Hvad gør i?? Syge børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

L&V

MIWULA skriver:

Det vidste jeg ikk så havde jeg ikk givet ham det panodil til morgen. 

Nu er der gået så langtid og hvis det sku ske så var det nok sket.. Tror heller ik der er så mange læger og apoteker der er gode til at få informeret om det..

Derfor bruger vi aldrig febernedsættende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

MIWULA

modesty skriver:

Du skal ikke give ham Panodil som febernedsættende. Kroppen har feber af en årsag, sandsynligvis fordi den er i gang med at nedkæmpe en infektion. Den proces forsinker du ved at give Panodil. Panodil skal gives som smertestillende.

Selvfølgelig er det noget man skal vurdere fra gang til gang, men som udgangspunkt er det bedst at undlade Panodil.

Ja det er rigtig. Gør det også lidt for at han kan få lidt mad og drikkelse ned især væsken. For når han har 40 i feber er han bare helt sløv og kan ingenting. Dårligt drikke. 

Anmeld

17. maj 2013

Maria-s

Månsson skriver:

Nu er der gået så langtid og hvis det sku ske så var det nok sket.. Tror heller ik der er så mange læger og apoteker der er gode til at få informeret om det..

Derfor bruger vi aldrig febernedsættende

Undskyld men hvor har du dette fra? Vores søn hR haft feberkramper og i ambulancen sagde redderen at man faktisk ikke ved HVAD det præcist er der udløser feberkramper. Da vi kom på hospitalet gav de ham: Panodil.

Anmeld

17. maj 2013

L&V

Maria-s skriver:

Undskyld men hvor har du dette fra? Vores søn hR haft feberkramper og i ambulancen sagde redderen at man faktisk ikke ved HVAD det præcist er der udløser feberkramper. Da vi kom på hospitalet gav de ham: Panodil.

Fra op til flere læger og farmaceuter. Hurtige temperstursvingninger kan være skyld i feber krampe..

Anmeld

17. maj 2013

Laulund87

Vi bruger Panodil som febernedsættende og jeg frygter ikke feberkramper. Vi bruger det selvfølgelig om omhu, men det er råd fra børneafdelingen så det har jeg ingen skrupler med Det synes jeg bare lige skulle med

Jeg passer vores datter når hun er syg, men det er heller ikke noget problem da jeg er på førtidspension.

Anmeld

17. maj 2013

Maria-s

Månsson skriver:

Fra op til flere læger og farmaceuter. Hurtige temperstursvingninger kan være skyld i feber krampe..

Ja de  kan. Men nogen mener også at høj feber i længere tid kan. Jeg mener bare det er lidt farligt at skrive som du gør, hvis du ikke har klare beviser for det.... Det er jo heller ikke sundt at have høj feber (+40) i længere tid og slet ikke hvis som TS søn, man så knapt nok vil indtage væske.

Just saying....

Anmeld

17. maj 2013

L&V

Maria-s skriver:

Ja de  kan. Men nogen mener også at høj feber i længere tid kan. Jeg mener bare det er lidt farligt at skrive som du gør, hvis du ikke har klare beviser for det.... Det er jo heller ikke sundt at have høj feber (+40) i længere tid og slet ikke hvis som TS søn, man så knapt nok vil indtage væske.

Just saying....

Sådan er det jo ligesom med alt der er ik et 100% sikkert facit på hvordan man reagere derfor skriver jeg kan osv.. Skriver ik at den er sten sikker..
Og hvis man er meget syg af feber går man vel til lægen

Anmeld

17. maj 2013

Maria-s

Månsson skriver:

Sådan er det jo ligesom med alt der er ik et 100% sikkert facit på hvordan man reagere derfor skriver jeg kan osv.. Skriver ik at den er sten sikker..
Og hvis man er meget syg af feber går man vel til lægen

Du skriver:  Husk at nogle børn nemmere får feberkrampe ved brug af febernedsættende det syntes jeg bare lød ret "stensikkert". Men slidt nu pyt med det det var ikke for at være en sur kvinde. Jeg tror blot jeg blev berørt fordi mit eget barn har haft feberkramper. Begge de gange han har haft er det kommet  uden han har fået panodil inden. Og der gav de som sagt panodil på hospitalet første gang For at få hans temp ned.

God dag

Anmeld

17. maj 2013

Victoriasmor88

Hvis det er alvorligt tager jeg eller manden fri. Men elles passer farmor gerne. Vi kan desværre ikke bare tage fri, min mand er afdelingsleder og har ofte vigtige møder, alt dette bliver blot udsat til senere og ender med overarbejde. Jeg er sygeplejerske og der kan heller ikke altid bare sættes en ekstra ind. Er vores datter meget syg er det selvfølge første prioritet, ellers pasning

Anmeld

17. maj 2013

Nadia&Daniel

Vist svigerfar eller svigermor har fri - så er det dem (også ved høj feber - dog mærker jeg efter om hun vil lade sig passe) - for så tager vi alle en sygedag - så hun bliver helt rask.. Vil altid tage hjem fra job, vist svigerfar/svigermor mener der er behov for at jeg kommer hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.