Riskiks er lige så farlige som et stort glas vand!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
23 svar
19 synes godt om
23. maj 2013

Krussedulle

http://m.epn.dk/ECE5508786/et-stort-glas-vand-er-l ige-sa-farligt-som-en-riskiks/

Tænkte at jeg lige ville dele denne med jer! der var så mange som skyndte sig at smide riskiksene ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

hende-der-du-ved-nok

Krussedulle skriver:

http://m.epn.dk/ECE5508786/et-stort-glas-vand-er-l ige-sa-farligt-som-en-riskiks/

Tænkte at jeg lige ville dele denne med jer! der var så mange som skyndte sig at smide riskiksene ud

sjovt den har jeg også lige delt... hehe... havde ikke lige set det før jeg lavede en tråd...

Anmeld

23. maj 2013

Krussedulle

hende-der-du-ved-nok skriver:

sjovt den har jeg også lige delt... hehe... havde ikke lige set det før jeg lavede en tråd...

Pyt med det!

Så får vi spredt budskabet

Anmeld

23. maj 2013

E.J.mor.

Krussedulle skriver:

så nu skal man heller ikke drikke vand 

altså man må jo for fanden ingenting mere

er det bar mig eller...??

Anmeld

23. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Pointen er nok mere at riskiks er "ligeså lidt" farlig som vand, altså at man godt må spise lidt riskiks, ikke at man ikke må få vand. Hvis det var det du mente?  

Anmeld

23. maj 2013

E.J.mor.

sommerbarn<3 skriver:

Pointen er nok mere at riskiks er "ligeså lidt" farlig som vand, altså at man godt må spise lidt riskiks, ikke at man ikke må få vand. Hvis det var det du mente?  

ja jeg blev bar lidt forvirret vist

for som jeg læste det måtte man heller ikke drikke for meget vand pga det også kan være farligt.

vand er jo sundt og vigtigt...

syns bar efterhånden de finder så mange ting man enten ikke må drikke eller spise...??

det var der sgu ik i gamle dage alle de problemer der...

Anmeld

23. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
E.J.mor. skriver:

ja jeg blev bar lidt forvirret vist

for som jeg læste det måtte man heller ikke drikke for meget vand pga det også kan være farligt.

vand er jo sundt og vigtigt...

syns bar efterhånden de finder så mange ting man enten ikke må drikke eller spise...??

det var der sgu ik i gamle dage alle de problemer der...

ja men altså, tror bare man skal leve som man har lyst til og indtage hvad man vil, med måde. Man kan jo heller ikke holde sig fra alt der kan være farligt. Det kan jo F. Eks. Være farligt at sejle, men hvis man nu tager redningsvest på så er det ikke nær så farligt.

men ja du har ret, de finder hele tiden på noget nyt 

Anmeld

23. maj 2013

Klokkeblomst88

E.J.mor. skriver:

Ja hvis man læser diverse medier hver dag, så er der mange ting man ikke på + mange ting, som man dør af. 

Men altså...hvis man læser de officielle anbefalinger, så er det altså ikke så slemt!! Når der kommer ny forskning har medierne det med at blæse alting op, men problemet er, at de ved ikke, hvordan de skal læse og evaluere de videnskabelige artikler, og så får de ikke den rigtige point med der fra - rigtig problematisk! 

I forhold til riskiks, så må man jo gerne spise dem, men hver dag igennem hele livet kan altså udgøre en risiko - og det er de nødt til at informere om. Men en enkelt riskiks en gang imellem er der jo intet galt med (kunne dog aldrig selv finde på at anbefale dem, da næringsindholdet er så dårligt i dem). 

Anmeld

23. maj 2013

Krussedulle

E.J.mor. skriver:

De var ude at sige "hold jer fra riskiks" i princippet kunne de lige så godt havd sagt "hold jer fra ris".. Men så var det lige nemmest at sige riskiks, da de vurderer at der ikke er noget nærring i alligevel!

Hvilket jo er ret fjollet! Syntes jeg! Vi kan godt lide riskiks! De får dem også til frugt i vs af og til!

Og vand SKAL man jo drikke! Selvom der er lige så stor en risiko for at dét øger risikoen for kræft!

Anmeld

23. maj 2013

Pikku Myy

Jeg tror Fødevarestyrelsens pointe er at man skal forsøge at holde indtaget af uorganisk arsen på et minimum. De vil ikke gå ud og anbefale at folk ikke længere drikker vand, fordi følgerne af ikke at drikke vand vil være værre, så det arsen man får den vej er "umuligt" at undgå. Men når vi nu "skal" have arsen fra vandet, anbefaler de at man undgår det andre steder. Det synes jeg et eller andet sted lyder fornuftigt nok.

Det er ikke fordi jeg ikke er tilhænger af "alt med måde", og "man skal jo også have lov til at leve", men hvis et firma lancerede en frugtstang, der indeholdt arsen, ville vi så ikke fravælge den? Og ville det ikke være det fornuftige valg? Jeg har svært ved at se hvad forskellen er på det og at droppe riskiksene nu hvor det er kommet frem at de indeholder arsen ...?

Det er selvfølgelig den enkeltes valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.