hjælpppp hva skal jeg gører

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Mille82

heidi prettyface hansen skriver:

oki ja det vidste jeg jo ikke lige at man bare kunne ringe der til i tide og utide troede man skulle i gennem lægevagten medmindre det var fuldstændig akut og han var ved at dø

Jo da, det behøver du ikke en henvisning for.

Det er mere korrekt at ringe direkte til sygehuset, istedet for at "spilde" lægevagtens tid, han vil nok alligevel henvise dig til at kontakte sygehuset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

LilleChelle skriver:

Hvorfor er i som forældre ikke stoppet med at ryge, når i har et barn med vejrtrækningsproblemer?  

Nå - lige en undren. 

Jeg ville ringe til børneambulatoriet på nærmeste sygehus  

kan ikke se en grund til at ska stoppe med at ryge når rygning kun fårgår uden for og aldrig i nærheden af ham derfor..

og han er først begyndt med det inden for de seneste dage så det kan ikke havde noget med vores rygning at gører..

men det var bare lige svar på dit undrene spørgsmål..

vi ringer til lægevagten for at hører om det er den rigtigt behandling vi har fået ved lægen...

Anmeld

17. maj 2013

Masig

Jeg ville også ringe til børneafd på sygehuset og spørge hvad de mener. Da vores søn skreg af smerter og lægen nægtede at gøre noget, ringede jeg også til børneafd for at høre deres mening og de mente bestemt der var noget galt... Det viste sig så han ikke kunne tåle laktulose, som lægen havde sagt han skulle fortsætte med i flere mdr... 

Nå men min pointe er, at hos os tog lægen os først alvorligt da vi havde snakket med børneafd og fik sundhedsplejersken til at ringe til lægen og sige at der altså var noget galt og at de måtte tage os mere alvorligt...

så snak med børneafd, og få evt sundhedsplejersken til at ringe til lægen og sig at hun er bekymret for jeres barn og at lægen skal gøre noget....

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

Mille82 skriver:

Jo da, det behøver du ikke en henvisning for.

Det er mere korrekt at ringe direkte til sygehuset, istedet for at "spilde" lægevagtens tid, han vil nok alligevel henvise dig til at kontakte sygehuset.

oki skal jeg så bare ringe til børneafd og sige hva jeg har fået afvide og om det kan passe eller hvordan gør man lige det når det er til børneafd jeg skal ringe

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

Masig skriver:

Jeg ville også ringe til børneafd på sygehuset og spørge hvad de mener. Da vores søn skreg af smerter og lægen nægtede at gøre noget, ringede jeg også til børneafd for at høre deres mening og de mente bestemt der var noget galt... Det viste sig så han ikke kunne tåle laktulose, som lægen havde sagt han skulle fortsætte med i flere mdr... 

Nå men min pointe er, at hos os tog lægen os først alvorligt da vi havde snakket med børneafd og fik sundhedsplejersken til at ringe til lægen og sige at der altså var noget galt og at de måtte tage os mere alvorligt...

så snak med børneafd, og få evt sundhedsplejersken til at ringe til lægen og sig at hun er bekymret for jeres barn og at lægen skal gøre noget....

oki så vil jeg da lige ringe til børneafd og se hva de har at sige til sagen om alt det her og så kan sundhedsplejesken få lov at ringe til lægen mandag hvis børneafd mener det er mere alvorligt end han umidelbart mener det er..

kan bare ik forstå man bare kan sige det er bronkitis ved lige at lytte på ham også bare sende os hjem igen

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

oki så vil jeg da lige ringe til børneafd og se hva de har at sige til sagen om alt det her og så kan sundhedsplejesken få lov at ringe til lægen mandag hvis børneafd mener det er mere alvorligt end han umidelbart mener det er..

kan bare ik forstå man bare kan sige det er bronkitis ved lige at lytte på ham også bare sende os hjem igen

nå nu har jeg ringet til børneafd og de kunne ikke hjælpe mig det er lægen der skal sende mig videre og det vil han ikke da han ikke ser grunden til at sende ham der ud så børneafd sagde så sku jeg ringe til læge vagten også komme den vej igennem hvis det var nødvendigt

Anmeld

17. maj 2013

mor88

kan ikke se en grund til at ska stoppe med at ryge når rygning kun fårgår uden for og aldrig i nærheden af ham derfor..

og han er først begyndt med det inden for de seneste dage så det kan ikke havde noget med vores rygning at gører..

men det var bare lige svar på dit undrene spørgsmål..

vi ringer til lægevagten for at hører om det er den rigtigt behandling vi har fået ved lægen...

Nu er det ikke rygning i sig selv, der er skadeligt. I røgen er der en masse små partikler, og de er skadelige at indånde. De partikler, som kommer ud med røgen, sætter sig på dit hår, tøj, hud osv, og der går en time efter hver slukket sigaret, og til de skadelige partikler er væk. 

En af mine veninder har en søn med bronkitis, og lægen havde forklaret hende det sådan, som jeg skrev ovenfor. 

Så rygning kan være en del af problemet, selv om i kun ryger udenfor.

jeg siger det absolut ikke for at forskrække dig, men synes du skulle vide det 

Kram til dig 

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

mor88 skriver:

Nu er det ikke rygning i sig selv, der er skadeligt. I røgen er der en masse små partikler, og de er skadelige at indånde. De partikler, som kommer ud med røgen, sætter sig på dit hår, tøj, hud osv, og der går en time efter hver slukket sigaret, og til de skadelige partikler er væk. 

En af mine veninder har en søn med bronkitis, og lægen havde forklaret hende det sådan, som jeg skrev ovenfor. 

Så rygning kan være en del af problemet, selv om i kun ryger udenfor.

jeg siger det absolut ikke for at forskrække dig, men synes du skulle vide det 

Kram til dig 

s helt iorden men lægen sagde bare røgen til mig og det har jeg altid vidst var farligt for børn og for voksne self men kommer lidt pludseligt bare sådan så tror ikke på det bare er det

Anmeld

17. maj 2013

Masig

Det kan de jo formentlig høre. Vores søn har igså bronkitis, og det kunne de også høre.... Men det undrer mig I ikke må få medicin til ham, han har jo svært ved at trække vejret, så synes jeg er virkelig mærkeligt. Og desuden gør det jo ondt hvis de hoster meget, kender vi jo selv hvis vi er forkølede og hoster meget....

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

Masig skriver:

Det kan de jo formentlig høre. Vores søn har igså bronkitis, og det kunne de også høre.... Men det undrer mig I ikke må få medicin til ham, han har jo svært ved at trække vejret, så synes jeg er virkelig mærkeligt. Og desuden gør det jo ondt hvis de hoster meget, kender vi jo selv hvis vi er forkølede og hoster meget....

ja men har nu snakket med børneadr og de kunne intet gører uden en henvisning fra lægen og han vil ikke give mig en for det er der ikke grundlag for mener han så må tage den med vagtlægen kl 16 og se hva han siger til det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.