Er det egoistisk at droppe forholdet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

modesty

Anonym skriver:

Ja og det er det jeg har så svært ved at forstå! afslutte forholdet jeg græder på forhånd ved tanken om den elendige tid jeg går i møde . For jeg elsker ham - men vil heller ikke lade ham træde på mig - og jeg forventer sikkert automatisk at han så viser at han gerne vil mig - og skriver han savner mig osv! og bliver sikkert bare ked af det for hver dag der går jeg intet høre
Bliver altid så ked af det - og kan slet ikke styre det..

Men du har selv valgt at få barnet selvom han ikke ville have det. Du må da have set det som et meget sandsynligt scenarie at det ville ende med at I gik fra hinanden? Prøv at tænke tilbage på de overvejelser du havde da du besluttede at få barnet. Der må du have forestillet dig et fremtidsscenarie som kun bestod af dig og barnet - og alligevel valgte du at beholde det. Måske de følelser og tanker kan hjælpe dig til at komme videre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Anonym trådstarter

M&J87 skriver:

Om det var hårdt!

Han droppede mig september 2011, fordi jeg fandt ud af at han var mig utro ?? Det var altid mig der var noget galt med, men han kunne ikke rigtig give slip, og blev ved med at ringe til mig, og vi sås et halvt år derefter hvor jeg som en idiot kom når han kaldte!

Jeg fik en mærkelig fornemmelse i maven, og ville egentlig ikke mere, men kunne bare ikke give slip!

Han var sådan en løgner, og manipulerede mig! Ødelagde min selvtillid fuldstændigt. Han prøvede at kontakte mig i flere måneder efterfølgende, både på fb, og på tlf, men jeg ignorerede. Han bad og græd, og ja, jeg kunne ikke mere, selvom at det var svært at holde mig væk.

Ikke længe efter mødte jeg min nuværende kæreste, det er HELT VILDT, hvor givende et forhold kan være, hvor man ikke føler sig som lort konstant! JEg er mere lykkelig nu end jeg nogensinde har været. 

Årh det er jeg glad for at høre

E

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Årh det er jeg glad for at høre

E

Er måske også fordi jeg er van til at være i forhold som virkelig er lort! mine to sidste forhold før ham nu, var voldelige - og så ser jeg nok bare ham jeg har nu som en drømme kæreste - fordi at han jo ikke slår mig.. Men kan godt se når jeg selv læser mit opslag, at der er noget helt galt, det bliver bare SÅ hårdt at gå fra ham og det er det jeg har det svært ved - og ja så tror jeg jo typisk at jeg aldrig finder en igen fordi jeg nu er gravid - og bliver til mor

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Men du har selv valgt at få barnet selvom han ikke ville have det. Du må da have set det som et meget sandsynligt scenarie at det ville ende med at I gik fra hinanden? Prøv at tænke tilbage på de overvejelser du havde da du besluttede at få barnet. Der må du have forestillet dig et fremtidsscenarie som kun bestod af dig og barnet - og alligevel valgte du at beholde det. Måske de følelser og tanker kan hjælpe dig til at komme videre?

Ja, det også mere tanken om at jeg skal gå fra en fyr jeg elsker, selvom han behandler mig på denne måde . Jeg har kendt ham i mange år efterhånden, det gør da ondt når det man troede skulle blive godt, endte i skidt, fordi det lige gik den rigtige vej, fordi han valgte at forsætte vores forhold, selvom jeg besluttede at beholde vores barn..

Anmeld

16. maj 2013

Smukkert

Anonym skriver:

Har bare hele mit liv været den der - okay, jamen, amen pige som HADER at føle sig ''ikke elsket'' hvilket jeg føler når han behandler mig sådan..og jeg kan da være bange for at hvis jeg bare brat stopper med at kontakte ham, så udnytter han det, og så hører jeg heller intet fra ham, før han måske skriver hvorfor han ikke hører fra mig, han forventer nærmest at jeg render efter ham, for her sidst ville han komme efter skole - men gjorde det ikke selvom han skrev dagen før at han ville gøre det, så vi kunne snakke
Der går så to dage tror jeg uden kommunikation overhovedet, og skriver så til hans mor (hvor han bor) om ikke hun vil sige til ham at jeg gerne vil snakke med ham..

-Der skriiver han så samme aften, at han er ked af at han ikke kom, og havde dårlig samvittighed, og ventede på jeg skulle skrive til ham
også selvom vi aftalte han skulle komme hjem til mig efter skole

Jeg vil prøve at lade ham komme til mig - frygter bare at jeg så ikke ser eller hører fra ham lææææænge, for det er som om han forventer jeg kontakter jeg og nu har vi weekend, så skal han alligevel sikkert på druk med vennerne, og ja

Stil dig selv spørgsmålet: "Hvad er det værste er kan ske, hvis han ikke skriver?".

En "kæreste", som ikke vil dig optimalt? Det skal du ikke bruge din energi på. Du fortjener bedre end det!

Fortæl ham, hvad dine grænser er. Det lyder ikke som om at han har forstået det endnu, eftersom han lægger ansvaret over på dig, i og med han forventede at høre fra dig?
Fortæl ham at du forventer, at han overholder jeres aftaler - og melder afbud, såfremt noget kommer i vejen. Det er ikke for meget at forlange i et forhold. ISÆR ikke når der inden længe bliver meget mere ansvar end en aftale at forholde sig til.

Uanset hvad, så skal du nok klare dig igennem det her.

En sidste ting..... Det er en god ide, at sige "skat, jeg har BRUG FOR" eller "jeg ville blive rigtig GLAD for, hvis du", for mænd reagerer negativt på "du SKAL".
Du kan melde ud, at du har brug for at han respektere de aftaler i laver og at han viser han er interesseret i dig, før at du kan være tryg og glad i jeres forhold og at du ikke kan se en fremtid i tingene, som de kører nu, da det påvirker dig for meget og du har brug for ro i din graviditet. ((Det skader faktisk barnet allerede fra fosterstadiet, hvis moren er stresset/ulykkelig/angst osv. og kan give barnet større risiko for fx at blive misbruger)) <-- dette siger jeg ikke for at give dig flere bekymringer, men for at tænke på det bedste for DIG og babyen.

Anmeld

16. maj 2013

Smukkert

Anonym skriver:

Er måske også fordi jeg er van til at være i forhold som virkelig er lort! mine to sidste forhold før ham nu, var voldelige - og så ser jeg nok bare ham jeg har nu som en drømme kæreste - fordi at han jo ikke slår mig.. Men kan godt se når jeg selv læser mit opslag, at der er noget helt galt, det bliver bare SÅ hårdt at gå fra ham og det er det jeg har det svært ved - og ja så tror jeg jo typisk at jeg aldrig finder en igen fordi jeg nu er gravid - og bliver til mor

Det gør mig ondt at læse, det du skriver.
Selvfølgelig kan du finde en igen, selvom du er blevet mor. Det har jeg selv gjort. Jeg blev mor for 3 år siden og har INGEN problemer haft med at finde en kæreste.
Den frygt skal du ikke lade dig påvirke af

Hvis det virkelig altid er sådan med dine forhold, så prøv at læs på www.slaa-danmark.dk - der er også skypemøder hver søndag eller mandag, mener jeg - hvor man kan lytte til andre i samme båd.

I bund og grund handler det om at du skal få det bedre med dig selv, så du kan sætte grænser for dig selv.

Ingen smerte er større, end når man ikke er tro mod sig selv. Husk det

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Smukkert skriver:

Stil dig selv spørgsmålet: "Hvad er det værste er kan ske, hvis han ikke skriver?".

En "kæreste", som ikke vil dig optimalt? Det skal du ikke bruge din energi på. Du fortjener bedre end det!

Fortæl ham, hvad dine grænser er. Det lyder ikke som om at han har forstået det endnu, eftersom han lægger ansvaret over på dig, i og med han forventede at høre fra dig?
Fortæl ham at du forventer, at han overholder jeres aftaler - og melder afbud, såfremt noget kommer i vejen. Det er ikke for meget at forlange i et forhold. ISÆR ikke når der inden længe bliver meget mere ansvar end en aftale at forholde sig til.

Uanset hvad, så skal du nok klare dig igennem det her.

En sidste ting..... Det er en god ide, at sige "skat, jeg har BRUG FOR" eller "jeg ville blive rigtig GLAD for, hvis du", for mænd reagerer negativt på "du SKAL".
Du kan melde ud, at du har brug for at han respektere de aftaler i laver og at han viser han er interesseret i dig, før at du kan være tryg og glad i jeres forhold og at du ikke kan se en fremtid i tingene, som de kører nu, da det påvirker dig for meget og du har brug for ro i din graviditet. ((Det skader faktisk barnet allerede fra fosterstadiet, hvis moren er stresset/ulykkelig/angst osv. og kan give barnet større risiko for fx at blive misbruger)) <-- dette siger jeg ikke for at give dig flere bekymringer, men for at tænke på det bedste for DIG og babyen.

Næste gang han kontakter mig - sagde han jo igår at han ville gøre i aften. hvis han så også gør det

Men der tager jeg en stille og rolig snak med ham -ansigt til ansigt og fortæller hvad jeg har brug for, i stedet for hvad han skal

Sig mig engang arbejder du indenfor noget med pædagog eller? jeg spørger fordi du kommer med nogle utrolig gode svar

Minder meget om de tidligere pædagoger jeg havde mig, årh jeg savner dem!!

Anmeld

16. maj 2013

Smukkert

Anonym skriver:

Næste gang han kontakter mig - sagde han jo igår at han ville gøre i aften. hvis han så også gør det

Men der tager jeg en stille og rolig snak med ham -ansigt til ansigt og fortæller hvad jeg har brug for, i stedet for hvad han skal

Sig mig engang arbejder du indenfor noget med pædagog eller? jeg spørger fordi du kommer med nogle utrolig gode svar

Minder meget om de tidligere pædagoger jeg havde mig, årh jeg savner dem!!

Okay det lyder godt :-)

Hehe, nej - jeg er under uddannelse til kognitiv parterapeut. Er færdig til september. Læser ved Joan Ørting, hende kender du sikkert ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.