Er det fair ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.826 visninger
29 svar
0 synes godt om
21. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg blev gravid i november , på 2. cyklus , hvorefter vi mister i januar . Vi har prøvet siden , og kører nu på 5 mdr hvor vi prøver . Jeg overvejer kraftigt , om man skal ringe til læge , så vi kan få noget hjælp , da jeg synes det er lang tid .
Og især fordi det skete så hurtigt sidste gang ?

Det er rigtig hårdt for mig , især når alle andre bliver gravide og får børn. Jeg prøver så vidt muligt ikke at tænke for meget over det , men som vi alle sammen godt ved , så kan man ikke styre sine egne følelser, ligemeget hvad man gør ..

Hjælp , hvad skal jeg gøre?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg blev gravid i november , på 2. cyklus , hvorefter vi mister i januar . Vi har prøvet siden , og kører nu på 5 mdr hvor vi prøver . Jeg overvejer kraftigt , om man skal ringe til læge , så vi kan få noget hjælp , da jeg synes det er lang tid .

Det er rigtig hårdt for mig , især når alle andre bliver gravide og får børn. Jeg prøver så vidt muligt ikke at tænke for meget over det , men som vi alle sammen godt ved , så kan man ikke styre sine egne følelser, ligemeget hvad man gør ..

Jeg forstår godt din frustration. Men rolig nu

Man kan først blive henvist efter 1 år - nogle læger mener 2 år.

Vi har selv prøvet i flere år og er endelig kommet videre.

(har også mistet)

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg forstår godt din frustration. Men rolig nu

Man kan først blive henvist efter 1 år - nogle læger mener 2 år.

Vi har selv prøvet i flere år og er endelig kommet videre.

(har også mistet)

O ved godt at der er mange andre der har det meget svære end mig , men er frustreret over , hvorfor det tog så kort tid sidste gang, men nu vil det ikke ?
Kan SA have gjort skade ?

Anmeld

21. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

O ved godt at der er mange andre der har det meget svære end mig , men er frustreret over , hvorfor det tog så kort tid sidste gang, men nu vil det ikke ?
Kan SA have gjort skade ?

Der er jo mange ting der spiller ind i fertiliteten.

Men jeg tror ikke din SA kan have gjort skade. Derimod skal din krop nok lige finde sig selv.

Har du regelmæssig mens ? har du prøvet ÆL teste?

Anmeld

21. maj 2013

BigHope13

Anonym skriver:

Du får først lige en kæmpe kram herfra

derefter vil jeg sige at jeg tror bestemt ikke at du får nogen læge til at hjælpe på nuværende tidspunkt.
I har været gravide og ja temmelig hurtigt hvilket jo er skønt, så selvom det desværre ikke lykkedes så kan i jo sagtens blive gravide.
Og det slet ikke for at gnides salt i såret, for tiden føles lang når det er sådan et stort ønske men 5 mdr er ikke lang tid. Her tog det 2 1/2 år så ved hvor lang tid kan føles.
Prøv så vidt muligt at slappe af og lad tankerne flyde, fokuser på nogle andre ting, måske noget hobby eller noget andet. din krop skal have lov at komme sig over aborten og være klar til en ny spire som skal sidde helt til slut næste gang.

Anmeld

21. maj 2013

Kris89

Anonym skriver:

vi kunne absolut ikke få en henvisning før 1 år efter vi havde mistet...

ekstrem hårdt, men jeg prøvede ihærdigt at forklare min læge, at min cyklus havde været lort siden aborten hjalp intet. der skulle gå et år

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Der er jo mange ting der spiller ind i fertiliteten.

Men jeg tror ikke din SA kan have gjort skade. Derimod skal din krop nok lige finde sig selv.

Har du regelmæssig mens ? har du prøvet ÆL teste?

Jeg har haft regelmæssige menstruationer faktisk lige efter blødningen stoppede efter sa'en, som selv kom ud .. Var indlagt med henblik på en udskrabning , men alt var kommet ud da jeg skulle afsted . Hvilket var godt nok jo ..
Jeg er herimod holdt op med at ryge ( har jeg været i 8-9 mdr) , jeg er normal vægtig ( måske lidt under ) .
Jeg træner i motions center 3-4 gange dagligt ..
Det car noget jeg startede med , for at få tankerne andre steder hen .
Men keg bliver bare så pisse skuffet hver gang min mens dukker op , og tænker at hvis det ikke lykkes denne gang , hvorfor skulle det så lykkes næste gang ?

Anmeld

21. maj 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg har haft regelmæssige menstruationer faktisk lige efter blødningen stoppede efter sa'en, som selv kom ud .. Var indlagt med henblik på en udskrabning , men alt var kommet ud da jeg skulle afsted . Hvilket var godt nok jo ..
Jeg er herimod holdt op med at ryge ( har jeg været i 8-9 mdr) , jeg er normal vægtig ( måske lidt under ) .
Jeg træner i motions center 3-4 gange dagligt ..
Det car noget jeg startede med , for at få tankerne andre steder hen .
Men keg bliver bare så pisse skuffet hver gang min mens dukker op , og tænker at hvis det ikke lykkes denne gang , hvorfor skulle det så lykkes næste gang ?

Jeg kender godt til de frustrationer. Men ja man kan ikke lige svare på hvorfor det ikke lykkedes. Desværre.

Men 5 mdr er jo heller ikke længe. Det er jo meget "normalt" at man prøver op til et år inden der er gevinst.

men hårdt er det uanset

Anmeld

21. maj 2013

mrhl

Anonym skriver:

Jeg blev også gravid ret hurtigt, og endte med en SA. Det tog 7 måneder at blive gravid igen.
Jeg forstår udemærket din frustration. Jeg kunne næsten heller ikke overskue alle de gravide mennesker som jeg syntes poppede op alle vegne omkring mig.
5 måneder er selvfølgelig lang tid når man står midt i det, men i det store hele, er det vist meget almindeligt.
- Håber på at der snart er gevinst hos jer

Anmeld

21. maj 2013

La´chrissen

Jeg tror desværre heller ikke i får hjælp lige med det samme.

På Skejby sygehus fraråder de træning, fra man er befrugtet og 4 måneder frem.
Da det kan mindske chancerne for at dry sætter sig fast og øge risikoen for at abortere. Men det er forskelligt hvad man får af vide. Men der er forsket i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.