Riskiks er lige så farlige som et stort glas vand!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2013

Laulund87

Herhjemme får Maria stadig riskiks, men hun får måske en enkelt én gang om ugen så det går nok Og så farlige var de så alligevel ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

Krussedulle

Pikku Myy skriver:

Jeg tror Fødevarestyrelsens pointe er at man skal forsøge at holde indtaget af uorganisk arsen på et minimum. De vil ikke gå ud og anbefale at folk ikke længere drikker vand, fordi følgerne af ikke at drikke vand vil være værre, så det arsen man får den vej er "umuligt" at undgå. Men når vi nu "skal" have arsen fra vandet, anbefaler de at man undgår det andre steder. Det synes jeg et eller andet sted lyder fornuftigt nok.

Det er ikke fordi jeg ikke er tilhænger af "alt med måde", og "man skal jo også have lov til at leve", men hvis et firma lancerede en frugtstang, der indeholdt arsen, ville vi så ikke fravælge den? Og ville det ikke være det fornuftige valg? Jeg har svært ved at se hvad forskellen er på det og at droppe riskiksene nu hvor det er kommet frem at de indeholder arsen ...?

Det er selvfølgelig den enkeltes valg.

Det var nu mere pga nærringsindholdet generelt!

Der er samme mængde arsen i 40 gram brune ris.. Men det fraråder de jo heller ikke så riskiksen var det "nemme offer" i og med det er et mellemmåltid!

Anmeld

23. maj 2013

Pikku Myy

Krussedulle skriver:

Det var nu mere pga nærringsindholdet generelt!

Der er samme mængde arsen i 40 gram brune ris.. Men det fraråder de jo heller ikke så riskiksen var det "nemme offer" i og med det er et mellemmåltid!

Jeg forstår ikke hvad du mener, men min (og, som jeg forstår det, Fødevarestyrelsens) pointe er at når vi får X mikrogram uorganisk arsen gennem vores vand (som vi ikke bør undgå), X mikrogram gennem ris, som de ikke mener man kan forvente folk stopper med at spise fordi det indgår i retter, der er integrerede i vores "kultur" og måske X mikrogram andre steder fra, er det en god idé at droppe fx riskiksene, der jo bare er en luksus vi kan erstatte med en anden. Tag et stykke knækbrød istedet

Du svarer ikke på spørgsmålet om hvad forskellen er på at fravælge riskiksene nu (hvor der er konstateret arsen i dem) eller et nyt produkt, der er arsen i ...?

Anmeld

23. maj 2013

baby012

E.J.mor. skriver:

så nu skal man heller ikke drikke vand 

altså man må jo for fanden ingenting mere

er det bar mig eller...??

vand i for store mængder er faktisk farligt  

det ødelægger væske/salt ballancen i kroppen, og får derfor blodlegmerne til at indtage ALT for meget vand, så de springer  

så den der med at man skal drikke vand hvis man er er svimmel i et træningscenter er ikke så godt, man bør faktisk drikke saltvand  

meen, det vist også kun hvis man går i pitetesserne

Anmeld

23. maj 2013

E.J.mor.

baby012 skriver:

vand i for store mængder er faktisk farligt  

det ødelægger væske/salt ballancen i kroppen, og får derfor blodlegmerne til at indtage ALT for meget vand, så de springer  

så den der med at man skal drikke vand hvis man er er svimmel i et træningscenter er ikke så godt, man bør faktisk drikke saltvand  

meen, det vist også kun hvis man går i pitetesserne

altså jeg kan sagtens drikke 2-3 liter vand om dagen

Anmeld

23. maj 2013

baby012

E.J.mor. skriver:

altså jeg kan sagtens drikke 2-3 liter vand om dagen

det jo heller ikke ret meget  

men bestemt ikke sundt i overdrevende mængder.. 

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2006/drik_vand_ikke_overdrevne_maengder.aspx

Anmeld

23. maj 2013

Kay

se derfor drikker jeg ikke vand 

Anmeld

23. maj 2013

Krussedulle

Pikku Myy skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener, men min (og, som jeg forstår det, Fødevarestyrelsens) pointe er at når vi får X mikrogram uorganisk arsen gennem vores vand (som vi ikke bør undgå), X mikrogram gennem ris, som de ikke mener man kan forvente folk stopper med at spise fordi det indgår i retter, der er integrerede i vores "kultur" og måske X mikrogram andre steder fra, er det en god idé at droppe fx riskiksene, der jo bare er en luksus vi kan erstatte med en anden. Tag et stykke knækbrød istedet

Du svarer ikke på spørgsmålet om hvad forskellen er på at fravælge riskiksene nu (hvor der er konstateret arsen i dem) eller et nyt produkt, der er arsen i ...?

Det er jo også det jeg mener!

Det er der vel ingen forskel i?

Anmeld

23. maj 2013

DianaRJS

Amen for pokker da!

Hvad giver efterhånden ikke øget risiko for kræft?

Self skal man drikke vand og spise sine riskiks altså

tvivler på der er nogen der har fået kræft af lige de ting endnu

Anmeld

23. maj 2013

gonefishing

Krussedulle skriver:

http://m.epn.dk/ECE5508786/et-stort-glas-vand-er-l ige-sa-farligt-som-en-riskiks/

Tænkte at jeg lige ville dele denne med jer! der var så mange som skyndte sig at smide riskiksene ud

Ja og i alm og brune ris. faktisk er der flere stoffer i de brune ris.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.