MariaE skriver:
De eneste jeg har mistet er bedsteforældre, nogle har betydet mere end andre. Dem der har betydet mest har ikke valgt at blive begravet, i minmfamilie donerer man sig til videnskaben.
Så i mit lille hjerte er det ba som om eg ikke har set dem de sidste 10 år eller lign. Som om at hvis jeg vælger at tage turen til Sjælland, vil de igen være at finde i samme lejligheder som altid. Måske derfor jeg ikke føler savnet, ikke føler smerten.
MEN, jeg føler SÅ meget med de folk herinde der mister, dem i nyhederne, dem i tv osv osv, kan sagens føle alt gå i stykker på deres vegne. Dagen kommer hvor jeg sikkert skal sige farvel til en rigtig elsket, en far( ødelagt lever pga 25 års alkoholisme) en mor eller lign.
Men hvordan kommer folk over detenterne sorg det er, især over børn som er det mest dyrebare i ens liv, det maniller mindst kunne forestille sig blive revet bort. Hvilke redskaber bruger folk for at overkomme alle de grimme triste tanker.
Frygter den dag det kommer rigtigt tæt på, at det bare er så overvældende og alt overskyggende og dræbende for ens eget liv
Hvis det er et menneske man elsker højt, så kommer man aldrig nogensinde over det. Jeg mistede min mor i Sep. 12 dvs. det er 7 måneder siden, men jeg føler slet ikke at det er så længe siden.
Man lever med sorgen i hjertet, den bliver ikke mindre med tiden, men man lære at få plads til mere end den. Man bliver mor, kollega, hustru, søster osv. igen, men sorgen er der altid.
Det er desværre eller heldigvis den pris vi betaler når vi vælger at elske et menneske, hvis man ser det lidt fra en anden vinkel, nogen vil måske sige kolde vinkel, så skal man prise sig lykkelig for at man oplever sorg, fordi det betyder også at man har oplevet kærligheden.
Ovenstående er selvfølgelig min mening og mine følelser, men ved at uanset hvem man er og hvad man tror, så forsvinder savnet og sorgen aldrig.
Igen kommer det selvfølgelig også an på hvilket menneske det er man har mistet, hvilken tilknytning man har og hvor mange følelser der er på spil. Når et gammelt menneske dør ( jeg har mistet alle bedsteforældre) som er mæt af dage, så er sorgen man har som pårørende en anden end hvis det er en "uretfærdig" død.
/Fenja