Hul i øret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.315 visninger
26 svar
36 synes godt om
29. maj 2013

Anonym trådstarter

I min søns børnehave, på samme stue som ham, går der en lille dreng som er piercet i øret.

Hvad mener i om at man piercer sit lille barn?

Jeg bryder mig ikke om det. For det første fordi jeg ikke synes det klæder en lille dreng på 3 med hul i øret. For det andet så tænker jeg at det ikke er noget han selv har ytret ønske om. Tror simpelthen ikke på at en 3 årig kommer hjem en dag og siger "Jeg vil gerne have hul i øret". Altså må det være noget forældrene har bestemt, og det bryder jeg mig ikke om.

Hvad er jeres holdning til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Bertris

I mange kulture bliver (så vidt jeg ved pigerne) børn piercet imens de er små  

Anmeld

29. maj 2013

Bertris

Vil dog sige jeg ikke ville lade min datter pierce før hun selv siger hun vil!  

Fik selv huller i ørene da jeg var 6, og det ønskede jeg også selv 

Anmeld

29. maj 2013

Babydrøm

Anonym skriver:

I min søns børnehave, på samme stue som ham, går der en lille dreng som er piercet i øret.

Jeg bryder mig ikke om det. For det første fordi jeg ikke synes det klæder en lille dreng på 3 med hul i øret. For det andet så tænker jeg at det ikke er noget han selv har ytret ønske om. Tror simpelthen ikke på at en 3 årig kommer hjem en dag og siger "Jeg vil gerne have hul i øret". Altså må det være noget forældrene har bestemt, og det bryder jeg mig ikke om.

Jeg har aldrig forstået at små børn skal have huller i ørene.. 

Anmeld

29. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Nogen 2-3årige kan altså godt, hvis de har set de ældre med det.
Jeg er faktisk ligeglad. Det er deres børn. Min børn får det(hvis de vil) når de er store nok.
Jeg synes egentligt det ser sødt nok ud.

Anmeld

29. maj 2013

Dorthe1986

Ja min dreng får i hvert fald ikke lavet sådan noget, før end han er gammel nok til at forstå hvad det egentlig drejer sig om. Men ved ikke om det er noget, jeg vil rynke på næsen over...

Som Bertris siger, er der mange kulturer hvor pigerne får øreringe, når de er helt små (1-2 års alderen). Det kan også virke helt vanvittigt, men igen... det er jo deres kultur.

Altså tænker at en dreng i den alder, måske nok kan ytre ønske om at han synes sådan en er sej og også vil have en. Men som forældre havde jeg nok sagt at han skulle være ældre.

Jeg var selv 6 år tror jeg, da jeg fik lavet huller i ørerne.

Anmeld

29. maj 2013

Papillon

Jeg er af den opfattelse, at børn ikke skal have huller i ørerne, før de selv kan passe dem og sørge for, at der ikke går betændelse i  

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Kitkat92 skriver:

Jeg er af den opfattelse, at børn ikke skal have huller i ørerne, før de selv kan passe dem og sørge for, at der ikke går betændelse i  

Det er jeg helt enig med dig i.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

AnnL skriver:

Jeg har aldrig forstået at små børn skal have huller i ørene.. 

Nej det har jeg heller ikke. Synes det er en underlig beslutning at tage på sit barns vegne.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

I mange kulture bliver (så vidt jeg ved pigerne) børn piercet imens de er små  

Denne dreng er dansk, med 2 danske forældre. For jeg tænkte nemlig også først at han kunne være fra en anden kultur hvor man ser anderledes på børn og piercinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.