Ville du kunne leve med det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

3rollinger

Anonym skriver:

Min kæreste som skal være far for første gang, har meldt klart og ærligt ud at han har brug for komme lidt væk fra lejligheden fordi jeg altid snakker babyting, og alt mit flipsnak om baby og babyting og halløj, og det værelse som er lavet om til drenge rum
Så han derfor har brug for bare at få lov til at være sammen med sine kammerater, hygge omkring sig selv, lave en masse mandeting, og bare kunne gøre alt det han lyster (med grænser) før han skal være far og ''pligterne''for alvor melder sig.
Han siger så at han ikke vil gå i byen, da han ikke vil gøre det uden mig, og han kun syntes det er fair at vi ikke går i byen uden hinanden og at vi ringer sammen hver dag
Men han siger han glæder sig til at være far, og nok skal tage faderrollen alvorligt når han kommer til verden, deltage i skanninger, og stadig ses med mig vil han også rigtig gerne. Men bare gerne vil kunne være sig selv. Da han godt er klar over at det ikke er meget han kan gøre når han skal være far. Så han syntes hver især vi skal hygge med vores veninder/venner. Men stadig ses engang imellem, men at det ikke bliver hver dag og hele tiden. Og så at han op til fødsel er der 100% og er far til barnet 100% .

Alt dette fortæller han mig at han gerne vil have, da han godt er klar over hvor begrænset det bliver med kammerater osv.Når han skal til at tage ansvaret for vores barn og jeg, som en lille familie

Hvad ville du syntes om sådan en udmelding fra din kæreste eller mand ?

Jeg synes helt klart at det er at foretrakke at han er aerlig og siger det, istedet for helt at gaa sur i det og derefter skride for aldrig at komme tilbage. Det er helt klart at foretraekke en mand med nos*** der kan sige fra end en der bare siger ja og amen og indeni ikke er tilfreds. 

Jeg synes da det er helt iorden at han faar lidt alene mandetid, mens det ikke tager overhaand. Baade nu og ogsaa naar babyen foerst er kommet til. Man behoeves jo ikke sidde laarene af hinanden selvom man har en baby, og man kan sagtens goere ting hver for sig af og til.

Men tal det igennem og kom til en loesning der fungerer for jer begge mht hvor meget og hvor lidt i skal ses, og proev at snakke om andet end baby naar I endelig er sammen, selvom det uundgaaeligt fylder meget i dit liv. I mit tilfaelde havde min mand lidt svaert ved at saette sig ind i hvad jeg foelte under graviditeten (hvilket jo var en masse) og han kom foerst rigtig paa banen da babyen var foedt. (Jo, han var med til scanninger og den slags, men kun ved det foerste). Men saa var han der ogsaa 100%. 

Hvad synes du selv om det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Jeg synes helt klart at det er at foretrakke at han er aerlig og siger det, istedet for helt at gaa sur i det og derefter skride for aldrig at komme tilbage. Det er helt klart at foretraekke en mand med nos*** der kan sige fra end en der bare siger ja og amen og indeni ikke er tilfreds. 

Jeg synes da det er helt iorden at han faar lidt alene mandetid, mens det ikke tager overhaand. Baade nu og ogsaa naar babyen foerst er kommet til. Man behoeves jo ikke sidde laarene af hinanden selvom man har en baby, og man kan sagtens goere ting hver for sig af og til.

Men tal det igennem og kom til en loesning der fungerer for jer begge mht hvor meget og hvor lidt i skal ses, og proev at snakke om andet end baby naar I endelig er sammen, selvom det uundgaaeligt fylder meget i dit liv. I mit tilfaelde havde min mand lidt svaert ved at saette sig ind i hvad jeg foelte under graviditeten (hvilket jo var en masse) og han kom foerst rigtig paa banen da babyen var foedt. (Jo, han var med til scanninger og den slags, men kun ved det foerste). Men saa var han der ogsaa 100%. 

Hvad synes du selv om det hele?

Jamen da han gerne vil deltage i scanninger og støtte mig, og er så ærlig, og selv siger at han vil tage faderrollen 100%alvorligt når han bliver født, men at han har brug for at kunne nyde livet inden han kommer til verden..

Så jeg vil sige at jeg har det fint nok med det, jeg skal selvfølgelig vende mig til at han ikke er her hver dag, og sådan, men så længe han lige ringer til mig hver dag, så er det fint med mig

Anmeld

17. maj 2013

3rollinger

Anonym skriver:

Jamen da han gerne vil deltage i scanninger og støtte mig, og er så ærlig, og selv siger at han vil tage faderrollen 100%alvorligt når han bliver født, men at han har brug for at kunne nyde livet inden han kommer til verden..

Så jeg vil sige at jeg har det fint nok med det, jeg skal selvfølgelig vende mig til at han ikke er her hver dag, og sådan, men så længe han lige ringer til mig hver dag, så er det fint med mig

Da jeg var gravid foerste gang, tog min kaerste 3 mdr til Irland, efter faelles aftale. Det var haardere end jeg lige troede. Ogsaa fordi jeg ikke bor i Danmark og ikke havde min familie taet paa, og hormonerne raser mens man er gravid. Men jeg er da glad for at han fik de tre maaneder alligevel. Det var en god oplevelse for ham.

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Da jeg var gravid foerste gang, tog min kaerste 3 mdr til Irland, efter faelles aftale. Det var haardere end jeg lige troede. Ogsaa fordi jeg ikke bor i Danmark og ikke havde min familie taet paa, og hormonerne raser mens man er gravid. Men jeg er da glad for at han fik de tre maaneder alligevel. Det var en god oplevelse for ham.

Puha ja, det må du da nok sige, så er det ikke meget min kæreste beder mig om . Tror ikke jeg ville have det godt med at han tog 3 mdr afsted til udlandet,

Hvordan er jeres forhold som familie så nu?

Anmeld

17. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Vi bor ikke sammen

okay.....

jamen så håber jeg da han vil være der når i skal have barn sammen og ikke alt det ungdoms halløj ellers ja så er du da alene mor på en måde

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

okay.....

jamen så håber jeg da han vil være der når i skal have barn sammen og ikke alt det ungdoms halløj ellers ja så er du da alene mor på en måde

Jamen jeg kommer også til at stå som alene-mor, og hvis han ikke er der når han har født, så må jeg være ærlig og sige at jeg ikke tror det kommer til at fylde så meget ikke at det skal lyde som om han ikke betyder noget for mig, men så har jeg mange andre ting at tænke på.
Men vil så undvære det ekstra bidrag, så far og søn kan ses som de lyster

Anmeld

17. maj 2013

3rollinger

Anonym skriver:

Puha ja, det må du da nok sige, så er det ikke meget min kæreste beder mig om . Tror ikke jeg ville have det godt med at han tog 3 mdr afsted til udlandet,

Hvordan er jeres forhold som familie så nu?

Det er meget normalt. Vi har siden faaet to boern mere og er som saadan som enhver anden kernefamilie.

Hans rejse til Irland var for at blive bedre til engelsk og faa bedre jobmuligheder. Og det var jo ligesom sidste chance, inden boernene kom. Saa vi var helt enige om det, og jeg troede ikke det ville vaere nogen sag. Jeg gik jo paa arbejde og passede min hverdag. Han kom hjem sidste i august, hvor jeg foedte i oktober.

Men jeg er altsaa ogsaa stor fortaler for at give hinanden plads. Jeg har lige "faaet lov" til at tage 10 dage til Zambia (godt nok arbejdsdrelateret) hvor han blev hjemme med vores 3 boern.

Men synes da alligevel du tager din situation flot. Det er skal ikke alle der ville acceptere saadan et udlaeg. Mange tror de ejer den anden og han/hun skal bare makke ret. Man skal bare hoere dilemmer i Mads&Monopolet engang i mellem  

Anmeld

17. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Jamen jeg kommer også til at stå som alene-mor, og hvis han ikke er der når han har født, så må jeg være ærlig og sige at jeg ikke tror det kommer til at fylde så meget ikke at det skal lyde som om han ikke betyder noget for mig, men så har jeg mange andre ting at tænke på.
Men vil så undvære det ekstra bidrag, så far og søn kan ses som de lyster

den måde du skriver på lyder det som om du er 100% klar til at blive alene mor.. og det er jo godt du har taget den stilling men er da også ked af når i er to i så ikke kæmper for at flytte sammen og får startet en familie op og ikke kun en far der kommer når han får lyst...

men jaaa det er jo jeres valg

Anmeld

17. maj 2013

Muffinmus

Min mand fik da også spat af alle de baryton og baby pludder jeg kom med konstant. Mange mænd kan ikke sætte sig ind i alt det her faderhalløj før de står med begge fødder dybt plantet i lorten så i skal begge nyde tiden uden barnet nu, både hinanden og jeres venskaber, for begge dele kommer lidt på en prøve for manges vedkommende.

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

den måde du skriver på lyder det som om du er 100% klar til at blive alene mor.. og det er jo godt du har taget den stilling men er da også ked af når i er to i så ikke kæmper for at flytte sammen og får startet en familie op og ikke kun en far der kommer når han får lyst...

men jaaa det er jo jeres valg

Han kommer ikke kun til at være her når han har lyst, det er okay med mig nu, da der ikke er noget barn endnu, hvis han fortsat opfører sig sådan her på det niveau når baby kommer til verden, så kommer der også andre boller på suppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.