MIWULA skriver:
Min søn har 40 i feber og jeg har sørget for pasning af ham. ( Svigerfar) Men nu begynder jeg og tænke om det måske!!
Vi var hos vagtlægen igår og han kunne ikk se noget på ham.
Hvad gør i når jeres børn er så syge? Får i dem passet eller passer i selv??
Vi passer selv når vores datter er syg.
Vil lige smide en kommentar ang. det med Panodil og feber. Vi har lige haft vores datter på børneafd. pga høj feber 40,3 og der valgte de at give flydende Panodil - og vi gav hende hver 6 time efter vi kom hjem. Nu har vi haft flere lægebesøg, været indlagt på børneafd. flere gange og hver gang har vi fået af vide "Panodil får skyld for mange ting" de giver ikke feberkramper - det har jeg også altid troet, men det er altså ikke sandt. Man giver Panodil for at give barnet mere energi, så det får lyst til at drikke og spise - og derved får barnet det bedre.
Udover det kan det være febernedsættende, men man kan ikke måle temperaturen når Panodil er givet, så man tager temperatur inden man giver og så har man den rette temperatur.
Det er bare for at fortælle dig, at du ikke skal være bange for evt. feberkrampe pga. Panodil, men pga. af høj feber. Hvis dit barn ikke drikker tilstrækkeligt, så ring til vagtlægen og spørg hvad du må give ham når han vejer så og så meget. Så får du et præcist mg af lægen - og du kan jo også spørge ham om feberkramper og Panodil, men er sikker på han svare hvad jeg skriver 
God bedring!
/Fenja 
Anmeld