Hul i øret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

I min søns børnehave, på samme stue som ham, går der en lille dreng som er piercet i øret.

Hvad mener i om at man piercer sit lille barn?

Jeg bryder mig ikke om det. For det første fordi jeg ikke synes det klæder en lille dreng på 3 med hul i øret. For det andet så tænker jeg at det ikke er noget han selv har ytret ønske om. Tror simpelthen ikke på at en 3 årig kommer hjem en dag og siger "Jeg vil gerne have hul i øret". Altså må det være noget forældrene har bestemt, og det bryder jeg mig ikke om.

Hvad er jeres holdning til det?

uforsødet synes jeg ikke om det. skal ikke dømme nogen for at gøre det men jeg ville ikke bryde mig om at min datter får det før hun bliver min 6 - nok også ældre. hun skal selv ønske det og være klar over det gør avs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Maise86

Anonym skriver:

I min søns børnehave, på samme stue som ham, går der en lille dreng som er piercet i øret.

Jeg bryder mig ikke om det. For det første fordi jeg ikke synes det klæder en lille dreng på 3 med hul i øret. For det andet så tænker jeg at det ikke er noget han selv har ytret ønske om. Tror simpelthen ikke på at en 3 årig kommer hjem en dag og siger "Jeg vil gerne have hul i øret". Altså må det være noget forældrene har bestemt, og det bryder jeg mig ikke om.

Min datter på 4 har lige fået lavet hul i ørerne.

Jeg har hele tiden synes at det ser sødt ud på piger i hendes alder men har ikke selv nævnt det overfor hende da jeg synes hun selv skulle ytre ønske om det.

Hun fik så sådan nogle øreklips i gave af et vennepar og så var hun helt vild - men de faldt jo hele tiden af

Hun har set andre med huller i ørerne og har beundret det og selv spurgt mange gange, så hun fik lov dog efter vi havde snakket om at det gjorde ondt og at man skulle rense dem hver dag osv osv.

Hun var super sej da de blev lavet.

Så mig kan det ikke forbløffe i den alder.

Anmeld

29. maj 2013

Drømme

Anonym skriver:

Jeg plagede mine forældre om at få huller i øret fra en sølle alder af 4 år, så tror sådan set godt det kan ske !

Fik dog først huller i øret da jeg var 7, i fødselsdagsgave.

Men min datter vil ikke få huller i ørene som 4 årig eller 7 årig, hun skal være lidt ældre, hvis hun ønsker det..

Det er for ungt.

Anmeld

29. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

jeg syntes ikke at de skal have hul i øret så tidligt og slet ikke en dreng men datter skal være 6 min hvis hun skal have hul i øret og lige nu er hun 5,5år og har slet ikke nævnt det. min søn må også få et en dag hvis det er det han vil men der skal han være gammel nok til at vide hvorfor det er han vil have det og hvad for nogen signaler det evt sender.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg syntes ikke at de skal have hul i øret så tidligt og slet ikke en dreng men datter skal være 6 min hvis hun skal have hul i øret og lige nu er hun 5,5år og har slet ikke nævnt det. min søn må også få et en dag hvis det er det han vil men der skal han være gammel nok til at vide hvorfor det er han vil have det og hvad for nogen signaler det evt sender.

Helt enig!

Ved godt det sikkert lyder totalt overfladisk, men når jeg ser denne dreng med hul i øret, får det automatisk sat nogle negative tanker i gang hos mig. Jeg er selv bevidst om det, og kan sagtens se at mine tanker/fordomme måske slet ikke holder stik.

Anmeld

30. maj 2013

lilledittemor

Maise86 skriver:

Min datter på 4 har lige fået lavet hul i ørerne.

Jeg har hele tiden synes at det ser sødt ud på piger i hendes alder men har ikke selv nævnt det overfor hende da jeg synes hun selv skulle ytre ønske om det.

Hun fik så sådan nogle øreklips i gave af et vennepar og så var hun helt vild - men de faldt jo hele tiden af

Hun har set andre med huller i ørerne og har beundret det og selv spurgt mange gange, så hun fik lov dog efter vi havde snakket om at det gjorde ondt og at man skulle rense dem hver dag osv osv.

Hun var super sej da de blev lavet.

Så mig kan det ikke forbløffe i den alder.

Jeg er enig

TIL TS:
Så længe barnet selv har et stort ønske om det og man tager en snak om at det skal passes og plejes - så ser jeg intet galt i det.

Så lad dog barnet..
Det er bare et hul i øret. Man kan altid tage dem ud igen.

Anmeld

30. maj 2013

Benjamins'mor

Jeg synes da det ser sødt ud på piger, men jeg ville ikke selv lade mit barn få det så tidligt.

Jeg fik da jeg var 7 år gammel.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Jeg er enig

TIL TS:
Så længe barnet selv har et stort ønske om det og man tager en snak om at det skal passes og plejes - så ser jeg intet galt i det.

Så lad dog barnet..
Det er bare et hul i øret. Man kan altid tage dem ud igen.

Enig. Men du kan ikke lære en 3 årig hvordan han passer sin ørepiercing. Og det er lidt der filmen knækker synes jeg. Jeg nægter at tro på at en 3 årig kan ytre et stærkt ønske om at få hul i øret! Og du kan altså ikke forklare ham at man skal desinficere øret 2 gange dagligt det første stykke tid

Når barnet bliver ældre (7 som andre skriver) er det en helt anden sag.

Anmeld

30. maj 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Enig. Men du kan ikke lære en 3 årig hvordan han passer sin ørepiercing. Og det er lidt der filmen knækker synes jeg. Jeg nægter at tro på at en 3 årig kan ytre et stærkt ønske om at få hul i øret! Og du kan altså ikke forklare ham at man skal desinficere øret 2 gange dagligt det første stykke tid

Man kan godt fortælle barnet at den skal vaskes morgen og aften - f.eks. samtidig med at man børster tænder.

Jeg synes at det kommer meget an på hvilken tre-årig man har.
Hvis nu der er ældre søskende, så kan han jo få ideen derfra.

Anmeld

30. maj 2013

ano14316

Anonym skriver:

Men barnet skal jo heller ikke klare det selv, det er jo forældrenes ansvar at sørger for at der ikke går betændelse i. Ligesom at der r deres ansvar at børste hans tænder.. 

om det så et passende at lade sit barn få huller i ørene så tidligt det har jeg egentlig ikke nogen mening om.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.