Tågænger på 9 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

nielsen80

Månsson skriver:

Det lyder til du gør hva du kan mht at stimulere hendes fødder.. Er hendes griberefleks der stadig under tærene?

Jeg ville ikke begynde at øve i at komme op og stå eller gå så længe hun ikke selv gør det men fortsætte med alt det andet du gør

Tak for svar og råd - jeg vil lade vær med at rejse hende for meget op så.

Og du har ret - jeg tror stadig, hun har sin griberefleks, samtidig tror jeg hun er ret kilden under fødderne, da hun griner og fjerner dem hurtigt, hvis ikke jeg massere hårdt - lette berøringer kan hun slet ikke have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

L&V

nielsen80 skriver:

Tak for svar og råd - jeg vil lade vær med at rejse hende for meget op så.

Og du har ret - jeg tror stadig, hun har sin griberefleks, samtidig tror jeg hun er ret kilden under fødderne, da hun griner og fjerner dem hurtigt, hvis ikke jeg massere hårdt - lette berøringer kan hun slet ikke have.

Så er det helt klart derfor hun ikke går på flad fod.. Har du sådan en kartoffel hanske eller lignende prøv og masser med den på det gør altså underværker. Syng finger sangen med tærene også stræk hver enkelt tå når i synger om dem osv.. Den ska ikke være væk før omkring 18 måneder men det gør jo ik noget man hjælper den lidt på vej

Anmeld

28. maj 2013

nielsen80

miinimeal skriver:

Albert lærte at gå før han kravlet nu kravler han kun hvis han leger på gulvet men har aldrig kravlet for at komme frem ad der lagde han bare på maven og skubbede med sine ben,  

Men børn behøver Ikk kravle før de går det Ikk alle der gør det:-)

Albert gik da han var 13-14 mdr og kunne da godt rejse sig et stykke tid, men jeg fik at vide jeg skulle bruge gå vogn nettop fordu han gik på tær og der gik så en måned så gik han,

Ved godt man ikke anbefaler gåvogne men det virket her :-)

Tusind tak for svar. Jeg har faktisk fået bandlyst enhver form for gåvogn af både SP og en fys, da de siger, det kan forstærke ikke afhjælpe tågænger.....mærkeligt det så ligefrem hjalp din datter, viser nok hvor forskellige børn er, og at man er nødt til at prøve sig frem. En gåvogn er dog ikke aktuel endnu, min datter rejser sig netop ikke op og hun ville slet ikke kun stå ved en gåvogn endnu, og tror faktisk også hun kravler før hun går, men hun er bare lidt langsom til det hele.

Anmeld

28. maj 2013

nielsen80

Månsson skriver:

Så er det helt klart derfor hun ikke går på flad fod.. Har du sådan en kartoffel hanske eller lignende prøv og masser med den på det gør altså underværker. Syng finger sangen med tærene også stræk hver enkelt tå når i synger om dem osv.. Den ska ikke være væk før omkring 18 måneder men det gør jo ik noget man hjælper den lidt på vej

Hahaha måtte lige google kartoffel handske og faktisk ja sådan en har vi. Vil da begynde at bruge den så(ligger ellers så fin ubrugt i skuffen), og god ide med sangen - hun ELSKER at synge.

Vil gerne hjælpe det på vej- kan næsten ikke holde ud i mit hoved, hun skal være i DP en hel dag uden at være mobil - hun er lige startet, men er der kun et par timer, men når jeg starter arbejde, så skal hun være der noget længere. Ville så gerne, at hun var lidt mere selvhjulpen på det tidspunkt.

Anmeld

28. maj 2013

nielsen80

l.kjoeller skriver:

en fra min mg havde en datter som hverken kravlede eller noget før hun var 11 mnd . der begyndte hun så at kravle og i løbet af 2 uger gik hun også. så er sikker på det nok skal komme

Hold da op - der var en der fik travlt. Min erfaring med min datter er dog, at hun tager sig den tid de nu tager, og hun har ikke travlt. Men fedt med sådan en succes historie!

Anmeld

28. maj 2013

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Tak søde - og hihihi når hun engang får smagt kage, så er jeg faktisk sikker på, at vi kan bruge det som motivation med hendes lyst og kærlighed til mad.

Altså hun har jo en fest i den DP, de andre store børn synes hun er så sød, så hver gang hun møffer det mindste, ja henter de legetøj til hende.....sødt men ikke just motiverende for hendes motorik - men vel bedre end, at hun får et par på hoved.

Håber I havde en super festivalsdag/aften

Kan se det for mig - en fiskestang med kage i også foran næsen på hende....

Anmeld

28. maj 2013

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Tak søde - og hihihi når hun engang får smagt kage, så er jeg faktisk sikker på, at vi kan bruge det som motivation med hendes lyst og kærlighed til mad.

Altså hun har jo en fest i den DP, de andre store børn synes hun er så sød, så hver gang hun møffer det mindste, ja henter de legetøj til hende.....sødt men ikke just motiverende for hendes motorik - men vel bedre end, at hun får et par på hoved.

Håber I havde en super festivalsdag/aften

Og jo tak - vi havde en skøn dag! Det er dog hårdt at være så længe oppe når man er vant til at gå i seng før solnedgang

Anmeld

28. maj 2013

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Og jo tak - vi havde en skøn dag! Det er dog hårdt at være så længe oppe når man er vant til at gå i seng før solnedgang

Det kunne jeg slet ikke forstille mig, men nu er jeg jo også ung, sund og i super form, så jeg kan feste den lange nat uden man kan se det på mig

Anmeld

28. maj 2013

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Det kunne jeg slet ikke forstille mig, men nu er jeg jo også ung, sund og i super form, så jeg kan feste den lange nat uden man kan se det på mig

og det er præcis derfor at vi skal mødes til frokost næste gang ik
Vi siger bare det er min skyld fordi jeg ikke er ung, sund og i super form

Anmeld

28. maj 2013

miinimeal

nielsen80 skriver:

Tusind tak for svar. Jeg har faktisk fået bandlyst enhver form for gåvogn af både SP og en fys, da de siger, det kan forstærke ikke afhjælpe tågænger.....mærkeligt det så ligefrem hjalp din datter, viser nok hvor forskellige børn er, og at man er nødt til at prøve sig frem. En gåvogn er dog ikke aktuel endnu, min datter rejser sig netop ikke op og hun ville slet ikke kun stå ved en gåvogn endnu, og tror faktisk også hun kravler før hun går, men hun er bare lidt langsom til det hele.

Børn er jo forskellige(: 

Nogle er hurtige og nogle er lidt langsomme Ville bare påpege at det ikke er alle der kravler før de går:-) 

Men for mig lyder det som du gør alt havdyr kan for at hjælpe din datter og tror bare du skal blive ved så skal det nok give pote og hun kravler og går når hun er klar:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.