Når eksen ikke forstår det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.505 visninger
29 svar
32 synes godt om
26. maj 2013

Anonym trådstarter

Har skrevet herinde et par gange, omkring min eks-kæreste som jeg måtte gå fra, pga længere tids skænderier omkring alt hans fravær, fordi han ville nå at nyde sit unge liv. Og først være der for mig NÅR jeg har født.
Og der var så mange ting i det at jeg ikke længere kunne holde det ud.. Men jeg elsker ham, og vil være ærlig og sige at han ikke ønskede jeg beholdte barnet - men jeg gjorde det alligevel, og han har så sagt at han gerne vil være der for os 100%som far når barnet er født, men indtil vil han gerne nå at nyde sit unge liv -.han er kun 19 år
-Og vi bor ikke sammen..
Men det er bare ikke et forhold jeg kan leve i, hvor jeg intet har og skulle have sagt, og nærmest bare får skæld ud når jeg ønsker en stille og rolig aften med ham...

-Så har gjort det forbi og ser så tiden an..

-Han skriver så nu til mig hvad jeg laver, og hvor jeg er henne, og at han savner mig, og vil have jeg skal kontakte ham, og at han bliver bekymret og ked af det når han ikke ved hvor jeg er, og at jeg skal skrive til ham, og informere ham lidt mere, og at jeg da godt kan fortælle ham det, når jeg ved det såre ham hvis ikke jeg gør??

Da han vidste hvor jeg var, og bare sad derhjemme hver dag, viste han ikke den bekymring og havde ikke brug for at sms mig hele tiden og så det ikke nødvendigt at sove hos mig hver nat, og han vidste at jeg havde brug for ham, men det viste han slet slet ikke forståelse for, selv da jeg havde mest ondt og spurgte ham om han ikke ville få i banken for mig, spurgte han mig koldt om ikke jeg var doven?

-MEN, Ligeså snart han så ikke ved hvor jeg er, eller hvad jeg laver går han helt i selv sving, og bliver ked af det, og tror jeg er kommet videre i mit liv, med en anden fyr og kalder mig ond, når jeg ikke viser hensyn til ham ?

Jeg aner derfor ikke hvad jeg skal kontakte ham omkring? jeg er gået fra ham fordi jeg blev så såret af alt hans fravær, og større lyst til kammerater . og han viste ikke ret meget interesse i mig??
-Og det ved han også godt, da det er det jeg har fortalt ham på en stille og rolig måde.

-Og vil ikke have at han bare skal tro at alt er fint, ved at jeg ligger og smser ham, og behandler ham som min kæreste, for det er ikke det der er meningen, han syntes også jeg er kold fordi jeg ikke kalder ham skat og sender ham hjerter, hvilket han stadig gør ved mig..Han skriver at han elsker mig hver dag, men kan bare ikke tro det

-Vil ikke bare have at han savner mig når det måske presser på forneden, og det er det jeg føler

Hvad kan jeg gøre?

Ønsker ikke at høre nu, at jeg er streng, og vi lyder umodne, og du/i ikke ville have gjort det, osv. Det er ok at du/I har det på den måde, men det er ikke hvad jeg har brug for at vide..Da jeg har gjort som jeg har gjort..Vil bare gerne have lidt råd og forstå hans handlinger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

-Sigrid-

Hvad er det du gerne vil have svar på?

Anmeld

26. maj 2013

lycly

Hvis du vil stå fast i din beslutning om at I ikke skal være kærester så er det vigtigt at du ikke giver ham nogen forhåbninger. Uanset hvor mange hjerter han sender dig osv så skal du bare være "kold", altså ikke gøre det samme og i stedet bare blive ved med at sige til ham stille og roligt at du HAR taget din beslutning og sådan er det.

Min eks ville heller ikke indse det dengang jeg gik fra ham men til sidst forstod han det, og de er jo mænd så på et tidspunkt går det udover deres stolthed hvis de skal blive ved med at "plage" en pige. Så hvis du bare står fast så skal han nok give op.

Anmeld

26. maj 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Hvad er det du gerne vil have svar på?

Jamen kan jeg ikke forstå, hvorfor han regner med at jeg ligger og smser ham og skriver søde smser, trods alt det jeg har skrevet i mit oplæg, og har gjort det forbi, og alt det kontrol han har gang i ???

Anmeld

26. maj 2013

C-Dog

En gut på 19 ER jo umoden. Tror det er de færeste 19 årige der er modne nok til at indtage rollen som familiens beskytter uanset hvor gode deres intentioner er. Jeg (uden at jeg ved det, kender ham jo ikke) tror at han er meget lig det han siger, at han er en reel fyr på 19 der bare gerne lige vil løbe de sidste horn af sig inden hans barn får brug for ham og han skal til at være stabil og ansvarsfuld. Mange fyre havde bare taget benene på nakken, han er der, han er ærlig, han er ikke perfekt men han er der da. Og for det!
Men dermed ikke sagt at du bare skal finde dig i alt, glæd dig over dig selv og det liv du skaber for dig selv, din lykke er vigtigere end hans og når han ikke vil gå det mindste på kompromi skal du heller ikke. Brug din sunde fornuft. Og så bare sig at situationen er som den er, du er glad for han vil være far men skuffet over han ikke vil være partner og ligemand, og du derfor vil infomere ham om alle far tingene men parforholdsting er forbeholdt din mand- og det gad han ikke være, så nu må han helt undvære.

Anmeld

26. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Hvis du vil stå fast i din beslutning om at I ikke skal være kærester så er det vigtigt at du ikke giver ham nogen forhåbninger. Uanset hvor mange hjerter han sender dig osv så skal du bare være "kold", altså ikke gøre det samme og i stedet bare blive ved med at sige til ham stille og roligt at du HAR taget din beslutning og sådan er det.

Min eks ville heller ikke indse det dengang jeg gik fra ham men til sidst forstod han det, og de er jo mænd så på et tidspunkt går det udover deres stolthed hvis de skal blive ved med at "plage" en pige. Så hvis du bare står fast så skal han nok give op.

Jeg har sagt til ham at jeg ikke kan være i et forhold når det skal køre så meget efter hans behov og hoved..Og det er det han ikke rigtig kan forstå, fordi han syntes jeg godt kan respektere det, når han har sagt han er der for os når jeg har født men det er bare ikke helt godt nok til mig..Og det er det han regner med at jeg ikke mener et kvæk af ...

-Men han skriver at han bliver ked af det, når jeg ikke smser ham..
Men?? har ikke rigtig lyst til at ligge og kontakte ham?, har ikke rigtig noget at skrive til ham for???

Anmeld

26. maj 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

En gut på 19 ER jo umoden. Tror det er de færeste 19 årige der er modne nok til at indtage rollen som familiens beskytter uanset hvor gode deres intentioner er. Jeg (uden at jeg ved det, kender ham jo ikke) tror at han er meget lig det han siger, at han er en reel fyr på 19 der bare gerne lige vil løbe de sidste horn af sig inden hans barn får brug for ham og han skal til at være stabil og ansvarsfuld. Mange fyre havde bare taget benene på nakken, han er der, han er ærlig, han er ikke perfekt men han er der da. Og for det!
Men dermed ikke sagt at du bare skal finde dig i alt, glæd dig over dig selv og det liv du skaber for dig selv, din lykke er vigtigere end hans og når han ikke vil gå det mindste på kompromi skal du heller ikke. Brug din sunde fornuft. Og så bare sig at situationen er som den er, du er glad for han vil være far men skuffet over han ikke vil være partner og ligemand, og du derfor vil infomere ham om alle far tingene men parforholdsting er forbeholdt din mand- og det gad han ikke være, så nu må han helt undvære.

Lige præcis - og vi er ikke uvenner, da jeg virkelig gerne vil have et godt forhold til faren til vores barn, og hvad der sker når barnet bliver født ved jeg ikke, for nu vil jeg bare ikke være i det forhold, for det såre, men det er desværre som om han ikke forstår det

Kan sagtens forstå at han har brug for at nyde ungdommen, MEN jeg syntes ikke det er grund til så at undgå mig?

Jeg skriver også til ham når det handler om graviditeten/ham, men han vil have at jeg skal sms ham hver, nok for at han ved hvad jeg laver? men er da glad for at han ikke bare er skredet fra det hele,,men alligevel..

Anmeld

26. maj 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg har sagt til ham at jeg ikke kan være i et forhold når det skal køre så meget efter hans behov og hoved..Og det er det han ikke rigtig kan forstå, fordi han syntes jeg godt kan respektere det, når han har sagt han er der for os når jeg har født men det er bare ikke helt godt nok til mig..Og det er det han regner med at jeg ikke mener et kvæk af ...

-Men han skriver at han bliver ked af det, når jeg ikke smser ham..
Men?? har ikke rigtig lyst til at ligge og kontakte ham?, har ikke rigtig noget at skrive til ham for???

Synes heller ikke du skal kontakte ham - det er jo lidt hans problem at han ikke tror på at du mener det. Du kan ikke gøre så meget andet end at blive ved med at sige at du altså mener det. Og det er jo fint han gerne vil være der for jeres barn det kan han jo også sagtens selvom I ikke er kærester.

Anmeld

26. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Synes heller ikke du skal kontakte ham - det er jo lidt hans problem at han ikke tror på at du mener det. Du kan ikke gøre så meget andet end at blive ved med at sige at du altså mener det. Og det er jo fint han gerne vil være der for jeres barn det kan han jo også sagtens selvom I ikke er kærester.

-Nej kan faktisk heller ikke se hvad jeg skulle skrive
han skal jo forstå at jeg ikke er tilfreds..

Det er dejligt at han vil være der som far, men hvis han vil mere end det, mangler jeg også at han er der for mig som hans kæreste? og DET manglede

Anmeld

26. maj 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jamen kan jeg ikke forstå, hvorfor han regner med at jeg ligger og smser ham og skriver søde smser, trods alt det jeg har skrevet i mit oplæg, og har gjort det forbi, og alt det kontrol han har gang i ???

Han tager det nok bare ike seriøs, men det skal han nok komme til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.