Ny kh reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Anonym trådstarter

bobbles skriver:

Det var bare hvad min sagsbehandler sagde til mig og hun ved godt at jeg har børn

Nå men så må det da også passe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

bobbles

Anonym skriver:

Nå men så må det da også passe  

Ja med mindre hun bilder mig noget ind men får jeg ikke noget job inden januar kan jeg blive nød til at tage en uddannelse for vi får det svært ved kun en indtægt

Anmeld

25. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

bobbles skriver:

Hvis din kæreste tjener 23.000 kr før Skat skal han forsørge dig og dit barn

Det håber jeg godt nok ikke, for det kan min kæreste og jeg plus baby ikke leve for. Og jeg kan ikke bare tage uddannelse eller sådan noget når jeg er på barsel. Er det så stadig det samme hvis man er på barsel når det hele træder i kraft .

Anmeld

25. maj 2013

Lilje82

MiichellaMalou skriver:

Det håber jeg godt nok ikke, for det kan min kæreste og jeg plus baby ikke leve for. Og jeg kan ikke bare tage uddannelse eller sådan noget når jeg er på barsel. Er det så stadig det samme hvis man er på barsel når det hele træder i kraft .

ja, hvis du er på kontanthjælp og går på barsel, så gælder det Stadig. Vi stoppede vores projekt lillebror/søster af samme årsag.

Anmeld

25. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Lilje82 skriver:

ja, hvis du er på kontanthjælp og går på barsel, så gælder det Stadig. Vi stoppede vores projekt lillebror/søster af samme årsag.

Hvor latterligt alligevel, det vil vi slet ikke kunne. Jeg er gravid nu med termin i september, og vi kan ikke leve alle tre mennesker på hans løn, han får 7500 deromkring hver 14 dag. Og det er efter skat.

Anmeld

25. maj 2013

Lilje82

MiichellaMalou skriver:

Hvor latterligt alligevel, det vil vi slet ikke kunne. Jeg er gravid nu med termin i september, og vi kan ikke leve alle tre mennesker på hans løn, han får 7500 deromkring hver 14 dag. Og det er efter skat.

Det er det samme her, jeg mister mine dagpenge i juli og min kæreste tjener det samme som din, vi Haar allerede en søn og er faktisk lidt glad for at jeg åbenbart ikke blev så nemt gravid igen, for havde vi stået i det med 2 børn. Nu vælger jeg så tage en ny uddannelse istedet.

Anmeld

25. maj 2013

MorTilEn2013Dreng

Lilje82 skriver:

Det er det samme her, jeg mister mine dagpenge i juli og min kæreste tjener det samme som din, vi Haar allerede en søn og er faktisk lidt glad for at jeg åbenbart ikke blev så nemt gravid igen, for havde vi stået i det med 2 børn. Nu vælger jeg så tage en ny uddannelse istedet.

Ja kan jeg da godt forstå du gøre så.. Jeg synes det er noget lort for vi kan ikke bare sælge bilen så ville vi stadig have total underskud og han vil højst sandsynligt miste sit arbejde, så det ville ikke hjælpe og jeg kan jo ikke rigtig komme videre før min barsel slutter.

Anmeld

25. maj 2013

Lilje82

MiichellaMalou skriver:

Ja kan jeg da godt forstå du gøre så.. Jeg synes det er noget lort for vi kan ikke bare sælge bilen så ville vi stadig have total underskud og han vil højst sandsynligt miste sit arbejde, så det ville ikke hjælpe og jeg kan jo ikke rigtig komme videre før min barsel slutter.

Nej det er noget rod, når der sådan bliver ændret i tingene. Håber derfør at komme en anden løsning på tingene, så I ikke blive ramt.

Anmeld

25. maj 2013

LilleChelle

Her står der at hvis man bor sammen med en lønmodtager og har barn/børn, skal lønmodtageren tjene 28.000 kr. for at den anden part ikke kan få kontanthjælp. Og 22.000 kr. hvis der ingen børn er. 

Dvs. at hvis partneren tjener 27.000 kr. og man har barn, kan den anden part få 1000 kr. i kontanthjælp  

Så hvis man skal have fuld kontanthjælp, skal ens partner tjene maks 22.247 kr. før skat, og så vil man som kontanthjælpsmodtager kunne få 5753 kr. som forsørger før skat  

Jeg synes det er fint den er trådt i kraft. Jeg har aldrig kunne se meningen i at kontanthjælpen var over dobbelt så stor som SU'en. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.