i det med IKKE at slå, da det er et mindre problem med alle børnene dernede

Fortæller vores barn at h*n skal hjem til far imorgen efter BH og barnet bliver lidt tom i øjnene og siger: "Når far bliver sur på mig, slår han mig og jeg bliver virkelig ked af det"

Jeg overvejer at snakke med BH, faderen og jeg har INGEN kontakt fordi han er sur over han ikke må få barnet på adressen.
Hvad skal jeg gøre?
Jeg er igang med en sag i SFV omkring mere tid, da han negativt påvirker barnet, men de er jo årtier om at få fingeren ud ang sager.

Håber I har et par råd

Børn lyver ofte, ja rigtig ofte og om det mest bisarre og onde ting - såsom at far slår.

På den anden side er det jo en anklage der skal tages alvorligt, for tænk nu hvis barnet har ret 

Jeg synes du skal snakke med BH og hører hvad barnet siger i BH og evt få dem til at ligge mærke til barnets adfærd.

Anmeld

30. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville tage en snak med børnehaven uden at nævne mistanke om vild, da det kan farve deres syn på dit barns adfærd. 

Jeg har arbejdet i bh og børn kan altså godt lyve om sådan nogle ting. 

Jeg ved ikke hvad årsagen kan være da jeg hverken kender dit barn eller faren. 

Ikke dermed sagt at du ikke skal tage dit barn seriøst men lad jeg viile nok starte med at høre pædagogerne ad. 

Anmeld

31. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min eksmand har slået mig to gange foran vores barn, så derfor er jeg bekymret :-(

Det er lige en helt anden situation. Så ville jeg reagere. For så er det jo tale om kunne en mand der ikke kan styre sit temparement. 

håber for dit barn og dig at der ikke er noget om snakken. 

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Børn lyver ofte, ja rigtig ofte og om det mest bisarre og onde ting - såsom at far slår.

På den anden side er det jo en anklage der skal tages alvorligt, for tænk nu hvis barnet har ret 

Jeg synes du skal snakke med BH og hører hvad barnet siger i BH og evt få dem til at ligge mærke til barnets adfærd.

UPDATE:

Jeg har snakket med BH, og de har nu sat et par pædagoger på vores barn, hvis de kontakter kommune, bliver jeg så set som det sorte får og bliver "med indberettet"?.. :-(

Anmeld

31. maj 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

UPDATE:

Jeg har snakket med BH, og de har nu sat et par pædagoger på vores barn, hvis de kontakter kommune, bliver jeg så set som det sorte får og bliver "med indberettet"?.. :-(

Er du sikker på det ikke er 'med indberetteR'? Som i at de vil tage dig med på råd, og indberette SAMMEN med dig, i tilfælde af de finder det nødvendigt.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Er du sikker på det ikke er 'med indberetteR'? Som i at de vil tage dig med på råd, og indberette SAMMEN med dig, i tilfælde af de finder det nødvendigt.

Det er det jeg ikke ved :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.