alder er blot et tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2009

FrkT

Jeg mener absolut ikke at alder blot er et tal. Jeg mener bare, at den alder man har på sin dåbs/fødselsattest ikke nødvendigvis er den samme som den alder man har rent mentalt.
Jeg har nok været en af dem som har haft en højere mental alder end min reelle fødselsalder, og mit ræs med at gå i byen hver weekend osv. varede kun fra jeg var 15 til jeg var 18 sådan nogenlunde, og derefter har jeg følt mig mentalt klar til at falde til ro med en familie, manden var dog lige nødvendigt for at det kunne lade sig gøre  
Og os er der 7 år, 5 måneder og 1 dags forskel på (han er 30 og 31 til november, jeg blev 23 her i april). Og vil sige at vi er meget ligeværdige mht. hvor vi er i livet, på nogle punkter er vi præcis lige modne, på nogle punkter er han mest moden og på nogle er jeg mest moden. Så alt i alt passer vi godt sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2009

Stineve

FrkT skriver:

Jeg mener absolut ikke at alder blot er et tal. Jeg mener bare, at den alder man har på sin dåbs/fødselsattest ikke nødvendigvis er den samme som den alder man har rent mentalt.
Jeg har nok været en af dem som har haft en højere mental alder end min reelle fødselsalder, og mit ræs med at gå i byen hver weekend osv. varede kun fra jeg var 15 til jeg var 18 sådan nogenlunde, og derefter har jeg følt mig mentalt klar til at falde til ro med en familie, manden var dog lige nødvendigt for at det kunne lade sig gøre  
Og os er der 7 år, 5 måneder og 1 dags forskel på (han er 30 og 31 til november, jeg blev 23 her i april). Og vil sige at vi er meget ligeværdige mht. hvor vi er i livet, på nogle punkter er vi præcis lige modne, på nogle punkter er han mest moden og på nogle er jeg mest moden. Så alt i alt passer vi godt sammen.

Hej enig ! ..

Der er 8 år i mellem min kæreste og jeg (det er jo ikke helt vildt meget, men der er da en del der påpeger det, når jeg fortæller det).. men min kæreste og jeg er også på det samme stadie i vores liv.. jeg var 15 da jeg mødte ham, og bliver snart 18, og han fyldte 26 igår.. men vi passer helt perfekt sammen.. som du siger, er der nogle steder han er mere moden, og jeg er mere moden på andre punkter måske.. men overordnet er vi på samme stadie..

jeg har også prøvet en del i mit liv på trods af min alder, og det er bestemt også den eneste grund til at jeg kan sætte mig ned nu, og slappe af i et fast forhold.. og helt det samme ved min forlovede..

Anmeld

5. juli 2009

Mor.sander

FrkT skriver:

Så enig

De 3 forhold jeg havde før min mand og jeg fant sammen, har helt klart været afgørede af alder rent mentalt.

Felicias far er fra 77, hvor jeg er fra 81.. Da vi fik Felicia blev jeg voksen, hvor han blev på det samme stadie påtrods af at jeg kun var 17 år og han 21 år. Han var til fest og farver mens jeg var til hjemmelig hygge, famile og børn.

Simons far er fra 80, vi var henholdsvis 20 0g 21 år, da vi fik Simon. Som Felicias far blev han på samme stadie, hvor jeg vokseden endnu mere nu som mor til to.

Thomas som jeg var sammen med kort tid inden min mand og jeg fant sammen, var far 79.. altså han var 29 men jeg var 27..
Han var da til hjemmelig hygge og alt det der.. Men var da absorlut ikke klar til et familie liv med børn.. Han kunne ikke acceptere at han ikke kunne bruge lige så meget tid på sig selv som før vores forhold, og da jeg så blev gravid ved en fejl.. kom hans umodenhed virkelig til udtryk.. først var alt fryd og gamme, vi skulle da helt klar have barnet... Efter en måned ja så vente han på en tallerken og pludslig var det kun der hele tiden ville have haft barnet. Han overtalt mig til at få en abort, havde fantastiske overtales evner.. Jeg fik et nervøs sammenbrud som blev udløs af aborten. Hader jeg ham for det.. Næ det gør jeg ikke, fortryder jeg det nej det gør jeg heller ikke.. Er tværdigmod talknemlig for at han fik mine øjne op for hva jeg havde brug for... Nemlig en lige mand og ikke endnu en umoden mand.

Min mand, er fra 77, faktisk lige blevet 32 i dag og jeg er 28.
Vi er lige, har de sammen mål i livet og sætter pris på det vi har.
Og vigtigtst af alt, ja så er vi det samme sted rent mentalt.

Anmeld

5. juli 2009

malou

Kærlighed har INGEN alder. Er min eneste mening!!! Om det er manden eller kvinden der er ældst har ingen betydning... om det er 5-10-15 eller 20 og derover... bare folk er lykkelige. Kan ikke helt forstå at nogle kan blive stødt over andres kærlighedsforhold pga deres aldrer....??!!! nå men her hos os er det mig der er 10 år ældre end min kæreste der også er Victor´s far. Han er det dejligste menneske og ham jeg vil leve resten af mit liv med. Han er min kæreste, min elsker, min bedste ven og sammen med vores søn.. grunden til mit liv er så lykkeligt...... uanset vores alder...

knus malou

Anmeld

5. juli 2009

Pige2009

malou skriver:

Kærlighed har INGEN alder. Er min eneste mening!!! Om det er manden eller kvinden der er ældst har ingen betydning... om det er 5-10-15 eller 20 og derover... bare folk er lykkelige. Kan ikke helt forstå at nogle kan blive stødt over andres kærlighedsforhold pga deres aldrer....??!!! nå men her hos os er det mig der er 10 år ældre end min kæreste der også er Victor´s far. Han er det dejligste menneske og ham jeg vil leve resten af mit liv med. Han er min kæreste, min elsker, min bedste ven og sammen med vores søn.. grunden til mit liv er så lykkeligt...... uanset vores alder...

knus malou

Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Virkelig godt og smukt formuleret

Anmeld

5. juli 2009

Mor.sander

malou skriver:

knus malou

Anmeld

5. juli 2009

Tina2

Der er 2½ år imellem min mand og jeg..... Passer fint her....

Anmeld

6. juli 2009

Pia.

knus malou

Meget enig....

Anmeld

6. juli 2009

Diana...

malou skriver:

knus malou

Godt skrevet og helt enig. 

Og ihhh hvor kan man høre du stadig er nyforelsket 

Anmeld

6. juli 2009

Betina88

Mig og min kæreste er begge 21 år .. Men han er så bare et år ældre .. Jeg har haft en kæreste der var 26 år , og det er også rigeligt .. 6-7 år forskel skader ikk' mig , men jeg ville aldrig falde for en der var mere end det ..

Jeg synes faktisk det er lidt "klamt" at nogle er sammen , når der er 10 eller 14 imellem personerne ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.