vil gerne TABE mig! nogle ideer til sund/frokost/aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

Juliekp

Anonym skriver:

nej det ville jeg heller ikke tro...

hmm hvor ser det bare godt ud... helt sikkert det skal altså prøves.. vil prøve at google det.. tak tak for det...

Velbekomme Og held og lykke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Anonym trådstarter

betski skriver:

En nem, god og billig kostomlægning kunne være Palæo mad. Du kan læser mere om det her. I bund og grund handler det jo om en omlægning, altså noget der holder resten af livet

https://www.facebook.com/Paleo100?hc_location=stream

Pøj pøj med projektet

tak for indlæget, det er da også noget jeg vil tage til mig og tror helt sikkert det vil smage godt, det ser da sådan ud..

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Velbekomme Og held og lykke.

takker

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Jo det er nok ikke så spændende hvis det ikke kommer i køleskabet.

Du kan også have nogle grovboller med, med evt. roasbeef i og lidt salat eller andet pålæg.

Har vedhæftet et billede af sådan én rulle..
Du kan putte lige hvad du har lyst til i. Prøv evt. at google det, så kommer der nogle gode opskrifter.

bliver nød til at spørge! men hvad er det som er udenom fylden?

Anmeld

21. maj 2013

Juliekp

bliver nød til at spørge! men hvad er det som er udenom fylden?

Det er det der rispapir. 

Man skal bare gøre det vådt, ligge fyldet i og så rulle det sammen. 

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Det er det der rispapir. 

Man skal bare gøre det vådt, ligge fyldet i og så rulle det sammen. 

ok. er det sådan noget ligesom man bruger til hjemmelavet små forskeruller? det er tyndt?

Anmeld

21. maj 2013

Juliekp

Anonym skriver:

ok. er det sådan noget ligesom man bruger til hjemmelavet små forskeruller? det er tyndt?

Ja lige præcis

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Ja lige præcis

super så ved jeg hvad du mener... tak for det...

Anmeld

21. maj 2013

Papillon

Anonym skriver:

heii

nu skal det ALTSÅ være nu!!

Jeg vil så frygtlig gerne tabe mig.. (ved godt det ikke er bare sådan lige) men vil altså komme igang.) jeg vil så gerne tabe mig 10-15 kg. for syntes selv jeg har det bare ikke så godt med mig selv. kommer til at svede og er for pustet efter kort tid (engang imellem)

mine madvaner er ikke helt så godt,  til hverdag spiser jeg kun morgenmad ved 06:00 tiden og spiser igen ved klokken 13-15 tiden igen, og jeg ved sandlig at det er forkert,

er der ikke bare nogen som kan komme med nogle sunde og lette opskrifter eller ideer til en god frokost som man kan have med på  arbejde, evt?

når jeg saa kommer hjem, har jeg så ikke tænkt hvad jeg skal spise så istedet finder jeg enten bare noget i køleskabet, eller i skabet, for har ikke så meget tid når jeg så end kommer hjem.

for jeg virker mig engang imellem noget træt os selvom jeg indimellem spiser frokost, men det er mere der hjemme om weekenden jeg spiser frokost.... :x)

og om aftenen når der er spist aftensmad ved 18:00 tiden har spise, kan jeg godt blive lidt sulten længere hend på aftenen...

det skal så siges jeg vejer omkring 88kg.

At du spiser tidlig morgen og derefter først klokken 13-15 er altså ikke forkert, hvis du fint klarer dig i mellemtiden og ikke føler sult At man SKAL spise et vist antal gange om dagen eller med et bestemt interval er noget pjat. Man skal spise, når man er sulten, og så man har det bedst. Stofskiftet holder sig selv i gang, om du spiser eller ej.

Mht. aftensmad hjælper det måske at planlægge på forhånd. Så ved man præcis, hvad der står på menuen, når man kommer hjem. Derved behøver man ikke bruge en masse kreativitet, når man er træt, og det er bare at lave maden af sine indkøbte råvarer. 

Når vi vil tabe os, holde vægten og leve sundt, kan vi godt lide fuldkorn (kostfibre), protein og fedtfattigt. Grøntsager er ens bedste ven, masser at tygge i, ikke ret meget energi og god kilde til antioxidanter, vitaminer og mineraler.

Og så en lille gåtur hver dag - eller en tur på cyklen. Al fysisk aktivitet fremmer vægttab og sundhed (så længe vi ikke er ude i ekstremerne).

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Kitkat92 skriver:

At du spiser tidlig morgen og derefter først klokken 13-15 er altså ikke forkert, hvis du fint klarer dig i mellemtiden og ikke føler sult At man SKAL spise et vist antal gange om dagen eller med et bestemt interval er noget pjat. Man skal spise, når man er sulten, og så man har det bedst. Stofskiftet holder sig selv i gang, om du spiser eller ej.

Mht. aftensmad hjælper det måske at planlægge på forhånd. Så ved man præcis, hvad der står på menuen, når man kommer hjem. Derved behøver man ikke bruge en masse kreativitet, når man er træt, og det er bare at lave maden af sine indkøbte råvarer. 

Når vi vil tabe os, holde vægten og leve sundt, kan vi godt lide fuldkorn (kostfibre), protein og fedtfattigt. Grøntsager er ens bedste ven, masser at tygge i, ikke ret meget energi og god kilde til antioxidanter, vitaminer og mineraler.

Og så en lille gåtur hver dag - eller en tur på cyklen. Al fysisk aktivitet fremmer vægttab og sundhed (så længe vi ikke er ude i ekstremerne).

ja det er nok ikke altid man skal hører efter de "kloge hoveder" hmm.

jeg har tænkt mig at få lavet en mad plan (uge efter uge) for det er tit sådan at man ikke lige ved hvad aftensmaden står på, og synes selv jeg rører mig en del. det gør jeg hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.