Anonym skriver:
Hej piger....
Synes virkelig at jeg har behov for nogle råd, støtte eller måsk bare ærlige ord om at jeg er alt for nærtagende.......
Min kæreste og jeg har været sammen i 5 år,.... vi har en dreng på 2 og en pige på 4 år.....
Vores problem kom allerede da vi havde været sammen i knap 2 år.... Min kæreste er rigtigt dum til at ringe og give besked ved feks forsinkelse..... Jeg kan ringe til ham kl 8 om morgen og han ringer først tilbage kl 16..... Jeg har flere gange fortalt ham at grunden til jeg ringer er somregel fordi det er vigtigt... sidst var vores datter blevet syg og jeg måtte til sidst hente hende selvom det lige den dag passede dårligt på mit arbejde, men kunne efter 1 time stadig ikke få fat i ham på hans mobil ( han har et arbejde hvor han sagtens kan have telefonen og ringe i arbejdstiden ) Har også prøvet hans mor blev alvorligt syg lige pludselig og kunne heller ikke få ft i ham så måtte til sdist efter 3 timer kører hen på hans arbejde og fortælle ham det......
Han arbejde 50 km væk og hvis han bliver mere end 30 min forsinket på vej hjem vil jeg gerne vide det da der hurtigt kan være sket et eller andet.. bliver bekymret.....
Idag er bare det der gør at bægret løber over.... Han ringer kl 14 og siger han bliver nød til at køre på skadestuen sammen med en kollega de har fået noget syrer i hovedet og skal lige tjekkes.... Jeg siger det er oki og siger jeg vil lave lækker middag til os i aften til kl 17.30 og mine forældre passer ungerne.... så om han ikke vil give besked når der er nyt... Skal liges siges at han kører bilen ind til skadesyuen mere syg er han ikke..... Kl 15 skriver jeg til ham om der er noget nyt... hører intet...
- Ringer kl 16 han svarer ikke
- ringer igen kl 16.30 han har fri kl 16.15 han svarer stadig ikke
-skriver en sms kl 16.40 intet svar
- jeg bliver bekymret tænker om der er sket nget om det var værre end som først antaget.....
- Ringer igen kl 17.... intet svar....
- overvejer at ringe til sygehuset for at hører....
- Prøver en sidste gang kl 17.30 og der svarer han.... Han tænkte lige på at ringe.. men hallo du skulle være hjemme kl 17.30.... Men men men så kommer han med alverdens undskyldninger....
Jeg bliver så sur og spørger ham om han ikke kan forstå jeg bliver bekymret og ked af det,,.,,, og jo men men men en masse undskyldninger igen igen....
Han var stadig på sygehuset kl 17.30 og sagde til ham at han jo allerede kl 15.30 kunne ha skrevet at han ike nåede hjem.....
Endte med jeg lagde røret på.......
Vi har flere gange taget problemet op og hvergang lover han at holde aftalerne og give besked ringe tilbage....
Gider bare ikke mere....
-Er jeg for hård??
- eller andre der har prøvet det samme??
Kan bare ikke leve på denne måde mere......
Personligt ville det aldrig være noget jeg kunne gøre mine børn til skilsmisse børn over.
Nu har jeg aldrig været typen der går og er bekymret for om der skulle ske min mand noget. Heldigvis kommer langt størstedelen jo helskinnet igennem en dag, så gå og være ligefrem nervøs omkring det forstå jeg ikke (så skulle man jo være det overfor alle man har kær også børn, forældre osv) Jeg tænker mere, at det måske bunder i, at du bliver irreteret og sur over ikke at kunne komme i kontakt med ham.
Men personligt forstå jeg ikke hvorfor du vil lave en dejlig middag til dig, når du jo ved at han skal på skadestuen med en kollega (hvor der jo desværre ofte kan være ekstrem meget ventetid). Jeg ville nok være lige omvendt og tænke, at jeg ville finde det mærkeligt, hvis min mand ringede til mig/sms osv hver halve time når han nu vidste, at jeg sad på et sygehus (hvor der nogle gange ikke er signal eller at man ikke må have den tændt)
Men JA du har det helt sikkert ret i, at det eneste han behøvede at gøre for at redde husfreden, var at ringe og sige, at han ikke kom hjem og det er da smadder irreterende for dig, at han ikke respekterer at det er noget der går der på.
Men du skriver i en af indlægene, at nu sidder du der helt alene. Er det mere det som det går ud på end noget andet? At du egentlig er sur på ham fordi du føler dig ensom uden ham?
Hvis jeg var dig, ville jeg nok acceptere at din mand desværre har den slags fejl. Hvad man ikke kan rette, må man nogle gange accepterer (nu hvor du siger, at du har sagt det mange gange) hvis jeg var dig, ville jeg så bare lade være at lave mad og lign til ham, så må han tage en rygbrødsmad.
Mht dit barn og din mors sygdom er det da godt nok også træls. Er der ikke et hoved nr. på hans arbejde hvor du/bh kan få fat på ham på, hvis han ikke tager sin mobil tlf?