de nye Kh regler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Altså er ikke helt 100 inde i reglerne. Men som jeg har forstået det, så bliver man trukket, hvis den ene tjener mere end 2 x 5736 = 11.472. Hvis nu f.eks. den ene tjener 27.000, så skal man leve for det.  

Syntes også det mega svært at finde rundt i.

Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

grinny

1+1=2 skriver:

Altså er ikke helt 100 inde i reglerne. Men som jeg har forstået det, så bliver man trukket, hvis den ene tjener mere end 2 x 5736 = 11.472. Hvis nu f.eks. den ene tjener 27.000, så skal man leve for det.  

Syntes også det mega svært at finde rundt i.

Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.  

Men er det så før eller efter skat? Altså det modparten må tjene?

Anmeld

19. maj 2013

grinny skriver:

Men er det så før eller efter skat? Altså det modparten må tjene?

Har nu læst lidt i den anden debat om dette emne, og der kan jeg se en skriver 19.000 kr. Men det må jo så være før skat. 

Anmeld

19. maj 2013

grinny

1+1=2 skriver:

Har nu læst lidt i den anden debat om dette emne, og der kan jeg se en skriver 19.000 kr. Men det må jo så være før skat. 

Min kæreste tjener 19.xxx FØR skat, og får så 11.xxx EFTER skat. Hvis det gælder EFTER skal vil jeg jo ikke blevet trukket, men hvis det er FØR skat bliver jeg da trukket en del  

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

MorTilMalucca skriver:

Hvad har du forstået omkring uddannelses-job- parat? Jeg er lidt på bar bund.  

Hvad hvis man er gravid når reglerne træder i kraft? Så er man vel ikke uddannelses parat eller hvad? 

"Mere pisk og mindre gulerod. Det er den kur, som reformen af kontanthjælpen lægger op til for de unge på kontanthjælp under 30 år.

Eller i hvert fald nogle af dem. Ydelserne for de uddannelsesparate unge bliver sat markant ned med flere tusinde kr. til SU-niveau (5.753 kr.). Det sker i et forsøg på at øge de unges tilskyndelse til at tage en uddannelse eller et arbejde.  

Men hovedparten af de cirka 50.000 unge på kontanthjælp kan fortsat modtage den nuværende ydelse, fordi de ikke er jobparate - ofte på grund af psykisk sygdom eller misbrugsproblemer.  "

ang når man er på barsel, så vil jeg da mene man ikke er job/uddannelses parat men nej jeg synes det er rigtig kringlet at finde ud af det hele  rigtig irreterende

Anmeld

19. maj 2013

grinny skriver:

Min kæreste tjener 19.xxx FØR skat, og får så 11.xxx EFTER skat. Hvis det gælder EFTER skal vil jeg jo ikke blevet trukket, men hvis det er FØR skat bliver jeg da trukket en del  

Som jeg har forstået det, så vil jeg mene, at din kæreste skal forsørge jer eftersom han får udbetalt mere end svarende til 2 x kontanthjælpssatsten. :/

Anmeld

19. maj 2013

grinny

1+1=2 skriver:

Som jeg har forstået det, så vil jeg mene, at din kæreste skal forsørge jer eftersom han får udbetalt mere end svarende til 2 x kontanthjælpssatsten. :/

Men han får jo ikke udbetalt mere da han får udbetalt 11.299

Anmeld

19. maj 2013

grinny skriver:

Men han får jo ikke udbetalt mere da han får udbetalt 11.299

Nej men han får jo udbetalt svarende til to gange kontanthjælp? :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.