Monica P skriver:
Johanne er 20 måneder gammel og kan efterhånden sige rigtig mange ord, det er jo fint nok men hun kan desværre også sige knap så pænt ting.
F.eks. kan hun sige Fis, Tis og Bajer, de to første ting har hun jo nok hørt herhjemme men Bajer er ikke et ord vi bruger, det beviser vist bare at de hører ord alle steder 
Hvordan tager i det når de små pus siger knap så kønne ord? Jeg smiler lidt over det, så længe det ikke er grimme ting så overlever vi nok 
Elsker bare at høre hende snakke 

Monica 26+4
Den med pinlige ord kan jeg på en måde godt være med på.....
Min store søn havde omkring 1 til 1½ års alderen sådan en ting med at han fandt en lyd, og så gentog han den hurtigt efter hinanden, en milliard million gange mens han ligesom gik og legede eller hvis han sad i indkøbsvognen eller autostolen for eksempel.
Den første lyd var goblegoblegoblegoblegoblegoblegoblegoble, og så yndede han at gemme sig i kosteskabet mens han lavede den lyd, så det lød som han var laaaaaangt væk og så sprang han ud af skabet og råbte wraaaaaa, og så forfra.... Det morede vi os meget over, især det med skabet, men efter et stykke tid blev lyden ualmindelig trættende at høre på, og med et stykke tid mener jeg faktisk nogle måneder....
Men SÅ fandt barnet ud af det der med ord, og at øve sig på samme. Heraf kom så ordet fiss, som jeg tror betød fisk (kan sgutte huske hvorfor han tog lige den lyd/ord til sig).
Anyways, den lyd brugte han så i stedet for den først beskrevede. Igen, sagt en milliard million gange hurtigt efter hinanden....
OG jeg kan godt sige jer, gamle damer bliver sindssygt stramme i fjæset når de går forbi et 1 årigt barn i en indkøbsvogn, som besvarer deres smil med lyden fissefissefissefissefissefisse.....
Er du da sindssyg jeg fik hurtigt betalt mine varer, og tog derefter i lang tid ikke Bastian med ud på de store indkøbsture 
Nøj det var pinligt lige der hehehe....