Puha tiden går stærkt, og min "lille" baby er allerede 9 mdr

hun har nu en kampvægt på 10,5 kilo og er 80cm - stor pige.
Nå nu til spørgsmål - hun har aldrig været den hurtigste knallert på havnen, når det kommer til det grovmotoriske. - hun var længe om at trille m.m. Hun er heller ikke begyndt at kravle endnu, men hun tager dog små antag til at komme op i kravlestilling, så tror det kommer inden for de næste par måneder. MEN hun gør overhovedet ikke tiltag selv at rejse sig helt op, og når jeg hjælper hende lidt op, kan hun karakteriseres som en tågænger med spagettiben uden balance overhovedet. Min SP sagde, jeg ikke skulle bekymre mig, men det er jeg altså stadig en anelse.........så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gør for at hjælpe hende til at lære at stå på flad fod? Jeg massere hendes fødder ved bleskift, og bruger væggen som et sted hvor hun kan støde fødderne....men derudover er jeg på bar bund.
I kraft af hun er lidt langsom, har jeg haft stor fokus på, at hun lå på maven(hvilket hun er så god til), og er nu lidt bange for, om jeg burde have hjulpet hende til at stå også.
Skal siges min pige er meget fremme finmotorisk, så det er tydeligvis der hun har sit fokus - men synes bare, når hun nu skal til at være i DP i længere tid, at det ville være rart for hende at kunne komme lidt rundt - så vil gerne hjælpe hende med det.
Håber nogle af jer har et par råd.
Anmeld