Hvorfor elsker vi daginstitutioner i Dk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.303 visninger
34 svar
63 synes godt om
26. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

En interessant artikel ift. at vores børn idag tilbringer de fleste af deres vågne timer i daginstitution. I Danmark topper procentdelen af børn før skolealderen der er tilknyttet daginstitution på verdensrekord. 

Det er ikke ment som en kritik af daginstitutioner, da jeg har været steder som artiklen beskriver det men bestemt også steder hvor fagligheden og personlig engagement var i top (Efter min mening) 

http://www.information.dk/191159

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Loa

Så hvad er spørgsmålet?

Anmeld

26. maj 2013

banana3

Loa skriver:

Så hvad er spørgsmålet?

Jeg gætter på det er overskriften, der er spørgsmålet

Anmeld

26. maj 2013

Valle81

Jeg elsker dem bestemt heller ikke,men har ikke andet valg.

Men når jeg nu ikke har andet valg, så er jeg sindssygt taknemlig for, at der findes så mange gode institutioner, dagplejere med mere. Fyldt med skønt personale:0)

Anmeld

26. maj 2013

Valle81

Jeg elsker dem bestemt heller ikke,men har ikke andet valg.

Men når jeg nu ikke har andet valg, så er jeg sindssygt taknemlig for, at der findes så mange gode institutioner, dagplejere med mere. Fyldt med skønt personale:0)

Anmeld

26. maj 2013

pcoramt

mor:) skriver:

En interessant artikel ift. at vores børn idag tilbringer de fleste af deres vågne timer i daginstitution. I Danmark topper procentdelen af børn før skolealderen der er tilknyttet daginstitution på verdensrekord. 

Det er ikke ment som en kritik af daginstitutioner, da jeg har været steder som artiklen beskriver det men bestemt også steder hvor fagligheden og personlig engagement var i top (Efter min mening) 

Jeg tror det er fordi det er en nødvendighed i vores samarbejde og den måde vi arbejder på hvis man ser på fx USA så er det meget mere udbredt at have en hjemmegående forældre eller en barnepige.. Personligt synes jeg det "danske system" kunne bruge et boost det skal være mere fleksibelt så ledes at man fx kan aflevere sine børn kl. 10 og så først hente dem kl. 19. Fx. Vi er så heldige at jeg er studerende og min kæreste som regl er hjemme senest kl. 17 så for os er det ikke noget problem, men tænker tit på butiksansatte, de må dæleme have det svært !

Anmeld

26. maj 2013

Chevro

mor:) skriver:

Afhænger nok lidt af hvor man befinder sig!

Men ja, på trods af at man i vores by - hører om at der er problemer i børnehaverne, skolen er ikke god nok til eleverne, børnene får ikke opmærksomhed nok.

MEN! - vi er som forældre så forbandede afhængige af de institutioner! Og uanset hvor meget vi gerne ville blive hjemme og passe vores egne børn, ER DET BARE IKKE REALISTISK!

Tror også at man som forældre - føler sig nødsaget til at stole fuldt og fast på at ens barn er trygt og sikkert i institutionen! Hvordan skal vi ellers klare en dag 8 timer væk fra dem!?
Vi kan jo nærmest intet gøre, for at de passer vores børn anderledes?

Danskerne har aldrig været mere afhængige af pasning!

Anmeld

26. maj 2013

Ciss

Det er jo et klart krav, som stilles til alle, at man skal få sig en uddannelse og så ud at arbejde for at bidrage til samfundet og betale sin skat.

Så er nogle andre desværre nødt til at passe vores børn imens. De fleste af os har ikke noget valg.

Anmeld

26. maj 2013

Sara.

Fordi de er så sulens gode de pædagoger, medhjælpere og dagplejere!!

Hilsen en nyuddannet pædagog

Anmeld

26. maj 2013

Carina:-)

Jeg elsker dem ikke,men ser det som en nødvendighed for at jeg kan arbejde.

Nu er jeg så ,så priviligeret at mine børn kun er afsted  max 30 timer fordi jeg arbejder en del aften.

Men der er ingen tvivl om at der trænger til et godt eftersyn på kvaliteten mange steder.

Problemet er bare at kommunerne har fået ekstra penge for at forbedre forholdene-der er bare mange kommuner der ikke lige brugte pengene på børnene-og så er vi jo lige vidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.