Økologi - Hvad prioritere du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
35 svar
6 synes godt om
28. maj 2013

Kloster

Køber du meget Økologi? Hvad prioritere du, når du køber øko?

eg ville rigtig gerne kunne købe meget øko, men manden kan slet ikke se, det er noget at give penge for, når mængden netop er mindre og prisen dyrer. Kan godt følge ham, men tænker lidt anderledes der.

Dog kan jeg godt mærke det på mængden fx på mælk. Økomælk koster ca 8,- hvor billigmælk koster 4,- Det kan godt mærkes, når man drikker 10-12 liter om ugen.

Økokød kan næsten ikke lade sig gøre. Megadyrt pga mængden.

Hvad køber du og hvad prioritere du højt?

Jeg køber altid øko citroner og øko løg. Resten er når det er på tilbud, så prisen er næsten det samme som alm varer. Dog er det kun på fødevarer, jeg kigger økologi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Trekløver(:

Kloster skriver:

eg ville rigtig gerne kunne købe meget øko, men manden kan slet ikke se, det er noget at give penge for, når mængden netop er mindre og prisen dyrer. Kan godt følge ham, men tænker lidt anderledes der.

Dog kan jeg godt mærke det på mængden fx på mælk. Økomælk koster ca 8,- hvor billigmælk koster 4,- Det kan godt mærkes, når man drikker 10-12 liter om ugen.

Jeg køber altid øko citroner og øko løg. Resten er når det er på tilbud, så prisen er næsten det samme som alm varer. Dog er det kun på fødevarer, jeg kigger økologi.

Mælk, kød og grøntsager herhjemme er stort set altid økologisk. Det er dyrer, men syntes det smager bedre, så det bliver proteret højt herhjemme 

Anmeld

28. maj 2013

Krussedulle

Kloster skriver:

Vi køber øko; løg, gulerødder, bananer, mælk, smør, rosiner, agurk, dåsetomat, citroner, æg og kød (vores netto har tit 50% på deres øko kød, pga dato )

Der er sikkert mere.. Men det er hvad jeg lige kan komme i tanke om

Anmeld

28. maj 2013

Albertsen92

Køber kød, mælk, æg, smør, pålæg, hakkede tomater, det meste brød og frugt jeg køber er også øko.

Jeg køber aldrig ikke øko, når det kommer fra dyr. Øko kød og mælk osv smager også 100 gange bedre synes jeg.
Vi handler stort ond af kød første lørdag i måneden, når der er 25% på alt øko i føtex

Og vi handler for max 2000 om måneden, 2 voksne. Det synes jeg ikke er meget

Anmeld

28. maj 2013

Kloster

malle23 skriver:

Mælk, kød og grøntsager herhjemme er stort set altid økologisk. Det er dyrer, men syntes det smager bedre, så det bliver proteret højt herhjemme 

Jeg køber også nogle gange øko appelsiner og æbler. Uhmm hvor det smager godt. I dag har jeg købt øko bananer. Dem glæder jeg mig lidt til også at smage.

Anmeld

28. maj 2013

C-Dog

Vi gør det meget 50/50 for vi vil super gerne priotere det meget højt. Men igen så er vi også bare gode til at være for nærrige hvis vi får kigget på priserne inden vi betaler (derfor er det bedst bare at gøre det til en vane at købe kvalitet over kvantitet, men med 5 i familien må vi ind i mellem kigge på prisen). Og så er de gulerødder og kartofler jeg synes smager bedst- ikke økoloiske, hvilket også er dilemma

Anmeld

28. maj 2013

Kloster

Krussedulle skriver:

Vi køber øko; løg, gulerødder, bananer, mælk, smør, rosiner, agurk, dåsetomat, citroner, æg og kød (vores netto har tit 50% på deres øko kød, pga dato )

Der er sikkert mere.. Men det er hvad jeg lige kan komme i tanke om

Har købt øko gulerødder, men dem skal jeg passe på. De bliver meget hurtig dårlige. Men jeg er ene om at spise dem, så det er godt det kun er 1 kg. Så skræller jeg dem med det samme. Det hjælper lidt bedre på holdbarheden.

Anmeld

28. maj 2013

Tip!

køber altid øko mælk, æg og gulerødder  

kød er jeg så småt begyndt at købe øko.. Det smager bare af mere.. 

Synes tit at jeg kan finde det økologiske på tilbud og så vil jeg hellere købe det i stedet for ikke øko.. 

Anmeld

28. maj 2013

Kloster

Albertsen92 skriver:

Køber kød, mælk, æg, smør, pålæg, hakkede tomater, det meste brød og frugt jeg køber er også øko.

Jeg køber aldrig ikke øko, når det kommer fra dyr. Øko kød og mælk osv smager også 100 gange bedre synes jeg.
Vi handler stort ond af kød første lørdag i måneden, når der er 25% på alt øko i føtex

Og vi handler for max 2000 om måneden, 2 voksne. Det synes jeg ikke er meget

Vi er 4½ voksenspisende personer herhjemme, så det ville hurtigt løbe op. Også er det endda "kun" maden. Synes der er sååå mange ting der skal betales for konstant, så det handler om knivskarp prioritering herhjemme.

Men lidt sjovt "sport" at få det til at gå op med økonomi og økologi

Anmeld

28. maj 2013

Kloster

C-Dog skriver:

Vi gør det meget 50/50 for vi vil super gerne priotere det meget højt. Men igen så er vi også bare gode til at være for nærrige hvis vi får kigget på priserne inden vi betaler (derfor er det bedst bare at gøre det til en vane at købe kvalitet over kvantitet, men med 5 i familien må vi ind i mellem kigge på prisen). Og så er de gulerødder og kartofler jeg synes smager bedst- ikke økoloiske, hvilket også er dilemma

Ja nemlig... Vi er også 5 pers i familien. De drenge spiser virkelig meget. Og fx øko kartofler, er der kun 1½ kg i. Vi spiser 2 kg af gangen. Det går slet ikke an...

Og især mælk kan jeg mærke det. Der er jeg nødt til kun at købe øko, når det er sat ned ell på tilbud.

Æg køber jeg ved en bonde. Ved ikke om de er øko, men hønsene går rundt ude i haven. Og dét er fint for mig der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.