Hvad gør i?? Syge børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Camillee

Jeg (eller deres Far) passer altid vores børn selv. 

Havde vi haft muligheden for at kunne trække på bedsteforældrene havde jeg taget imod den,
Selvfølgelig alt efter hvodan mit barn havde det.
  .     Jeg er studerende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Fenja09

MIWULA skriver:

Min søn har 40 i feber og jeg har sørget for pasning af ham. ( Svigerfar) Men nu begynder jeg og tænke om det måske!!

Vi var hos vagtlægen igår og han kunne ikk se noget på ham.

Hvad gør i når jeres børn er så syge? Får i dem passet eller passer i selv??

Vi passer selv når vores datter er syg.

Vil lige smide en kommentar ang. det med Panodil og feber. Vi har lige haft vores datter på børneafd. pga høj feber 40,3 og der valgte de at give flydende Panodil - og vi gav hende hver 6 time efter vi kom hjem. Nu har vi haft flere lægebesøg, været indlagt på børneafd. flere gange og hver gang har vi fået af vide "Panodil får skyld for mange ting" de giver ikke feberkramper - det har jeg også altid troet, men det er altså ikke sandt. Man giver Panodil for at give barnet mere energi, så det får lyst til at drikke og spise - og derved får barnet det bedre.

Udover det kan det være febernedsættende, men man kan ikke måle temperaturen når Panodil er givet, så man tager temperatur inden man giver og så har man den rette temperatur.

Det er bare for at fortælle dig, at du ikke skal være bange for evt. feberkrampe pga. Panodil, men pga. af høj feber. Hvis dit barn ikke drikker tilstrækkeligt, så ring til vagtlægen og spørg hvad du må give ham når han vejer så og så meget. Så får du et præcist mg af lægen - og du kan jo også spørge ham om feberkramper og Panodil, men er sikker på han svare hvad jeg skriver

God bedring!

/Fenja

Anmeld

17. maj 2013

Faith

Når temperaturen kommer op omkring de 40, har jeg det bedst med at passe dem selv.

Men man skal huske på at temperaturen er lidt "ligegyldig". Det er barnets almentilstand der er det vigtigste. Spiser og drikker barnet, vil det stadig lege osv.

Ringede engang til vagtlægen fordi min søn havde 40,7 i temperatur. Lægens kommentar var at jeg skulle ringe igen hvis han bevidsthedsniveau blev svækket eller hvis han holdt op med at spise og drikke. Og så skulle jeg ellers droppe temperaturmålingerne!

Anmeld

17. maj 2013

Isabella_mor

MIWULA skriver:

Min søn har 40 i feber og jeg har sørget for pasning af ham. ( Svigerfar) Men nu begynder jeg og tænke om det måske!!

jeg foretrækker enten selv eller kæresten passer ham.. jeg kan godt huske selv hvordan det var da jeg var lille og ikke være hjemme når jeg var syg... når man er syg har man bare brug for tryghed.. og det tænker jeg han har bedst når vi er hos ham.... 

Anmeld

17. maj 2013

Mettefpigen

Her passer jeg selv da jeg ikk har andre muligheder....

Anmeld

17. maj 2013

Mor til Ella

MIWULA skriver:

Her bruger vi med glæde bedsteforældre/oldeforældre, men Ella har også været hårdt ramt

Hvis en af os skulle ringe til job hver gang hun er syg, ville vi seriøst ikke have noget job....

Så længe det er nogen børnene ser ofte og er tryk ved, ser jeg intet problem i at få dem passet, ved "mindre" sygdomme

Anmeld

18. maj 2013

MIWULA

Tusind mange tak for svar alle sammen. 

Anmeld

18. maj 2013

Lone Jakobsen

her passer bedsteforældrene hvis det ikke er noget alvorligt, men er temp. på 40 eller over,  så vil jeg helst passe selv.

men som andre skriver så afhænger det meget af hvordan barnet har det. min yngste vil klart helst være hos mor eller far når han er syg, og jeg har det også bedst med at have ham helt tæt på så jeg kan holde øje med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.