Økologi - Hvad prioritere du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Kloster

Twinkle little star skriver:

køber altid øko mælk, æg og gulerødder  

kød er jeg så småt begyndt at købe øko.. Det smager bare af mere.. 

Synes tit at jeg kan finde det økologiske på tilbud og så vil jeg hellere købe det i stedet for ikke øko.. 

Synes bare øko kød er maga dyrt. Også pga vi skal have mængden. Spiser 700 gr - 1 kg af gangen hver dag. Også synes jeg, øko kød bliver dyrt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Albertsen92

Kloster skriver:

Vi er 4½ voksenspisende personer herhjemme, så det ville hurtigt løbe op. Også er det endda "kun" maden. Synes der er sååå mange ting der skal betales for konstant, så det handler om knivskarp prioritering herhjemme.

Men lidt sjovt "sport" at få det til at gå op med økonomi og økologi

Synes også det er dumt, de ikke laver større pakker kød og lidt større poser øko kartofler osv.
Altså når vi kun er 2 er de størrelser der er jo fint, men familierne skal jo købe flere pakker. Det er lidt dumt..

Tror ikke vi kunne gøre det så meget billigere hvis vi købte ikke øko

Anmeld

28. maj 2013

Albertsen92

Kloster skriver:

Vi er 4½ voksenspisende personer herhjemme, så det ville hurtigt løbe op. Også er det endda "kun" maden. Synes der er sååå mange ting der skal betales for konstant, så det handler om knivskarp prioritering herhjemme.

Men lidt sjovt "sport" at få det til at gå op med økonomi og økologi

Synes også det er dumt, de ikke laver større pakker kød og lidt større poser øko kartofler osv.
Altså når vi kun er 2 er de størrelser der er jo fint, men familierne skal jo købe flere pakker. Det er lidt dumt..

Tror ikke vi kunne gøre det så meget billigere hvis vi købte ikke øko

Anmeld

28. maj 2013

Tip!

Kloster skriver:

Synes bare øko kød er maga dyrt. Også pga vi skal have mængden. Spiser 700 gr - 1 kg af gangen hver dag. Også synes jeg, øko kød bliver dyrt.

Ja det er dyrt øko kød.. I f.eks en lasange, så køber jeg øko oksekød, og spæder op i lasangen med grøntsager..

hellere lidt men godt, og så det er god kvalitet..  

Anmeld

28. maj 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Her køber vi primært frugt og grønt økologisk..
Synes kød/ mælk er er for dyrt i forhold til alm..
Men hvis det er sat ned køber jeg det :-)

Anmeld

28. maj 2013

Isabella_mor

jeg er jo nærmes blevet semivegetar, så jeg køber ikke så meget kød..

men jeg køber ikke så tit økogrøntsager... jeg burde gøre det, men pengene er små... 

nogle ting køber jeg kun økologisk. mælk, æg, smør ect.. 

jeg tænker nok mere på dyrevelfærden frem for min egen velfærd, men det er jo også Jordens miljø man bevarer ved at købe øko.. men det er DYRT... ØV

Anmeld

28. maj 2013

Billemyre

Vi køber faktisk alt økologisk...
Specielt prioriteret er æg, mælk og kød - Hvis ikke vi kan få det som øko, så undværer vi.

Hos os er sukker, marmelade, honning, sirup, vanillesukker, bagepulver, natron og krydderier (m.m.) dog ikke så højt prioriterede økovarer som andre.

Anmeld

28. maj 2013

Mum33

Som udgangspunkt vil jeg godt give op til 5 kr mere for øko end konventionelle varer. Så det bliver til mælk, gryn, brød, nogle grøntsager, konserves, frysegrønt og så de øko-ting der er på bud. 

Nægter dog at give 129,- for en kylling fordi den er øko

Anmeld

28. maj 2013

Aagaard

Kloster skriver:

Køber du meget Økologi? Hvad prioritere du, når du køber øko?

eg ville rigtig gerne kunne købe meget øko, men manden kan slet ikke se, det er noget at give penge for, når mængden netop er mindre og prisen dyrer. Kan godt følge ham, men tænker lidt anderledes der.

Dog kan jeg godt mærke det på mængden fx på mælk. Økomælk koster ca 8,- hvor billigmælk koster 4,- Det kan godt mærkes, når man drikker 10-12 liter om ugen.

Økokød kan næsten ikke lade sig gøre. Megadyrt pga mængden.

Hvad køber du og hvad prioritere du højt?

Jeg køber altid øko citroner og øko løg. Resten er når det er på tilbud, så prisen er næsten det samme som alm varer. Dog er det kun på fødevarer, jeg kigger økologi.

Jeg køber hvor det nu ikke er helt vildt enormt meget dyrer - SU tillader simpelthen ikke helt og aldeles øko.
Min kæreste køber øko fordi det betyder noget for mig.

MÆLK:
Jeg køber øko mælk, men køber min kærest ind køber han alm mælk. Vi skal have mælk uden mælkesukker til vores datter og har ikke fundet det øko endnu - håber jeg kan finde det med tiden, jeg vil altså helst at hun får så meget øko som muligt.
ÆG
Æg køber jeg altid øko - alternativet er skrabe/friland og så er prisforskellen så lille at det lige så godt kan være øko.
GÆR:
Jeg bruger meget gær og bager meget - økogær er % vis meget dyrer men koster så lidt så pyt med det.
Grøntsager:
Vi køber så meget som muligt, men her betyder prisforskellen ret meget.
MEL og GRYN:
Jeg ville enormt gerne og jeg gør det altid når det er på tilbud eller prisen er ok - ellers ikke.

Citroner er bedst øko 

Anmeld

28. maj 2013

modesty

Kloster skriver:

Køber du meget Økologi? Hvad prioritere du, når du køber øko?

eg ville rigtig gerne kunne købe meget øko, men manden kan slet ikke se, det er noget at give penge for, når mængden netop er mindre og prisen dyrer. Kan godt følge ham, men tænker lidt anderledes der.

Dog kan jeg godt mærke det på mængden fx på mælk. Økomælk koster ca 8,- hvor billigmælk koster 4,- Det kan godt mærkes, når man drikker 10-12 liter om ugen.

Økokød kan næsten ikke lade sig gøre. Megadyrt pga mængden.

Hvad køber du og hvad prioritere du højt?

Jeg køber altid øko citroner og øko løg. Resten er når det er på tilbud, så prisen er næsten det samme som alm varer. Dog er det kun på fødevarer, jeg kigger økologi.

Alt der findes øko, køber vi øko. Og ja, vi har et tårnhøjt madbudget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.