til jer der har haft kejsersnit og blevet gravide bagefter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

Hvem?

AnneMaria skriver:

hvornaar blev i gravide efter jeres kejsersnit  ?

og gik alt vel med nummer 2 graviditet/foedsel?

har hoert saa mange skraekhistorier om livmoderen sprang...

Her kommer en skrækhistorie, så læs ikke videre, hvis du kun er til "det sker aldrig"-historier

Fik akut kejsersnit med nr. 1  -  blev planlagt gravid da han var 3 mdr, kejsersnittet fra nr. 1 sprang og nr. 2 er født i uge 33 - jeg var indstillet til PKS; da jeg på ingen måde måtte prøve at føde selv, netop grundet risiko for at springe.

Nu er jeg halvvejs i min 3 graviditet og selvom det er 2 år siden sidste kejsersnit, altså det der sprang, må jeg heller ikke føde selv denne gang og bliver taget ved PKS noget før termin, netop fordi det sprang sidst

Så det sker altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
jeg fik aks ved første fødsel og lillebror er født ved pks da jeg døjede det sidste af graviditeten med smerter ved mit ar.

Anmeld

28. maj 2013

AnneMaria

Hvem? skriver:

Her kommer en skrækhistorie, så læs ikke videre, hvis du kun er til "det sker aldrig"-historier

Fik akut kejsersnit med nr. 1  -  blev planlagt gravid da han var 3 mdr, kejsersnittet fra nr. 1 sprang og nr. 2 er født i uge 33 - jeg var indstillet til PKS; da jeg på ingen måde måtte prøve at føde selv, netop grundet risiko for at springe.

Nu er jeg halvvejs i min 3 graviditet og selvom det er 2 år siden sidste kejsersnit, altså det der sprang, må jeg heller ikke føde selv denne gang og bliver taget ved PKS noget før termin, netop fordi det sprang sidst

Så det sker altså...

tak for dit svar jeg vil egentlig gerne vide hvordan det foeles naar det springer... og hvad lavede du da det sprang - havde du veer, eller gjorder du rent eller saadan noget?

Anmeld

28. maj 2013

Hvem?

AnneMaria skriver:

tak for dit svar jeg vil egentlig gerne vide hvordan det foeles naar det springer... og hvad lavede du da det sprang - havde du veer, eller gjorder du rent eller saadan noget?

Det er en smerte jeg slet ikke kan forklare ordentligt, men det gjorde bare sindssyg ondt, jeg havde om dagen været ude og ride og sad til julefrokost, da jeg kunne mærke det gav sig mere og mere, inde på sygehuset var de ikke i tvivl

Anmeld

28. maj 2013

AnneMaria

Hvem? skriver:

Det er en smerte jeg slet ikke kan forklare ordentligt, men det gjorde bare sindssyg ondt, jeg havde om dagen været ude og ride og sad til julefrokost, da jeg kunne mærke det gav sig mere og mere, inde på sygehuset var de ikke i tvivl

okay... tror du at det var pga af ridning ?

for jeg taenker, hvis man nu passer virkelig paa igennem graviditeten, og ikke laver "vilde" aktiviteter, at det vil hjaelpe paa sagen. Eller er det bare mig  ?

Anmeld

28. maj 2013

Hvem?

AnneMaria skriver:

okay... tror du at det var pga af ridning ?

for jeg taenker, hvis man nu passer virkelig paa igennem graviditeten, og ikke laver "vilde" aktiviteter, at det vil hjaelpe paa sagen. Eller er det bare mig  ?

Det tror jeg faktisk ikke, tror det ville springe uanset, men mit 1. kejsersnit var også voldsomt og havde svært ved at gro sammen i den ene side, så det var nok medvirkende til det også fordi jeg blev gravid så tæt på hinanden

Anmeld

28. maj 2013

AnneMaria

Hvem? skriver:

Det tror jeg faktisk ikke, tror det ville springe uanset, men mit 1. kejsersnit var også voldsomt og havde svært ved at gro sammen i den ene side, så det var nok medvirkende til det også fordi jeg blev gravid så tæt på hinanden

okay... tak for alle dine svar, har et sidste spoergsmaal og saa skal jeg nok lade dig vaerre

Bloedte det da det sprang - nedefra, indevendig eller udenvendig?

Anmeld

28. maj 2013

Hvem?

AnneMaria skriver:

okay... tak for alle dine svar, har et sidste spoergsmaal og saa skal jeg nok lade dig vaerre

Bloedte det da det sprang - nedefra, indevendig eller udenvendig?

Det blødte helt vildt indvendigt, men var heldigvis i gode hænder, da jeg endelig kom på fødegangen

Og helt iorden, du spø'r bare løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.