vil gerne TABE mig! nogle ideer til sund/frokost/aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.992 visninger
22 svar
3 synes godt om
21. maj 2013

Anonym trådstarter

heii

nu skal det ALTSÅ være nu!!

Jeg vil så frygtlig gerne tabe mig.. (ved godt det ikke er bare sådan lige) men vil altså komme igang.) jeg vil så gerne tabe mig 10-15 kg. for syntes selv jeg har det bare ikke så godt med mig selv. kommer til at svede og er for pustet efter kort tid (engang imellem)

mine madvaner er ikke helt så godt,  til hverdag spiser jeg kun morgenmad ved 06:00 tiden og spiser igen ved klokken 13-15 tiden igen, og jeg ved sandlig at det er forkert,

er der ikke bare nogen som kan komme med nogle sunde og lette opskrifter eller ideer til en god frokost som man kan have med på  arbejde, evt?

når jeg saa kommer hjem, har jeg så ikke tænkt hvad jeg skal spise så istedet finder jeg enten bare noget i køleskabet, eller i skabet, for har ikke så meget tid når jeg så end kommer hjem.

for jeg virker mig engang imellem noget træt os selvom jeg indimellem spiser frokost, men det er mere der hjemme om weekenden jeg spiser frokost.... :x)

og om aftenen når der er spist aftensmad ved 18:00 tiden har spise, kan jeg godt blive lidt sulten længere hend på aftenen...

det skal så siges jeg vejer omkring 88kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Juliekp

Anonym skriver:

heii

Jeg vil så frygtlig gerne tabe mig.. (ved godt det ikke er bare sådan lige) men vil altså komme igang.) jeg vil så gerne tabe mig 10-15 kg. for syntes selv jeg har det bare ikke så godt med mig selv. kommer til at svede og er for pustet efter kort tid (engang imellem)

mine madvaner er ikke helt så godt,  til hverdag spiser jeg kun morgenmad ved 06:00 tiden og spiser igen ved klokken 13-15 tiden igen, og jeg ved sandlig at det er forkert,

er der ikke bare nogen som kan komme med nogle sunde og lette opskrifter eller ideer til en god frokost som man kan have med på  arbejde, evt?

når jeg saa kommer hjem, har jeg så ikke tænkt hvad jeg skal spise så istedet finder jeg enten bare noget i køleskabet, eller i skabet, for har ikke så meget tid når jeg så end kommer hjem.

for jeg virker mig engang imellem noget træt os selvom jeg indimellem spiser frokost, men det er mere der hjemme om weekenden jeg spiser frokost.... :x)

og om aftenen når der er spist aftensmad ved 18:00 tiden har spise, kan jeg godt blive lidt sulten længere hend på aftenen...

Hvad med nogle lækre salater?
Herhjemme laver jeg en salat med kylling, forårsløg, tomat, agurk, lidt chilli, feta, salat og så en solsikke olie/citron dressing til.
Eller en salat med rejer eller rosenkålssalat med permasan?

Du kan også lave rispapirruller med rejer.

Til frokost kunne man spise avocado på groft rugbrød med en smule salt og citron på

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Hvad med nogle lækre salater?
Herhjemme laver jeg en salat med kylling, forårsløg, tomat, agurk, lidt chilli, feta, salat og så en solsikke olie/citron dressing til.
Eller en salat med rejer eller rosenkålssalat med permasan?

Du kan også lave rispapirruller med rejer.

Til frokost kunne man spise avocado på groft rugbrød med en smule salt og citron på

tak det lyder som en rigtig god frokost! det vil jeg helt sikkert prøve..

men ved ikke om jeg har mulighed for at opbevare det i en køleskab  hvis nu ikke vil det så ikke blive meget kedligt vil jeg tro?

hvad er en rispapirruller? kan man putte andet i end rejer for er ikke så megt til rejer

Anmeld

21. maj 2013

Juliekp

Anonym skriver:

tak det lyder som en rigtig god frokost! det vil jeg helt sikkert prøve..

men ved ikke om jeg har mulighed for at opbevare det i en køleskab  hvis nu ikke vil det så ikke blive meget kedligt vil jeg tro?

hvad er en rispapirruller? kan man putte andet i end rejer for er ikke så megt til rejer

Jo det er nok ikke så spændende hvis det ikke kommer i køleskabet.

Du kan også have nogle grovboller med, med evt. roasbeef i og lidt salat eller andet pålæg.

Har vedhæftet et billede af sådan én rulle..
Du kan putte lige hvad du har lyst til i. Prøv evt. at google det, så kommer der nogle gode opskrifter.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2013

Juliekp

Anonym skriver:

heii

Ellers så prøv at gå ind på Hjerteforeningens hjemmeside, de har en masse gode opskrifter. Bruger dem meget selv! Er dog ikke slankekur, går bare op i at spise sundt

http://www.hjerteforeningen.dk/opskrifter/opskrifter/

Anmeld

21. maj 2013

B&J

Stedet for en slankekur hvorfor så ikke skifte din kost??? spise mere sundt og flere gange rugbrød er jo helt fint eller hjemmelavet rugeklapper ud af fryseren dagen før så dufter de og smager som ny bagte og de mætter helt vildt også noget lækker inden i dem

Anmeld

21. maj 2013

AnnaK89

Jeg skal også tabe mig.
Forsøger mig med nogle af de ting fra dukankuren - dog er jeg ikke på den, da min krop ikke kan holde til det.

Men sådan nogle ting som Cheasy vanille yoghurt med skyr om morgenen, det er så sundt da skyr indholder meget protein.

Til frokost kunne være grov knækbrød med philadelphia krydderurteost og chorizo ovenpå, eller med hytteost og avokado ovenpå

Aftensmaden kunne været noget magert kød eller fisk med noget lækkert grønt eller fyldte peberfrugt.

Mellemmåltider kan være skyr, gulerødder og agurkestænger med lidt dip, 1 stykke frugt osv

Anmeld

21. maj 2013

betski

Anonym skriver:

heii

En nem, god og billig kostomlægning kunne være Palæo mad. Du kan læser mere om det her. I bund og grund handler det jo om en omlægning, altså noget der holder resten af livet

https://www.facebook.com/Paleo100?hc_location=stream

Pøj pøj med projektet

Anmeld

21. maj 2013

AnnaK89

betski skriver:

En nem, god og billig kostomlægning kunne være Palæo mad. Du kan læser mere om det her. I bund og grund handler det jo om en omlægning, altså noget der holder resten af livet

https://www.facebook.com/Paleo100?hc_location=stream

Pøj pøj med projektet

Lige et spørgsmål?
Har lige kigget på dit link og det ser jo vanvittig godt ud og nemt - men billigt????
Jeg synes det virker mega dyrt med alle de grundingredisener?
Har du nogle tips til ar gøre det billigere?

Anmeld

21. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Jo det er nok ikke så spændende hvis det ikke kommer i køleskabet.

Du kan også have nogle grovboller med, med evt. roasbeef i og lidt salat eller andet pålæg.

Har vedhæftet et billede af sådan én rulle..
Du kan putte lige hvad du har lyst til i. Prøv evt. at google det, så kommer der nogle gode opskrifter.

nej det ville jeg heller ikke tro...

hmm hvor ser det bare godt ud... helt sikkert det skal altså prøves.. vil prøve at google det.. tak tak for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.