til jer der har haft kejsersnit og blevet gravide bagefter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2013

AnneMaria

Flodkilling skriver:

Jeg fik kejsersnit første gang.
Jeg blev gravid 2 år efter, og har desværre fået besked på at jeg SKAL ha kejsersnit igen, selvom jeg gerne ville prøve at føde normalt.

Når man første gang har fået kejsersnit er lægerne mere obs, og man må ikke ligge så længe i fødsel grundet arvæv og at man hvor kejsersnittet, er bliver mere hård og kan derfor ikke helt undvige sig så meget.

tak for dit svarjeg har hellere ikk noget imod kejsersnit - fortraekker det faktisk. men at min livmoder spraenger er noget jeg godt kan undvsaere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

AnneMaria

Joan ( Smallie ) skriver:

Der er 19 måneder mellem mine Niels(den ældste ) Blev taget ved kejsersnit og Anne er født på nomal vis og alt gik som det skulle.

saa du blev gravid, da den aelste var ca. 9 mdr. hvis jeg forstod ret? Saa holdte du ikke helt den anbefaling fra laegerne med at vente mindst et aar. Hvad sagde de til det ?

tak for dit svar

Anmeld

27. maj 2013

AnneMaria

Maja84 skriver:

Jeg har fået ks begge gange, og mine børn er det 14 mdr imellem, og måtte ikke føde 2 gang da jeg ikke måtte sættes igang pga bristningsfaren og fordi det var så tæt på hinanden

jamen saa var dit barn kun 5 mdr, da du blev gravid igen? hvad sagde laegerne til det? var det en normal graviditet - var de samme ting "tilladt"?

tak for dit svar

Anmeld

27. maj 2013

morstinus

Fik et kejsersnit med den første, fordi hun lå forkert. Sørgede for at massere arret, og spise lidt ekstra c vitamin, da det er med til at hele sår op lidt hurtigere og gøre arvævet lidt stærkere.
Jeg blev gravid med nr 2 efter 2 år, og fik at vide at, 2 år var grænsen dengang (det er 2 år siden, de kan jo have ændret det siden)  
havde det ligget tættere på, havde jeg ikke "fået lov" at føde selv.
gik over tid, og havde en fødsel der varede 2 døgn, og der skete intet med arret eller med livmoder

Jeg læste mig til det fakta jeg kunne bruge og fandt frem til nogle meget positive tal, der gav ro for der er bare så mange historier.

ved ikke om det kan hjælpe men: 0,1 procent chance for at briste efter et kejsersnit, dvs risikoen er meget lille.  

hvis du har lyst til at føde selv, holder de lidt ekstra øje med dig, og (det kommer an på hvor i landet du skal føde) man vil helst at du kommer ind på fødegangen lidt tidligere end normalt.
man bliver overvåget, dvs at man på en skærm kan følge dine veer og babys hjerterytme.
man kan de fleste steder få det smertestillene man gerne vil have, fødte selv med epidural blokade.

håber det kunne give dig lidt ro, og så held og lykke med nr 2

Anmeld

27. maj 2013

AnneMaria

morstinus skriver:

Fik et kejsersnit med den første, fordi hun lå forkert. Sørgede for at massere arret, og spise lidt ekstra c vitamin, da det er med til at hele sår op lidt hurtigere og gøre arvævet lidt stærkere.
Jeg blev gravid med nr 2 efter 2 år, og fik at vide at, 2 år var grænsen dengang (det er 2 år siden, de kan jo have ændret det siden)  
havde det ligget tættere på, havde jeg ikke "fået lov" at føde selv.
gik over tid, og havde en fødsel der varede 2 døgn, og der skete intet med arret eller med livmoder

Jeg læste mig til det fakta jeg kunne bruge og fandt frem til nogle meget positive tal, der gav ro for der er bare så mange historier.

ved ikke om det kan hjælpe men: 0,1 procent chance for at briste efter et kejsersnit, dvs risikoen er meget lille.  

hvis du har lyst til at føde selv, holder de lidt ekstra øje med dig, og (det kommer an på hvor i landet du skal føde) man vil helst at du kommer ind på fødegangen lidt tidligere end normalt.
man bliver overvåget, dvs at man på en skærm kan følge dine veer og babys hjerterytme.
man kan de fleste steder få det smertestillene man gerne vil have, fødte selv med epidural blokade.

håber det kunne give dig lidt ro, og så held og lykke med nr 2

aarh tak for dit svar - det gav lidt ro i mig

Haaber vi ramte plet denne maaned og at jeg er gravid Det er foerste gang vi proever efter den foerste.

Anmeld

27. maj 2013

DianaRJS

AnneMaria skriver:

hvornaar blev i gravide efter jeres kejsersnit  ?

og gik alt vel med nummer 2 graviditet/foedsel?

har hoert saa mange skraekhistorier om livmoderen sprang...

jeg blev gravid, ca 8 måneder efter, og skrækhistorier skal du altså aldrig høre på

der kan ikke ske noget ved at blive gravid igen efter kejsersnit, det værste der kan ske er at du pga det ikke kan gå igennem en normal fødsel, men er noget der måske sker for 1 af 1000

Jeg fik akut kejser snit august 2008, og fødte helt normalt i Januar 2010 og har ingen meen og ingen meen haft overhovedet

Anmeld

27. maj 2013

AnneMaria

DianaRj skriver:

jeg blev gravid, ca 8 måneder efter, og skrækhistorier skal du altså aldrig høre på

der kan ikke ske noget ved at blive gravid igen efter kejsersnit, det værste der kan ske er at du pga det ikke kan gå igennem en normal fødsel, men er noget der måske sker for 1 af 1000

Jeg fik akut kejser snit august 2008, og fødte helt normalt i Januar 2010 og har ingen meen og ingen meen haft overhovedet

aarh dejlig med saadan en historie.

Tak og for at jeg snart er gravid!!!!

Anmeld

27. maj 2013

Joan ( Smallie )

AnneMaria skriver:

saa du blev gravid, da den aelste var ca. 9 mdr. hvis jeg forstod ret? Saa holdte du ikke helt den anbefaling fra laegerne med at vente mindst et aar. Hvad sagde de til det ?

tak for dit svar

Nej det gjorde jeg ikke og i den tid jeg var på sygehuset havde jeg måler på heletiden fordi den ældste var tage ved kejsersnit.

Anmeld

27. maj 2013

Kløver

AnneMaria skriver:

jamen saa var dit barn kun 5 mdr, da du blev gravid igen? hvad sagde laegerne til det? var det en normal graviditet - var de samme ting "tilladt"?

tak for dit svar

Jeg fik grønt lys af lægen til at blive gravid igen

Anmeld

27. maj 2013

Clisolka

AnneMaria skriver:

hvornaar blev i gravide efter jeres kejsersnit  ?

og gik alt vel med nummer 2 graviditet/foedsel?

har hoert saa mange skraekhistorier om livmoderen sprang...

Jeg fik et akut kejsersnit med min datter for 2,7 år siden - nu er jeg gravid igen med termin til september 

Jeg har fået lovning på at jeg godt selv må prøve at føde igen, men jeg ved endnu ikke hvad der sker, da meget spiller ind denne gang - bl.a. min diabetes, så jeg bliver holdt ekstra godt øje med i graviditeten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.