hjælpppp hva skal jeg gører

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.426 visninger
29 svar
12 synes godt om
17. maj 2013

heidi prettyface hansen

hej jeg står i denne situation at jeg i dag har haft besøg af sundhedsplejesken for at veje og måle min dreng på 3 mdr..fortæller hende at han skiger meget og er tit meget ked af det og hoster og hans lunger piver..hun siger til mig at jeg skal tage til lægen med det samme og få ham undersøgt da hun kan se på hans lunger at han har besvær ved vejrtrækningen..jeg har så værert ved lægen og han lyttede på ham og sagde at det hele lød fint men at han har bronkitis og siger at han ikke vil give ham medicin før han får det værer og hva skal jeg så nu sidder jeg så bare her hjemme og ikke ved hva jeg skal nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Frk. Himmelblå

heidi prettyface hansen skriver:

hej jeg står i denne situation at jeg i dag har haft besøg af sundhedsplejesken for at veje og måle min dreng på 3 mdr..fortæller hende at han skiger meget og er tit meget ked af det og hoster og hans lunger piver..hun siger til mig at jeg skal tage til lægen med det samme og få ham undersøgt da hun kan se på hans lunger at han har besvær ved vejrtrækningen..jeg har så værert ved lægen og han lyttede på ham og sagde at det hele lød fint men at han har bronkitis og siger at han ikke vil give ham medicin før han får det værer og hva skal jeg så nu sidder jeg så bare her hjemme og ikke ved hva jeg skal nu

Ring til lægen og sig, at du vil have, han sender dig forbi børneafdelingen, så du kan få målt saturation mv. mhb. at lave så effektiv og korrekt en udredning som muligt.

Det ville jeg gøre..

Men du kan selvfølgelig også vælge at tage lægens ord for gode, men med mindre han målte sat, talte vejrtrækningsfrekvens osv. så ville jeg ikke være beroliget. - Har dårlige, dårlige erfaringer med læger og småbørn med dårlige luftveje blandt andet...

God bedring med ham..

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

Frk. Himmelblå skriver:

Ring til lægen og sig, at du vil have, han sender dig forbi børneafdelingen, så du kan få målt saturation mv. mhb. at lave så effektiv og korrekt en udredning som muligt.

Det ville jeg gøre..

Men du kan selvfølgelig også vælge at tage lægens ord for gode, men med mindre han målte sat, talte vejrtrækningsfrekvens osv. så ville jeg ikke være beroliget. - Har dårlige, dårlige erfaringer med læger og småbørn med dårlige luftveje blandt andet...

God bedring med ham..

ge at da jeg var på samme alder skete der det samme med mig og min mor kæmpede en kap for at få mig i røngen da hun vidste der var noget galt..

det viste sig så os at jeg ikke havde bronkitis men havde en lunge klap der var var ved at klappe sammen frygter jo bare det sker for ham da han os er kvik nok og var jeg os da det skete for mig som lille.

lægen gjorde intet andet end at lytte selv om drengen hostede og lungerne pev mens vi var der

Anmeld

17. maj 2013

Frk. Himmelblå

ge at da jeg var på samme alder skete der det samme med mig og min mor kæmpede en kap for at få mig i røngen da hun vidste der var noget galt..

det viste sig så os at jeg ikke havde bronkitis men havde en lunge klap der var var ved at klappe sammen frygter jo bare det sker for ham da han os er kvik nok og var jeg os da det skete for mig som lille.

lægen gjorde intet andet end at lytte selv om drengen hostede og lungerne pev mens vi var der

Helt ærligt, så synes jeg altså, din søn er for ung til, at lægen burde turde tage så let på "noget med vejrtrækningen". Bare min mening.

Kan godt forstå dig.

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

Frk. Himmelblå skriver:

Helt ærligt, så synes jeg altså, din søn er for ung til, at lægen burde turde tage så let på "noget med vejrtrækningen". Bare min mening.

Kan godt forstå dig.

ja har os bestemt mig for at jeg her kl 16 vil ringe til lægevagten og hører deres mening om sagen da jeg mener at man ikke bare kan sige det er det uden at gører noget andet end at lytte på ham jeg kan jo selv se og hører han har problemer med at træk vejrert så må bare håbe lægevagten syntes det er vigtigt nok

Anmeld

17. maj 2013

Frk. Himmelblå

ja har os bestemt mig for at jeg her kl 16 vil ringe til lægevagten og hører deres mening om sagen da jeg mener at man ikke bare kan sige det er det uden at gører noget andet end at lytte på ham jeg kan jo selv se og hører han har problemer med at træk vejrert så må bare håbe lægevagten syntes det er vigtigt nok

Ja, det kan du jo prøve..

Og indtil da, så er du selvfølgelig super obs på, at han ikke må komme i nærheden af røg eller anden uren luft. Han vil være ekstra sart, og er i farezonen for at udvikle astma.. 

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

ja nu ryger vi så selv men har altid røget ude og aldrig i nærheden af ham self men ja nu rander jeg jo og tjekker om han trækker vejrert osv hele tiden når han sover for ville nødig finde ham hvor han ikke trak vejerert jo men ringer til vagtlægen her kl 16 så må jeg se hva de har at sige da han nemelig for ikke så længe siden var indlagt på børneafdelingen pga en virus og urinvejsindfektion 

Anmeld

17. maj 2013

Mille82

Hvorfor bruge lægevagten?

Du kan da ringe direkte til børneafdelingen på nærmeste hospital?

Anmeld

17. maj 2013

heidi prettyface hansen

Mille82 skriver:

Hvorfor bruge lægevagten?

Du kan da ringe direkte til børneafdelingen på nærmeste hospital?

oki ja det vidste jeg jo ikke lige at man bare kunne ringe der til i tide og utide troede man skulle i gennem lægevagten medmindre det var fuldstændig akut og han var ved at dø

Anmeld

17. maj 2013

LilleChelle

Hvorfor er i som forældre ikke stoppet med at ryge, når i har et barn med vejrtrækningsproblemer?  

Nå - lige en undren. 

Jeg ville ringe til børneambulatoriet på nærmeste sygehus  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.