Hvad er jeres mening til dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2009

Ox.

Hmm ... kan heller ikke lade være med at tænke at der ligger mere bag, en "bare" en lav IQ, for der er da mange der har fået lov at beholde deres børn, trods en mental tilbagegang ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

FrkT

Vi ved jo heller ikke HVOR dårlig en IQ der er snak om.... for det kan jo sagtens være mere ekstremt end de skriver. Men jeg synes det er svært, man er næsten nød til selv at være involveret for at kunne vide hvad der er facts og hvad der bare er frustration. Men umiddelbart vil jeg heller ikke mene at vi får hele historien.

Anmeld

6. juli 2009

Ox.

Vi ved jo heller ikke HVOR dårlig en IQ der er snak om.... for det kan jo sagtens være mere ekstremt end de skriver. Men jeg synes det er svært, man er næsten nød til selv at være involveret for at kunne vide hvad der er facts og hvad der bare er frustration. Men umiddelbart vil jeg heller ikke mene at vi får hele historien.

Der står vist lidt længere nede i gruppen, at der er tale om 70 og 82, hvor normalen er 100 ...  Er helt enig i hvad du skriver ..

Anmeld

6. juli 2009

Mor.sander

louisemik skriver:

NØJ!!!!!!!!!!! <Hvor burde du bare skamme dig at du skriver sådan OFFENTLIGT om din søster, det kan man sku da ikke!!!!!!!!!!!!!!!! Håber virkelig hun læser dette indlæg for hendes egen skyld..........
Du har ikke engang børn selv også udtaler du dig sådan!!!!!!!!

Hvorfor skal CGTN skamme sig ? Det er jo ærlig snak.. og man behøver sgu ikke have børn for at vudere om folk er egnede forældre eller ej.. For det andet skriver hun også at hendes søster har været sendt på mor-barn hjem og det er der sgu nok en grund til!!!! Jeg syntes det er flot af CGTN at hun skriver så åbent om det!!!

Hvis min lille søster fik et barn nu... Er hun slet ikke i stand til at tage sig af det og det ville højt sandsynligt blive anbragt.. Hvis ikke hun tog sig meget sammen.. Desværre men sådan er virkliheden... skal jeg også skamme mig nu ?

Anmeld

6. juli 2009

Cris

Nej, vi kender ikke rigtigt historien. De tager ikke børnene fra forældrerne så nemt. Vi kender allesammen eller har hørt om nogle børn, som måske ikke bo i det bedste og nemmeste miljø og alligevel bliver de hos mor og far. Så der er måske noget i vejen i denne familie. Hvis det havde været en fejl, så tror jeg, at de kunne komme med nogle bedre detaljer for at forklare, hvor egentligt gik det galt...

Anmeld

6. juli 2009

Cris

Mor.sander skriver:

Hvorfor skal CGTN skamme sig ? Det er jo ærlig snak.. og man behøver sgu ikke have børn for at vudere om folk er egnede forældre eller ej.. For det andet skriver hun også at hendes søster har været sendt på mor-barn hjem og det er der sgu nok en grund til!!!! Jeg syntes det er flot af CGTN at hun skriver så åbent om det!!!

Hvis min lille søster fik et barn nu... Er hun slet ikke i stand til at tage sig af det og det ville højt sandsynligt blive anbragt.. Hvis ikke hun tog sig meget sammen.. Desværre men sådan er virkliheden... skal jeg også skamme mig nu ?

Jeg synes hellere ikke, at hun har snakket på en dårlig måde om søsteren. Hun siger bare hvordan tingene er med hende, for at give en eksampel på en situation som er ikke 100% som den skulle. Hun indrømmer hendes søsters problem, og hun siger ikke så meget mere end at de hjælper med drengen så meget de kan...

Anmeld

6. juli 2009

Ni-ko-li-ne

hmmmm.... jeg er ikke på FB så kunne du evt copy paste teksten? :0)

Anmeld

6. juli 2009

Miamaja

faktum er, at drengen trives nu i familie pleje og er ved at indhente sig- det er jo godt saa hvorfor flytte ham hu hej vilde dyr naar hans udvikling gaar i den rette retning.

diverse besog fra familien er ikke aarsag nok til denne fremgang hos drengen. det viser ogsaa han har det godt og trives hos sin plejefamilie.

hvis jeg var hans bio familie ville jeg gore alt for at arbejde med kommunen og plejeforaeldrene og blive ved med at gore en indsats og tage nogle foraeldre kurser for saa at blive vurderet igen af en anden.

Anmeld

6. juli 2009

Balderson

Nu er det jo tydeligt at læse, at man kun høre fra familiens side af sagen  og det er selvfølgelig klart at de undre sig over og er uforstående over for det valg der er blevet taget..

Men jeg er også overbevidst om, at der er en grund til at kommunen har valgt at gør som de gør..Nemlig at Mikkel skal i familiepleje... 

Jeg stiller spørgsmål ved denne sætning: 

"Brian drømmer om at få et arbejde. Han har været i praktik som elektriker, tømrer, blikkenslager og gartner, og hver gang er det gået galt, fordi mester ikke kunne magte ham"

Hmmmm, måske er det Brian's egen indstilling til tingene...

eller den her: 

"Christina føler sig som en god mor.. Hun har ofte passet andres børn"

At passe andres børn er ikke det samme som at tage ansvar for et spædbarn 24 timer i døgnet, er min mening....

Anmeld

6. juli 2009

FrkT

Mor.sander skriver:

Absolut enig! Synes også det er en pæn måde at skrive det på, og det er jo ikke ingenting at få et barn. Hvis min lillesøster blev gravid nu (hun er 20), så tror jeg heller ikke hun ville blive nogen særlig god mor, hun ville nok klare det, men ikke specielt godt. Men om 5-6 år tror jeg hun ville blive en super mor. Vi modnes jo ikke alle lige hurtigt, og nogle skal bare bruge nogle flere år på at kunne blive en ordentlig mor end andre skal (ligesom nogle har et naturligt talent for fx en sportsgren, mens andre må knokle i mange år for at komme på samme niveau - vi har alle noget vi er gode til og noget vi ikke er så gode til, og sådan skal det også være). Og det er da bare en ærlig sag, at hun ikke mener hendes lillesøster ville blive en god mor på nuværende tidspunkt  Synes absolut IKKE der er nogen grund til at skælde hende ud over det, du burde i stedet give hende en klavsavle for at være ærlig, det er der sq mange mennesker som har problemer med....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.