Øv med øv på ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2013

Louise H.

nielsen80 skriver:

Kan sagtens følge dig, men må indrømme vi har taget til middag alligevel - stort set hele vores familie på begge sider bor 100km væk. Vi har så valgt at overnatte de fleste gange, kommet lidt tidligere og givet min pige mad, også puttet hende for natten inden middag.

Jeg ville også nogen gange bare have sagt ærgerligt ærgerligt, det kan vi ikke med en så lille en.........men vil jo gerne have, at min pige får et godt forhold til familien, at hun kan blive passet der en gang imellem m.m., også kræver det lidt ofre fra begge sider, synes jeg.

Men forstår godt dit valg.

Jeg er enig her!

Jeg synes det er fint man nogle gange laver en undtagelse og evt. overnatter der.

Når vi har været i lignende situationer med sen aftensmad, så har vi bare sørget for at Isabella fik mad som hun plejer og så har vi enten haft weekendsengen eller barnevogn/klapvogn med hun kan sove i, et sted hvor der er lidt mere ro

Jeg kan sagtens følge dig og al respekt for at I ønsker en fast rutine, men jeg synes undtagelser er ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

LilleChelle

Team Putte skriver:

Så forstår de det først når de selv får børn

Jeg sagde oz selv det at få børn ik skal ændre noget.. Men det gør det jo.. Det kommer man ik udenom og det er det mest rigtige når man selv står i situationen

Det er bl.a. bedsteforældrene. 
Så de ved jo godt hvordan det er få børn. 

Men ja - jeg siger også at tingene altså bare ændrer sig når man får barn. Men det er der altså ingen der mener  

Anmeld

22. maj 2013

Team Putte

LilleChelle skriver:

Det er bl.a. bedsteforældrene. 
Så de ved jo godt hvordan det er få børn. 

Men ja - jeg siger også at tingene altså bare ændrer sig når man får barn. Men det er der altså ingen der mener  

De fik jo børn i en anden tid.. Hvor man ik var så opmærksom på at gøre det bedste for børnene, holde rytmer osv.. Bedsteforældre ved intet om hvordan det er at have børn i dag..

Anmeld

22. maj 2013

LilleChelle

Team Putte skriver:

De fik jo børn i en anden tid.. Hvor man ik var så opmærksom på at gøre det bedste for børnene, holde rytmer osv.. Bedsteforældre ved intet om hvordan det er at have børn i dag..

Nej - selvom de fleste da mener de er mestre. Fordi de selv har opfostret nogle børn :p 

Anmeld

22. maj 2013

Team Putte

LilleChelle skriver:

Nej - selvom de fleste da mener de er mestre. Fordi de selv har opfostret nogle børn :p 

Præcis.. Det kan være SÅ svært at trænge igennem når de tror de ved alt

Anmeld

22. maj 2013

LilleChelle

Team Putte skriver:

Præcis.. Det kan være SÅ svært at trænge igennem når de tror de ved alt

Jeg har opgivet - og siger at det er mit barn og mig der bestemmer. 

Anmeld

22. maj 2013

Masig

Maja88 skriver:

kan sagtens forstå dig, men det med sengetider,...

vi har altid puttet vores datter det sted vi var og så ud i bilen og hjem i seng når vi skulle hjem

Men det er jo ikke sikkert man har den mulighed. Vores søn har aldrig kunne sove andre steder end herhjemme, så hvis ikke vi kører hjem til sengetid, så har vi en dreng der skriger hele aftenen og er helt umulig...

ved godt mange bare putter hvor de er, men det er altså bare ikke alle der kan gøre det og så er det da bedre for alle parter at indrette sig efter det.... Og familie og venner burde jo også være forstående. Jeg mener deres verden går vel ikke under fordi de skal spise en time eller to tidligere end normalt den ene dag 

Anmeld

22. maj 2013

Lise

I må jo gøre det som fungerer bedste for jer 

Da vores den første var så lille, så tog vi ham med alle steder, og så fodrede jeg ham af når han skulle spise, og så blev han puttet i f.eks. voksipose, barnevogn, weekendseng, når han skulle sove. 

Nu er vores unger 3 og 5 år, og de bliver stadig hevet med rundt, og så får de nok lov at være længere oppe. Dog aldrig på en hverdagsaften. De fleste vi kender har selv små børn, og spiser ved 18-19 tiden, hvilket er fint. Ved jeg vi skal et sted hen, hvor der måske spises sent, så får de - eller i hvert fald den lille - et stykke rugbrød sidst på eftermiddagen. 

Anmeld

22. maj 2013

M&N

LilleChelle skriver:

Brok, brok og endnu lidt brok - hvordan gør i? 

Vi har fået lille Mathias for 7 måneder siden. Han tager selvfølgelig al vores tid, for han er vores lille guldklump <3 

Så er det så bare at jeg får at vide af et familiemedlem, at vi skubber familien væk, fordi vi ikke vil komme over på alle tidspunkter af døgnet og at vi ikke vil spise kl. 20 om aftenen 100 km. fra hvor vi bor. 

Er det forkert af os at sige de må ændre spisetiden til senest kl. 18, når vi skal på besøg, for ellers bliver det for sent for vores dreng? At vi senest kører kl. 19, for at kunne nå hjem med bassen til lidt over hans normale sengetid - At vi prioriterer familietiden i hverdagene højere end at skulle alt muligt andet, som ikke indbefatter os alle tre. 

Hvad gjorde/gør i med jeres små børn? 

Tsk tsk.. 

Synes det er tarveligt hvis folk virkelig formår at være så egocentreret at kræve man er der så sent med et så lille barn.

Aldrig om jeg ville blive til senere når ens barn er så vant til en fast rutine med putte tid osv.

Min datter er stadig så lille (12 uger) at vi ikke har en helt præcis putterutine endnu, hun plejer at sove omkring 19-21 og sove igennem. Det hændte dog i lørdags at vi først var hjemme 22.30 efter en grillaften hos min mor og kæreste. Men det er meget sjældent og efterhånden vil det ikke blive senere end kl 19.

Anmeld

22. maj 2013

christina92

LilleChelle skriver:

Brok, brok og endnu lidt brok - hvordan gør i? 

Vi har fået lille Mathias for 7 måneder siden. Han tager selvfølgelig al vores tid, for han er vores lille guldklump <3 

Så er det så bare at jeg får at vide af et familiemedlem, at vi skubber familien væk, fordi vi ikke vil komme over på alle tidspunkter af døgnet og at vi ikke vil spise kl. 20 om aftenen 100 km. fra hvor vi bor. 

Er det forkert af os at sige de må ændre spisetiden til senest kl. 18, når vi skal på besøg, for ellers bliver det for sent for vores dreng? At vi senest kører kl. 19, for at kunne nå hjem med bassen til lidt over hans normale sengetid - At vi prioriterer familietiden i hverdagene højere end at skulle alt muligt andet, som ikke indbefatter os alle tre. 

Hvad gjorde/gør i med jeres små børn? 

De kan hoppe og rende!

Det er for lang tid siden de selv har haft små børn hvis de ikke har forståelse for basses sengetid!

Jeg har altså taget det med oprejst pande og sagt ja sådan er det jo så bare!!  Tror da i særdeleshed min svigerfamilie synes jeg, ærligtalt, er en skide sur kælling, meeeeen jeg tænker på hvad der er bedst for Tiger og ikke svigermor og svigerfar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.