Hvordan kommer folk over døden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
DAs mor skriver:

Man kommer som de andre skriver ikke "over det" men man lærer at leve med og komme videre...
Jeg mistede min far da jeg var 9 år - dengang snakkede man ikke med børn om det. Min mor gik til psykolog (han tog sit eget liv) men selv psykologen sagde at jeg ikke behøvede det var i 1993... Jeg har faktisk først fået talt det igennem med en psykolog, da jeg var 23 år....

Jeg er rystet over, at det stadig stod sådan til i 90'erne... Min far tog sit liv i '75, da jeg var fire år, og jeg oplevede nøjagtigt det samme - men var overbevist om, man var blevet klogere 20 år senere. Gudskelov ville det ikke finde sted i dag. Det tror jeg fuldt og fast på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

MyLove E

Som andre også skriver man kommer ikke over det. Men lære at leve med det.
Jeg mistede min elskede far for 10 1/2 år siden. Det er blevet letter med tiden.

Anmeld

14. maj 2013

TNBC

Jeg kom heller ikke i sorggruppe eller noget og det var i 98.

Mor og meget mere skriver:

Jeg er rystet over, at det stadig stod sådan til i 90'erne... Min far tog sit liv i '75, da jeg var fire år, og jeg oplevede nøjagtigt det samme - men var overbevist om, man var blevet klogere 20 år senere. Gudskelov ville det ikke finde sted i dag. Det tror jeg fuldt og fast på. 

Anmeld

14. maj 2013

Moma

Livet går videre - selv når det føles allermest uretfærdigt. Jeg har mistet 3 forældre - mor - far og stedfar. Livet går videre, og man lærer at leve med savnet. Nogle dage går det lettere end andre. 

Jeg har faktisk levet flere år uden min mor end med. Mærkeligt at tænke på.

Man bærer minderne med sig - jeg bliver aldrig den, der står ved et gravsted og sørger. 

Anmeld

14. maj 2013

Mor og meget mere

Yurie skriver:

Jeg kom heller ikke i sorggruppe eller noget og det var i 98.

Det kan jeg bare ikke få ind i mit hoved - jeg blev færdiguddannet som lærer i '96, og da vidste man da alt om vigtigheden af, at børns sorg tages alvorligt. 

Ofte er det jo svært for barnet at dele sorgen med den overlevende forælder, fordi mor eller far er frygteligt ked af det i forvejen, og barnet ikke vil gøre hende/ham mere ulykkelig - derfor er det bare så vigtigt, at andre voksne træder til og sørger for at "samle barnet op". 

Anmeld

14. maj 2013

Mor og meget mere

Moma skriver:

Livet går videre - selv når det føles allermest uretfærdigt. Jeg har mistet 3 forældre - mor - far og stedfar. Livet går videre, og man lærer at leve med savnet. Nogle dage går det lettere end andre. 

Jeg har faktisk levet flere år uden min mor end med. Mærkeligt at tænke på.

Man bærer minderne med sig - jeg bliver aldrig den, der står ved et gravsted og sørger. 

Jeg "slap" min far, da jeg blev ældre, end han nåede at blive - det er underligt, men uden at tænke så meget over det, faldt tingene ligesom på plads for mig indeni. 

Anmeld

14. maj 2013

Moma

Jeg "slap" min far, da jeg blev ældre, end han nåede at blive - det er underligt, men uden at tænke så meget over det, faldt tingene ligesom på plads for mig indeni. 

Jeg har også givet slip. Ikke noget jeg bevidst har gjort. Det kommer lige så stille tror jeg. 

Anmeld

14. maj 2013

mulle85

jeg mistede min far som 17 årig da jeg var 13 kørte han galt på cykel blev lam var i koma har overlevet forskellige ting 13 gange ca, var en virkelig stor far pige, har haft dep angst gjordt skade på mig selv og virkelig kæmpet, men nu er jeg over de ting og kan se tilbage på det nu og vide jeg er blevet en langt stærkere person, der skal idag meget til og vippe mig af pinden, savnet til min far er her endnu 10 år efter, vil aldrig glemme ham, tror på han sidder og kigger ned på mig og følger mit liv, ærger mig over han døde så tidligt og han ikke nåede og opleve og blive bedstefar, men ja man lære og acc at tingene jo ikke bliver anderledes, men for mig har det været en lang sej kampog komme videre, men har det trods alt godt idag!

Anmeld

14. maj 2013

LinLin

Tror det var et par år senere der kom fokus på børn og sorggrupper - og gudskelov for det!! Så nej - det vil ikke ske i dag.

Anmeld

14. maj 2013

TNBC

Det kan jeg bare ikke få ind i mit hoved - jeg blev færdiguddannet som lærer i '96, og da vidste man da alt om vigtigheden af, at børns sorg tages alvorligt. 

Ofte er det jo svært for barnet at dele sorgen med den overlevende forælder, fordi mor eller far er frygteligt ked af det i forvejen, og barnet ikke vil gøre hende/ham mere ulykkelig - derfor er det bare så vigtigt, at andre voksne træder til og sørger for at "samle barnet op". 

Præcis, men der gik omkring 10år før jeg kom i en gruppe, og det hjalp mig jo ikke. For kunne jo ikke huske alle tingene fra den gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.