Hul i øret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Mum33

Synes bestemt ikke små børn - hverken piger eller drenge skal have huller i ørene. Det er en måde at pynte sig på for voksne. Der kan gå infektioner osv i det, og derudover kan den risikerer at bliver rykket ud under leg eller på legepladsen. 

Så nej - og mener i øvrigt at det mere er forældrene, der har et ønske om at pynte barnet, end barnet der oprigtigt ønsker sig en piercing i øret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

annec

Vil jeg aldrig i hele mit liv gøre ved mine
Børn. Syntes faktisk at det ser forfærdeligt ud til så små børn..
Måske hvis jeg havde piger, og de var 6-7 år men aldrig nogensinde før! :-)

Anmeld

30. maj 2013

L&V

Anonym skriver:

I min søns børnehave, på samme stue som ham, går der en lille dreng som er piercet i øret.

Hvad mener i om at man piercer sit lille barn?

Jeg bryder mig ikke om det. For det første fordi jeg ikke synes det klæder en lille dreng på 3 med hul i øret. For det andet så tænker jeg at det ikke er noget han selv har ytret ønske om. Tror simpelthen ikke på at en 3 årig kommer hjem en dag og siger "Jeg vil gerne have hul i øret". Altså må det være noget forældrene har bestemt, og det bryder jeg mig ikke om.

Hvad er jeres holdning til det?

Det ser jeg simpelthen ingen grund til og det er ikke noget vores datter får lov til før end ved 5-6 års alderen og ja vores søn får sku nok slet ik lov

Anmeld

30. maj 2013

Koen.

Ganske enkelt forstår jeg det ikke! Det er ikke min sag, men mine unger får det ikke før aller tidligst 10 år og gerne senere, det skal tids nok komme hvor alt skal pierces

Anmeld

30. maj 2013

MorDk

Jeg ville personligt ikke "udsætte" mit lille barn for det. Fik selv hul i ørene som 3 årig. Men en 3 årig kan ikke selv tage stilling til sådan noget. Jeg synes det er forkert. Hvem siger barnet vil have huller i ørene. Hullerne vil altid være der (man vil ihvertfald altid kunne se dem)

Anmeld

30. maj 2013

Elgaard73

Det er ikke noget min dreng får lov til.

For det første, er det for ungt. Han kan måske godt ytre ønske om det som 3-årig, men er slet ikke gammel nok til at forstå "konsekvensen" af det. Her som 18 måneder gammel, kan han da også ytre ønske om at ville smage en øl eller gå rundt med en øldåse, men det får får han jo heller ikke lov til.

For det andet, så kan jeg lige forstille mig, hvad der kan ske, når han deltager i lidt vilde tumlelege, som de fleste drenge i den alder jo gør.

For det trejde, syntes jeg ikke at det er pænt.

Anmeld

30. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Helt enig!

Ved godt det sikkert lyder totalt overfladisk, men når jeg ser denne dreng med hul i øret, får det automatisk sat nogle negative tanker i gang hos mig. Jeg er selv bevidst om det, og kan sagtens se at mine tanker/fordomme måske slet ikke holder stik.

jeg tror det det er meget normalt at have sådan nogen fordomme også selv om de ikke holder stik

det er jo ligsom nå der er nogen der laver hanekam på deres små drenge så ligner de jo også nogen værer rødder. selv om de måske ikke er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.