de nye Kh regler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
27 svar
0 synes godt om
19. maj 2013

Anonym trådstarter

Er der ikke nogle der gider forklare mig de nye kontanthjælpsregler, eller nogle der måske kan linke til nogle forklaringer? 

Hvornår træder de i kraft? 

Præcis hvem bliver ramt? Og hvordan?

Hvad kommer satsen til at være på for en forsøger? Under og over 25 år? 

Kan slet ikke finde noget ordentligt om det på nettet, håber i kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Er der ikke nogle der gider forklare mig de nye kontanthjælpsregler, eller nogle der måske kan linke til nogle forklaringer? 

Hvornår træder de i kraft? 

Præcis hvem bliver ramt? Og hvordan?

Hvad kommer satsen til at være på for en forsøger? Under og over 25 år? 

Kan slet ikke finde noget ordentligt om det på nettet, håber i kan hjælpe 

her stå der noget

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/04/18/224033 .htm

her lidt længer nede på siden stå der satserne i en blå kasse ved dog ikke hvorfor nogen af beløbne stå i parntes

Anmeld

19. maj 2013

helle85

helle85 skriver:

her stå der noget

her lidt længer nede på siden stå der satserne i en blå kasse ved dog ikke hvorfor nogen af beløbne stå i parntes

glemte det sidste link

http://www.altinget.dk/artikel/markant-faerre-peng e-til-unge-paa-kontanthjaelp

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

her stå der noget

Tusind tak, så blev jeg klogere :-) tror de står i parentes fordi at dem der er jobparate får det første beløb svarende til SU, men dem med eks. Psykisk lidelse eller bare dem der bliver skønnet til ikke at være jobparate, de beholder den nuværende ydelse som er det beløb der står i parentes. 

Hvis jeg forstod det rigtigt. Og så bliver min kæreste heldigvis ikke ramt hvis han stadig er på Kh til den tid 

Anmeld

19. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Tusind tak, så blev jeg klogere :-) tror de står i parentes fordi at dem der er jobparate får det første beløb svarende til SU, men dem med eks. Psykisk lidelse eller bare dem der bliver skønnet til ikke at være jobparate, de beholder den nuværende ydelse som er det beløb der står i parentes. 

Hvis jeg forstod det rigtigt. Og så bliver min kæreste heldigvis ikke ramt hvis han stadig er på Kh til den tid 

det var så lidt. håber så at jeg hører ind under den i parntecen så jeg har været sygemeldt i et godt stykke tid over et år og er lige startedet i aktivering et par timer 2 gange om ugen for at finde ud af om hvor mange timer jeg kan klar da jeg ikke kan klare fuldtid, og jeg nå nok ikke og blive berettet til flex job inden den 1 januar

Anmeld

19. maj 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Vil bare lige informere om, at de beløb der er i parentes er det beløb man tidligere film. Dvs de nuværende satser. Mens den der ikke er i parentes er de nye satser :-)

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

det var så lidt. håber så at jeg hører ind under den i parntecen så jeg har været sygemeldt i et godt stykke tid over et år og er lige startedet i aktivering et par timer 2 gange om ugen for at finde ud af om hvor mange timer jeg kan klar da jeg ikke kan klare fuldtid, og jeg nå nok ikke og blive berettet til flex job inden den 1 januar

Det må vi håbe du er så. Men det må du jo næsten være, jeg ville da mene du hører under "ikke jobparat" når du er sygemeldt .. og så, hvis jeg har forstået det rigtigt, beholder man den nuværende sats. Ligesom jeg håber min kæreste, hvis han stadig er på kh, hører under dér. Han har nogle psykiske problemer efter nogle hårde år.. og pt er det hans sagsbehandler der siger han skal ta den med ro, få startet ordentligt op hos psykiater, og så snakke om uddannelse bagefter... 

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

1+1=2 skriver:

Vil bare lige informere om, at de beløb der er i parentes er det beløb man tidligere film. Dvs de nuværende satser. Mens den der ikke er i parentes er de nye satser :-)

Hmm, men har jeg så misforstået det de skriver. De skriver at man beholder de nuværende satser hvis man er "ikke jobparat" ... derfor jeg gik udfra at dem i parentes er de satser, i og med de så stadig er i "spil" hos de mennesker.... ? 

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

1+1=2 skriver:

Det kan jeg da godt læse nu 

Men HAR jeg misforstået det, eller? 

Anmeld

19. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Det må vi håbe du er så. Men det må du jo næsten være, jeg ville da mene du hører under "ikke jobparat" når du er sygemeldt .. og så, hvis jeg har forstået det rigtigt, beholder man den nuværende sats. Ligesom jeg håber min kæreste, hvis han stadig er på kh, hører under dér. Han har nogle psykiske problemer efter nogle hårde år.. og pt er det hans sagsbehandler der siger han skal ta den med ro, få startet ordentligt op hos psykiater, og så snakke om uddannelse bagefter... 

ja men der ikke andet for at vente at se. jeg har i hver fald regnet vores buget ud på at jeg få den sats som jeg gør nu me mister lidt pga manden arbejder, for hvis jeg kun få 5700 + at blive trukket så kan vi da slet ikke eksister og det ender da med at man rasikere at gå psykisk ned igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.