Her kommer et laaangt indlæg!
Jeg er enig med de fleste af jer. Bliver man henvist til et familiecenter el.lign. 1 uge efter fødslen så er der nok en grund til at kigge nærmere på forældrene.
Og en lav IQ gør ingen til et dårligt menneske, men det gør f.eks. at visse opgaver og udfordringer i livet bliver mere uoverskuelige og udfordrende end for folk med normal - høj IQ.
Hul i om man er f.eks. ordblind - det har intet med intelligens at gøre, men en lav intelligens betyder at man kan have meget sværere ved at få overblik over f.eks. en dagligdag med børn og de mere komplekse problemer som følger med en sådan. Og en af de ting som falder mig i øjnene når jeg læser på den facebookgruppe og de indlæg og kommentarer som kommer fra moren og mormoren er at jeg (personligt) synes der er skræmmende lidt selvindsigt at finde i det de skriver!! Det er alle de andres skyld og der er ingen grund til at det barn nogensinde er blevet kigget på.. En anden ting er at det er tydeligt at en eller anden har været inde og tilføje lidt tekst hist og pist i den artikel de har lagt ud... F.eks. står der
."...siger Ketty Der har været så plaget af skyld, at hun har sendt et brev til alle sine børn og spurgt: Var jeg en dårlig mor? DEt var en sms. Alle svarede de selvfølgelig NEJ, men alligevel bebrejder Ketty sig selv ."
Dette røde stykkker falder helt udenfor resten af tekstens stil... Et andet sted står der:
Efter de begge har undergået en grundig undersøgelse foretaget af flere psykologer, har kommunen besluttet at Mikkel, som er en smule bagud i sin udvikling, skal i familiepleje. Men det er helt sikkert de 72 tmer fødslen varede hvor han til sidst måtte tages med sugekop. Og så det forkerte mad han fik. Fik og mad der var udløbet på familiecenteret-
Stavefejl osv som fremgår her samt det med "helt sikkert" ville ingen journalist da have skrevet...?
I mine øjne gør hele manglen på selvindsigt og erkendelse af at man ikke er perfekt og måske selv er ansvarlig for bare LIDT af det som er sket får mig til at tvivle på deres evner som forældre... Hvis man er SÅ overbevist om at alle andre tager fejl så tror jeg ikke man har en chance for at SE og derefter rette op på de ting som mangler for at man kan byde den lille dreng de bedste vilkår...
Rosa
Anmeld