De vil sende ham tilbage i børnehaven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2013

Anonym trådstarter

MilleRasmussen skriver:

jeg kom i skole som 5 årige. var parat. jeg ville altid kun være sammen med den samme pige, op til 6 klasse har aldrig manglet noget. var hun syg så søgte jeg nogle andre fra klassen under som jeg vidste altid ville lege med mig fordi jeg var den store, har altid været stille og også god til og lave stille ting som perler osv.

Dejligt at høre, som jeg husker mig selv havde jeg også kun en særlig gd veninde i bh og en af gangen gennem min skole tid og de sidse år hang jeg kun sammen en som også er en af mine gode veninder i dag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Her i vores kommune/by skal man følge sin årgang der skal være noget helt særligt tilstede hvis de ikke skal det, og de har hele tiden holdt på at de mente han var klar og ikke ville indstille ham til at vente som jeg ellers selv har været inde på, fordi han på andre punkter ikke virker så moden, men de har ligesom fået mig overbevist om at det var mest rigtigt at han skulle i skole. 

Øog nu er han startet, og i går var det at de sagde at de havde tænkt på om han skulle tilbage fordi kan kun foretrækker en ven. Det var sådan de sagde de. 

I rigtig mange kommuner er det desværre blevet meget svært at blive skoleudsat - det hedder inklution frem for alt! Hvilket er noget vås, da det ikke er godt for nogen, at et barn kommer for tidligt i skole - lærerne har alt for mange andre børn til at kunne inkludere et afvigende barn, og barnet ville lide fo rmange unødige nederlag. 
ja, der skal nok en god begrundelse til - og jeg vil mene at en god begrundelse er at barnet har svært ved at begå sig socialt. 
Og derudover skal barnet være moden nok til at håndtere en hel bunke krav (sidde stille, høre efter, kunne deltage) - det er en kæmpe omvæltning for alle børn, og er man ikke helt klar, så falder man hurtigt bagud og fra, og hvornår skal man så indhente det man måske ikke har nået at lære i børnehaven (koncentration, social kunnen, osv)? Så risikerer man at halte lidt bagefter resten af sin skoletid (om uheldigt).

Min dreng er ikke klar i form af at jeg kan mærke, at han simpelthen ikke er moden nok - han ville virkelig ikke kunne sidde stille og følge med og tage imod en fælles besked. Han ville få så mange unødige irettesættelser. Og det er både børnehaven og jeg enige i, og det var intet problem at få ham skoleudsat  

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

DitteFisk skriver:

I rigtig mange kommuner er det desværre blevet meget svært at blive skoleudsat - det hedder inklution frem for alt! Hvilket er noget vås, da det ikke er godt for nogen, at et barn kommer for tidligt i skole - lærerne har alt for mange andre børn til at kunne inkludere et afvigende barn, og barnet ville lide fo rmange unødige nederlag. 
ja, der skal nok en god begrundelse til - og jeg vil mene at en god begrundelse er at barnet har svært ved at begå sig socialt. 
Og derudover skal barnet være moden nok til at håndtere en hel bunke krav (sidde stille, høre efter, kunne deltage) - det er en kæmpe omvæltning for alle børn, og er man ikke helt klar, så falder man hurtigt bagud og fra, og hvornår skal man så indhente det man måske ikke har nået at lære i børnehaven (koncentration, social kunnen, osv)? Så risikerer man at halte lidt bagefter resten af sin skoletid (om uheldigt).

Min dreng er ikke klar i form af at jeg kan mærke, at han simpelthen ikke er moden nok - han ville virkelig ikke kunne sidde stille og følge med og tage imod en fælles besked. Han ville få så mange unødige irettesættelser. Og det er både børnehaven og jeg enige i, og det var intet problem at få ham skoleudsat  

Han skal bare ikke tilbage i den bh, jeg bryder mig ikke om den, føler de er efter os og jeg ved at han ikke vil lege med flere dernede, det vil være så stort et nederlag for ham hvis han ikke skal følges med sin ven i skole. Han kommer ikke til at lære at lege med flere på et år. Hvis det er unormalt så skal der en mindre skole tiL. 

Anmeld

22. maj 2013

emsaroto

Jeg er selv 90'er barn men blev sat i skole med 91'erne, og det var grundet kammerater.

Dem jeg har gået i børnehave og senere i skole sammen med er nogle af mine bedste og eneste veninder i dag, så jeg er ovenud lykkelig for, at jeg blev sat i en klasse, med en aldersgruppe under mig. 

Anmeld

22. maj 2013

Muhmi

Så den ene GODE ven han har skal han så miste ved ikke at skulle gå i skole med ham og følges med ham? Eller går din søns ven så stadig i børnehave, siden de vil have at han skal blive der?

For jeg må ærligt indrømme at jeg snart ikke kan snuppe det der med at holde børn tilbage fra skolen og i "de trygge rammer" i børnehaven... Nogle gange bliver man altså bare nødt til at give det der liiiille skub ud af reden for at ungerne lærer at sprede vingerne og svæve...

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

Ja det skal han, han er også startede oppe i sfoen og skal med i skole i samme klasse. Han legede med en fra den mindre årgang i bh også men stadig kun en og tror overhoved ikke at han på et år vil komme til at lege med flere når han altid har foretrukket en ven af gangen.

kan ikke lade være med at tænke om han måske har fået lidt men af dengang. Han gik i dp hvor han hverdag legede med en pige som var 4 md ældre det var sSå gode sammen, men det sluttede bradt da hun skulle i bh. Og vores skulle vente de 4 md han startede så i deres lillebørns gR. Og der gik pigen videre til den store bh så de så faktisk først hinanden 1 helt år efter men der var de jo kommer så langt fra hinanden. Men tænker på om det kan have nogen betydning at han der mistede en god ven. Og ligesom holder fast ved den ene. Tænkt hvis de smuttede igen.... 

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Så den ene GODE ven han har skal han så miste ved ikke at skulle gå i skole med ham og følges med ham? Eller går din søns ven så stadig i børnehave, siden de vil have at han skal blive der?

For jeg må ærligt indrømme at jeg snart ikke kan snuppe det der med at holde børn tilbage fra skolen og i "de trygge rammer" i børnehaven... Nogle gange bliver man altså bare nødt til at give det der liiiille skub ud af reden for at ungerne lærer at sprede vingerne og svæve...

Glemte at citere dig... Se længere oppe.

Anmeld

22. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Helt generelt oplever jeg det stik modsatte som lærer. Alt for mange er kommet i skole for tidligt, og den tendens er jo kun øget de senere år, hvor der skal virkeligt stærke argumenter på bordet for at udskyde skolestart. 

Jeg har kun elever i 7.-9. klasse, og det er så sørgeligt at opleve den ene elev efter den anden klare sig skidt eller halvskidt igennem både fagligt og socialt, når "diagnosen" udelukkende er manglende modenhed. Jeg føler indimellem, at jeg øver vold på store drenge, når jeg - fordi fagene kræver det, og fordi deres jævnaldrende er modne til det - stiller krav om abstraktionsniveau og beder dem tage stilling til store og svære spørgsmål om livet. 

I ni ud af ti tilfælde viser det sig at være en helt forudsigelig udvikling, idet deres lærere fra de "små" klasser kan fortælle, at Sofus og Karl altid har været langt mere umodne end klassekammeraterne. Og det er nu engang langt mere kompliceret og svært for børnene og forældrene at acceptere, at barnet går en klasse om, end det ville have været at lade dem blive et år mere i børnehaven. 

Man bliver ikke god til at flyve, hvis vingerne ikke helt kan bære, og det, du kalder et lille skub, er for mange et brutalt spark bagi, selv om konsekvenserne først mærkes for alvor længere henne i forløbet. 

Anmeld

23. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis du ikke har fået andre begrundelser ville jeg gå til pædagogerne og spørge ind til problemet.
Lægger der mere bag udtalelsen? Hvad er det rent socialt de mener de kan hjælpe med i forhold til skolen osv.?

For hvis det virkelig kun handler om, at han foretrækker én ven, så skulle jeg have gået i børnehave til jeg fyldte 20 år.

Anmeld

23. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

At han er selektiv synes jeg ikke i sig selv er et problem. Jeg kan ikke se hvorfor det skal være årsagen for skoleudsættelse.

Er der andre ting i forbindelse med at han er selektiv som så får en betydning for skolestart.

Tag endnu en snak med pædagogerne og få det forklaret ordentligt, altså hvad præcis det er der gør at de ikke mener han er skoleparat.

Hvis det kun er fordi han er selektiv, så få dem til at forklare hvorfor det er en problematik og hvordan det er et problem i skolesammenhænge.

Men sørg endelig for at få en god snak med pædagogerne, for det er så synd når børn starter i skole og skolelæren så må sige at barnet skal tilbage i børnehaven. Det er et nederlag for barnet, der kunne have været undgået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.