alder er blot et tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
23 svar
0 synes godt om
5. juli 2009

MaleneG

inspireret af en anden debat tænker jeg lidt hvad er jeres mening og holdning til aldersforskel, og hvor stor forskel er der mellem dig og din partner?
Er alder blot et tal, eller kan det have en betydning?

Knus Malene
Som da mener at alder blot er et tal på mange områder, men at det dog også sagtens kan have konsekvenser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2009

Ox.

MaleneG skriver:

inspireret af en anden debat tænker jeg lidt hvad er jeres mening og holdning til aldersforskel, og hvor stor forskel er der mellem dig og din partner?

Knus Malene
Som da mener at alder blot er et tal på mange områder, men at det dog også sagtens kan have konsekvenser

Jeg tror det kommer ufatteligt meget an på hvor den enkelte person er i sit liv.

Min eks og jeg, var på samme alder, men, uden at det skal lyde forkert, var han mentalt et helt andet sted end jeg selv var, der skulle være gang i den konstant med fester, øl osv, og han gik generelt selv kun med folk der var en del yngre end ham selv.

Min kæreste idag og jeg er også på samme alder, men han er på samme stadie i hans liv, som jeg selv er, vi hygger os på sofaen med film i weekenden, er ved at stifte familie, og behøver ikke at der skal være ræs på hele tiden  ...

Anmeld

5. juli 2009

Lusi

MaleneG skriver:

Knus Malene

Jeg er 23 og min mand er 27 og vi er sjovt nok på samme stadie, ellers ville jeg nok ik være gift eller have barn med ham

Har så en veninde, som var 18 da hun fødte og hendes kæreste var 31 år på det tidspunkt og han var absolut IKKE klar til det barn og skred så også en uge efter fødslen.

Og ja mener som dig at alder blot er et tal, men også kan have konsekvenser, på visse punkter..

Anmeld

5. juli 2009

Pige2009

Der er næsten 13 års forskel på faderen til mit barn og jeg. Han fylder 41 i år og jeg er fyldt 28 i år. Jeg synes der er forskel på, hvor tidligt man møder hinanden. Jeg mener det gør en stor forskel på, om der er 13 års forskel, når man selv er f.eks. 13-14 år eller senere hen i livet. Hmm Blev lidt vidst forvirrende.

Knus linda 26+1

Anmeld

5. juli 2009

SaNiNa

jeg syntes bestem at aldren har en stor btydning. kunne ikke forstille mig at være sammen med en som var 10 < ældre end mig selv.

her er jeg 23 og kæresten er 27 og det passer fint for os vi er lige lagt i vores liv og ønsker det samme.

Anmeld

5. juli 2009

MaleneG

linda2009 skriver:

Der er næsten 13 års forskel på faderen til mit barn og jeg. Han fylder 41 i år og jeg er fyldt 28 i år. Jeg synes der er forskel på, hvor tidligt man møder hinanden. Jeg mener det gør en stor forskel på, om der er 13 års forskel, når man selv er f.eks. 13-14 år eller senere hen i livet. Hmm Blev lidt vidst forvirrende.

Knus linda 26+1

Forstår absolut godt hvad du mener
Der er stor forskel på om man møder en som er 15 år ældre end én selv når man er voksen, eller når man er pure teenager som finder sig en "kuvøsejæger"
håber ikke det blev misforstået ..

Anmeld

5. juli 2009

Pige2009

MaleneG skriver:

Forstår absolut godt hvad du mener
Der er stor forskel på om man møder en som er 15 år ældre end én selv når man er voksen, eller når man er pure teenager som finder sig en "kuvøsejæger"
håber ikke det blev misforstået ..

Det er netop det jeg ville frem til. Kunne bare ikke kommunikere det helt så klart som dig

Anmeld

5. juli 2009

Lone Jakobsen

synes også det er meget forskelligt.
og tror det handler meget om modenhed og hvor man er i sit liv.
jeg har været sammen med en mand der var 12 år ældre end mig, men stadig var jeg klart den mest modne af os.
min mand er ca 7 år ældre end mig....og det passer rigtigt godt for os. men siger man ikke at mænd generelt modner senere end kvinder

Anmeld

5. juli 2009

TbCp

linda2009 skriver:

Knus linda 26+1

Enig

Min mand er et år yngre end mig

Anmeld

5. juli 2009

Stumpen

Egentlig ved jeg ikke om jeg har noget imod aldersforskel mellem et par -for som flere pointere så er der forskel på hvor moden man er når man er 20-43-65 osv..

Men alligevel så har jeg en far som rundede de 60 sidste år og hans nye kone rundede 50 året før -ergo der er 9 år i mellem, hvilket ikke er så vildt endda, men forlod han arbejdsmarkedet nu ville han komme til at sidde hjemme i 8 år og vente på at hun kunne gå på pension, for min far er ikke typen der har hobbyer, som f.eks. golf, have arb. eller hvad ved jeg og så er 9 år pludselig mange år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.