De vil sende ham tilbage i børnehaven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.771 visninger
21 svar
8 synes godt om
22. maj 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at min søn skal i skole her efter sommerferien. Vi har snakkede om det det sidste halve år, og han glæde sig meget, er allerede startede oppe i sfo en på skolen, sammen med de andre fra bh som også skal i skole. 

men nu snakker de pædagogerne om at de vil sende ham tilbage i bh, fordi han kun har en han foretrækker at lege med. 

men for et halvt år siden mente de bestemt han var klar til skolen. Tror nu ikke det vil hjælpe at komme tilbage til bh, når vi snakker ham om det siger han at han ikke vil og nævner kun en dreng dernede han vil lege med. 

Det er lidt som om han ikke helt kan se andre muligheder end denne gode ven han har, hvilke jeg syntes er fint,hvis han har det sådan, han giver aldrig udtryk for at keder sig når vennen ikke er der. men for bh er det et start problem at han kun foretrækker en og de har været efter os de sidste år pga af han leger med få. 

Der er dog aldrig problemer når han er ude hvor der er andre der finder han hurtig de børn som er og leger med dem også selvom han ikke kender dem...

Er det virkelig så slemt at kun lege med få eller have en god ven som man er helt vild med og foretrækker.. .?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn skal i skole her efter sommerferien. Vi har snakkede om det det sidste halve år, og han glæde sig meget, er allerede startede oppe i sfo en på skolen, sammen med de andre fra bh som også skal i skole. 

men nu snakker de pædagogerne om at de vil sende ham tilbage i bh, fordi han kun har en han foretrækker at lege med. 

men for et halvt år siden mente de bestemt han var klar til skolen. Tror nu ikke det vil hjælpe at komme tilbage til bh, når vi snakker ham om det siger han at han ikke vil og nævner kun en dreng dernede han vil lege med. 

Det er lidt som om han ikke helt kan se andre muligheder end denne gode ven han har, hvilke jeg syntes er fint,hvis han har det sådan, han giver aldrig udtryk for at keder sig når vennen ikke er der. men for bh er det et start problem at han kun foretrækker en og de har været efter os de sidste år pga af han leger med få. 

Der er dog aldrig problemer når han er ude hvor der er andre der finder han hurtig de børn som er og leger med dem også selvom han ikke kender dem...

Er det virkelig så slemt at kun lege med få eller have en god ven som man er helt vild med og foretrækker.. .?

Min egen dreng er også ret selektiv med hvem han leger med i børnehaven. Han er også skoleudsat, men det er af andre årsager. Og det er jeg ovenud lykkelig for. Han er simpelthen bare ikke parat og det ville være synd at sende ham afsted, hvis det blot bliver et nederlag.

Er det ene og alene med baggrund i at han kun foretrækker denne ene kammerat, at de snakker skoleudsættelse? Det kan jeg næsten dårligt forestille mig.. 

Hvis der tales skoleudsættelse må det forudsætte at de ikke forventer at han kan deltage ligeligt i skolens dagligdag med dertilhørende krav. 

Anmeld

22. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

Mon ikke der også ligger andre ting bag?? 

Havde et barn på arbejde som var startet i skole og som så kom tilbage i bh..

Det skal ikke ses på som synd for barnet men som en hjælp for dit barn...

Og udelukke sig fra det sociale ved kun at lege med en er ikke sundt...kunne tyde på han ikke ved hvad han skal gøre når denne kammerat ikke r der..

Anmeld

22. maj 2013

LinLin

Jeg synes godt nok det lyder mærkeligt, hvis det kun er det!

Er selv pædagog og det er godt nok helt andre ting der har spillet ind når vi har anbefalet skoleudsættelse... Min egen dreng går i 0. Kl nu og han vil gerne lege med forskelllige men han kan også godt lide at lege helt alene...

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

DitteFisk skriver:

Min egen dreng er også ret selektiv med hvem han leger med i børnehaven. Han er også skoleudsat, men det er af andre årsager. Og det er jeg ovenud lykkelig for. Han er simpelthen bare ikke parat og det ville være synd at sende ham afsted, hvis det blot bliver et nederlag.

Er det ene og alene med baggrund i at han kun foretrækker denne ene kammerat, at de snakker skoleudsættelse? Det kan jeg næsten dårligt forestille mig.. 

Hvis der tales skoleudsættelse må det forudsætte at de ikke forventer at han kan deltage ligeligt i skolens dagligdag med dertilhørende krav. 

Her i vores kommune/by skal man følge sin årgang der skal være noget helt særligt tilstede hvis de ikke skal det, og de har hele tiden holdt på at de mente han var klar og ikke ville indstille ham til at vente som jeg ellers selv har været inde på, fordi han på andre punkter ikke virker så moden, men de har ligesom fået mig overbevist om at det var mest rigtigt at han skulle i skole. 

Øog nu er han startet, og i går var det at de sagde at de havde tænkt på om han skulle tilbage fordi kan kun foretrækker en ven. Det var sådan de sagde de. 

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg synes godt nok det lyder mærkeligt, hvis det kun er det!

Er selv pædagog og det er godt nok helt andre ting der har spillet ind når vi har anbefalet skoleudsættelse... Min egen dreng går i 0. Kl nu og han vil gerne lege med forskelllige men han kan også godt lide at lege helt alene...

Ja det lyde sært men det var sådan de sagde i går, fordi han kun foretrækker en, men i dag legede han med en ny dreng som også var med hjemme. 

Anmeld

22. maj 2013

LinLin

Anonym skriver:

Ja det lyde sært men det var sådan de sagde i går, fordi han kun foretrækker en, men i dag legede han med en ny dreng som også var med hjemme. 

Ej det er da ikke "nok"!

Men det er da positivt han har leget med en ny i dag så

Anmeld

22. maj 2013

MilleRasmussen

jeg kom i skole som 5 årige. var parat. jeg ville altid kun være sammen med den samme pige, op til 6 klasse har aldrig manglet noget. var hun syg så søgte jeg nogle andre fra klassen under som jeg vidste altid ville lege med mig fordi jeg var den store, har altid været stille og også god til og lave stille ting som perler osv.

Anmeld

22. maj 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Ej det er da ikke "nok"!

Men det er da positivt han har leget med en ny i dag så

Ja meget, han leger også med de 2 børn som bo på vejen.... Hans far er heller ikke social og var det heller ikke som barn. Vi ser ikke så mange mennesker andre end vores familie og så har jeg 2-3 veninder som jeg ser en gang i mellem. Så det er jo ikke fordi de sociale lægger til vores lille famile, vi kan faktisk bedst lide bare at hygge herhjemme. 

Anmeld

22. maj 2013

Nemesis

min søn var som din for et år siden. Han følte sig palle alene og var faktisk slet ikke glad for sfoen. Vi tog ham derfor ud og gav ham en uges extra ferie og så kom han tilbage ugen inden der var ferie.

Det hjalp. han blev okay ved at være der og fandt en han legede med...men kun en.

Da han startede skole ville han ikke gå i sfo, så jeg hentede ham hverdag efter skole. Vi havde et par kammerater med hjem men han var altså ikke særlig social.

3 mdr. efter skolestart nævnte han at de andre lød som om de havde det sjovt i SFOen og jeg fik arrangeret et par prøvedage for ham og denne gang var det lykken og han startede op igen og siden da har der intet været.

Han var altså SKOLEklar..men ikke SFOklar Der er en forskel. Hvis han er skoleklar så synes jeg ikke han skal tilbage til bh.

I dag har jeg en søn der læser og selv tager toget til og fra skole. Der er sket SÅ meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.