Tumlingen siger pinlige ord :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

Lucky05

De hører ALT! Og jeg er desværre slem til bandeord. Så det er ris til egen r**.

min datter siger "mor ligner lebbe Lone",   " av for satan"  .. 

Ellers er hun god nok til at snakke pænt til hverdag. jeg tager det ikke så tungt.. De lærer det før eller siden.. Og hvis de andre i børnehaven lærer dem det, er det nok endnu sjovere, end hvis de "vokser op" meD, at verden altså ikke er så "renlig"  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
B&J skriver:

Vi er sååååååå heldige daniel kun har sagt 1 grim ord til han er 3,3år... og det sagde han kun engang efter en film der kørte i baggrunden,

vi gjorde så store øjne det var lige før de fløj ud vi var lige kommet hjem ville skifte hans ble også trykker vi på tvet og ud kommer ordet slamfisse også gentog daniel det godt han aldrig sagde det ord mere...

ellers når vi er hjemme og han kigger på sig selv mor mig tisser med min tissemand, eller s min tissemand men det siger han dog kun hvis han har been af. men det kan jeg godt forstå den er også spænde i den alder han har...

men Tissemand er nu ikke et pinligt ord

Ej undskyld men hold da kæft hvor er jeg flad af grin over at læse dit indlæg her Ha ha ha!!

Anmeld

27. maj 2013

Laulund87

Jeg tør slet ikke skrive de ord Maria siger

Det giver da nogle pinlige situationer, men tager det i stiv arm for tror det er uundgåeligt og så længe hun ikke hele tiden snakker grimt går det nok.

Anmeld

27. maj 2013

_-Kathrine-_

Åha... Takler det meget forskelligt, for det er egentlig vores egen skyld!
Han gentager lige pt ALT hvad vi siger...
Fx forleden dag: jeg skulle bakke bilen ud af garagen og min mand der sidst har kørt i bilen, har holdt alt for tæt op af den ene side, så da jeg kører ud, er jeg lige ved at køre sidespejlet af. Jeg kommer så til at sige "eeeeeeej for satan, Claus"... Den roterer lige et par sekunder inde i den 2 åriges hjerne og så udbryder han bare: "eeeeeej, satan Claus"
Der kunne jeg ikke lade være med at grine.., ellers er vi meget påpasselige med hvad vi siger og hvordan vi tackler de grimme ord der nogengange kommer ud af hans mund

Anmeld

27. maj 2013

modesty

forår skriver:

Min datter digtede en dag en sang da vi har i et supermarked og handle....det eneste ord der indgik i hende "fine" sang var pik!

pik pik piiiikkkk pik pik piiiiiikkkkkkkkkkkk pik

Han i hører det for jer?

Hahahahah! 

Anmeld

27. maj 2013

CarinaSB

Monica P skriver:

Johanne er 20 måneder gammel og kan efterhånden sige rigtig mange ord, det er jo fint nok men hun kan desværre også sige knap så pænt ting.

F.eks. kan hun sige Fis, Tis og Bajer, de to første ting har hun jo nok hørt herhjemme men Bajer er ikke et ord vi bruger, det beviser vist bare at de hører ord alle steder

Hvordan tager i det når de små pus siger knap så kønne ord? Jeg smiler lidt over det, så længe det ikke er grimme ting så overlever vi nok

Elsker bare at høre hende snakke

Monica 26+4

lige i øjeblikket går Noah og siger forhelved mor .. hehe 

Anmeld

27. maj 2013

mariamiss6

Monica P skriver:

Johanne er 20 måneder gammel og kan efterhånden sige rigtig mange ord, det er jo fint nok men hun kan desværre også sige knap så pænt ting.

F.eks. kan hun sige Fis, Tis og Bajer, de to første ting har hun jo nok hørt herhjemme men Bajer er ikke et ord vi bruger, det beviser vist bare at de hører ord alle steder

Hvordan tager i det når de små pus siger knap så kønne ord? Jeg smiler lidt over det, så længe det ikke er grimme ting så overlever vi nok

Elsker bare at høre hende snakke

Monica 26+4

Den med pinlige ord kan jeg på en måde godt være med på.....

Min store søn havde omkring 1 til 1½ års alderen sådan en ting med at han fandt en lyd, og så gentog han den hurtigt efter hinanden, en milliard million gange mens han ligesom gik og legede eller hvis han sad i indkøbsvognen eller autostolen for eksempel.

Den første lyd var goblegoblegoblegoblegoblegoblegoblegoble, og så yndede han at gemme sig i kosteskabet mens han lavede den lyd, så det lød som han var laaaaaangt væk og så sprang han ud af skabet og råbte wraaaaaa, og så forfra.... Det morede vi os meget over, især det med skabet, men efter et stykke tid blev lyden ualmindelig trættende at høre på, og med et stykke tid mener jeg faktisk nogle måneder....

Men SÅ fandt barnet ud af det der med ord, og at øve sig på samme. Heraf kom så ordet fiss, som jeg tror betød fisk (kan sgutte huske hvorfor han tog lige den lyd/ord til sig).

Anyways, den lyd brugte han så i stedet for den først beskrevede. Igen, sagt en milliard million gange hurtigt efter hinanden....

OG jeg kan godt sige jer, gamle damer bliver sindssygt stramme i fjæset når de går forbi et 1 årigt barn i en indkøbsvogn, som besvarer deres smil med lyden fissefissefissefissefissefisse.....

Er du da sindssyg jeg fik hurtigt betalt mine varer, og tog derefter i lang tid ikke Bastian med ud på de store indkøbsture

Nøj det var pinligt lige der hehehe....

Anmeld

27. maj 2013

Muhmi

Silas siger fuck...

Kan ikke finde ud af hvor fuck han har det fra 

Anmeld

27. maj 2013

Laulund87

Muhmi skriver:

Silas siger fuck...

Kan ikke finde ud af hvor fuck han har det fra 

Anmeld

27. maj 2013

mariamiss6

Og så har jeg Felix på 4½.

Felix er sådan en lidt diffus en, og også meget ligefrem, og meget nysgerrig.

Her hjemme er det sådan at jeg ALDRIG har fået lov at gå alene på toilettet, og da jeg er alene med ungerne har jeg ligesom bare vænnet mig til det, og ungerne de har jo set det hele. Også det med menstruation....

Menstruation er så noget Felix går MEGET op i for tiden. Ikke at han forstår hvad det er, for "vi" siger bare at mor bløder ud af tissekonen, og det gør ikke ondt, og sådan er det bare nogen gange. At det kun sker for voksne piger, og at det betyder at man er stor nok til at kunne lave babyer. Det tager Felix for gode varer. 

Ofte når Felix hører jeg går på toilettet så spørger han "bløder du mor?" og jeg svarer så bare ja eller nej.... 

Men på grund af hans store interesse for det lige pt, er det sket et par uheldige gange, at han har råbt det fra et eller andet sted i huset, mens jeg har siddet på toilettet, og mens vi har haft gæster - Eller hvis vi har været på toilettet sammen andre steder, for eksempel offfentlige steder....

Og jeg må indrømme, at selvom det ikke generer mig at han ved det findes, og lærer at det er heeeeelt normalt, så er jeg faktisk ikke så vild med at sidde på et offentligt toilet, med dertilhørende kø, mens unger står og råber "BLØDER DU MOAR" (Felix har en meget klar og høj stemme, som han ynder at variere i endnu højere pitch)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.