Riskiks er lige så farlige som et stort glas vand!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

B&J

Jamen det var det jeg skrev, det ender med vi ikke må spise eller drikke noget, vi har stadig ris kiks i vores skab og der bliver de

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Pikku Myy

Krussedulle skriver:

Det er jo også det jeg mener!

Det er der vel ingen forskel i?

Jeg har forstået dit oprindelige indlæg som at man skal tage Fødevarestyrelsens anbefaling med et gran salt og bare spise en riskiks en gang imellem. Har jeg misforstået dig? For jeg mener jo faktisk at Fødevarestyrelsen har ret - og så er vi da ikke enige ...??

Anmeld

23. maj 2013

Krussedulle

Pikku Myy skriver:

Jeg har forstået dit oprindelige indlæg som at man skal tage Fødevarestyrelsens anbefaling med et gran salt og bare spise en riskiks en gang imellem. Har jeg misforstået dig? For jeg mener jo faktisk at Fødevarestyrelsen har ret - og så er vi da ikke enige ...??

Der står jo i artiklen at riskiks ikke er farligere end et glas vand.. Det var sådan set bare det, en information jeg formidlede videre!

Man kan da godt spise en riskiks i ny og næ!
Men det øger risikoen for at få kræft, hvis du spiser en, hver dag, i hele dit liv!

Anmeld

23. maj 2013

Pikku Myy

Krussedulle skriver:

Der står jo i artiklen at riskiks ikke er farligere end et glas vand.. Det var sådan set bare det, en information jeg formidlede videre!

Man kan da godt spise en riskiks i ny og næ!
Men det øger risikoen for at få kræft, hvis du spiser en, hver dag, i hele dit liv!

Ja, der står i artiklen at riskiks indeholder lige så meget uorganisk arsen som et glas vand. Det betyder at hvis jeg vil holde mit eller mit barns arsen-indtag på et minimum, skal jeg droppe enten riskiks eller vand (firkantet sat op). Så dropper jeg altså riskiksene - De er et overflødigt glas arsen.

Det øger risikoen for at få kræft hver gang du spiser en riskiks og hver gang du drikker et glas vand.

Jeg prøver lige igen: Hvis der kom et nyt produkt på gaden, som henvender sig til børn. Lad os sige en frugtstang igen. Men denne frugtstang indeholdt lige så meget uorganisk arsen som et glas vand. Ville du købe den til dit barn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.