Bliver man mon nogensinde helt tilfreds??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2009

Cris

Nej, jeg har haft en udvikling, hvor jeg har forstået mange ting. Men jeg svarer bare dit spørgsmål, om man bliver noglesinde helt tilfreds og jeg har sagt min mening og mit erfaring. Men jeg kunne hellere ikke lade det være med at smile, da du skrev indlægget om, at du SKULLE altså tabe dig 4kg så hurtigt som muligt... Der er måske et eller andet sted, hvor du ikke er helt utilfreds. Det ved jeg ikke, jeg kender dig ikke og vi skulle måske sidde over en kop kaffee og høre lidt nærmere, hvad tingene betyder. Men ja, det er min holding. Jeg ville også tabe mig lidt men jeg er realistisk og ved, at jeg ikke gør nok ved det. Og hvis jeg gjord det så ville jeg akceptere, at mit krop er sådan. Jeg synes, at jeg ser for meget og for mange til min hver dag, hvor man fokusere for meget med kroppen og glemmer mange ting. Men vi skal også lære tingene selv i livet og forskellige mennesker skal arbejde på forskellige områder.

Nu synes jeg, at jeg snakker uden mening... Nogle gange, når jeg har så meget at sige om en ting bliver der min tekst lidt "tynd"....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

finkedinke

Med fare for at lyde lidt martyr-agtig, så tror jeg at jeg ville være mere tilfreds med mig selv hvis ikke det var for den måde vores verden er skruet sammen på.

Jeg har været meget overvægtig hele mit voksen-liv og jeg har mødt så meget fordømmelse og direkte uforskammede mennesker der udelukkende behandler mig efter mit udseende. I virkeligheden skal man være stærk for at være meget overvægtig. Jeg har lært at jeg skal være hårdhudet og lært at jeg har en værdi i kraft af min person og ikke mit udseende. Måske derfor har jeg ikke så meget jeg er utilfreds med andet end min vægt.
Bortset fra min vægt er jeg ganske almindelig køn.

Min vægt er især steget efter mine graviditeter og jeg kan mærke at jeg nu føler mig fysisk hæmmet af min overvægt, så nu er jeg også i gang med at ændre på det.

Anmeld

3. juli 2009

Cris

finkedinke skriver:

Med fare for at lyde lidt martyr-agtig, så tror jeg at jeg ville være mere tilfreds med mig selv hvis ikke det var for den måde vores verden er skruet sammen på.

Jeg har været meget overvægtig hele mit voksen-liv og jeg har mødt så meget fordømmelse og direkte uforskammede mennesker der udelukkende behandler mig efter mit udseende. I virkeligheden skal man være stærk for at være meget overvægtig. Jeg har lært at jeg skal være hårdhudet og lært at jeg har en værdi i kraft af min person og ikke mit udseende. Måske derfor har jeg ikke så meget jeg er utilfreds med andet end min vægt.
Bortset fra min vægt er jeg ganske almindelig køn.

Min vægt er især steget efter mine graviditeter og jeg kan mærke at jeg nu føler mig fysisk hæmmet af min overvægt, så nu er jeg også i gang med at ændre på det.

Hvis det "kun" det, der generer dig... Af sted med dig og find en løsning! Heldigvis er overvægt et problem som de fleste af gangen kan løses. Find nogle mennesker med nogle gode råd, find støtte i din familie, lave en skema så du finder tid til motion og så tag kampen. Eva og hendes veninde, som er en inspiration til dem som er overvægtige, kan også give dig nogle gode råd. Jeg sender dig en masse af energi og positiv tanker og af sted!

Anmeld

3. juli 2009

finkedinke

Cris skriver:

Hvis det "kun" det, der generer dig... Af sted med dig og find en løsning! Heldigvis er overvægt et problem som de fleste af gangen kan løses. Find nogle mennesker med nogle gode råd, find støtte i din familie, lave en skema så du finder tid til motion og så tag kampen. Eva og hendes veninde, som er en inspiration til dem som er overvægtige, kan også give dig nogle gode råd. Jeg sender dig en masse af energi og positiv tanker og af sted!

Tak for dine gode tanker til mig.

Jeg er allerede i gang med at tabe mig. Jeg har meldt mig til et hold gennem sundhedsplejersken. Det er for overvægtige mødre, så vi er alle i samme båd omkring vægt og det at mangle overskud når man ikke får sin nattesøvn

Anmeld

3. juli 2009

Cris

finkedinke skriver:

Tak for dine gode tanker til mig.

Jeg er allerede i gang med at tabe mig. Jeg har meldt mig til et hold gennem sundhedsplejersken. Det er for overvægtige mødre, så vi er alle i samme båd omkring vægt og det at mangle overskud når man ikke får sin nattesøvn

Så noget godt vil helt sikkert ske til dig! Og held og lykke! Du må meget gerne vise nogle billeder "før og efter" Måske efter et år er du blivet en lækker mamma!

Anmeld

3. juli 2009

Mumto3

Jeg er GLAD og TILFREDS med min krop.
Det har ikke noget med mit udsende at gøre, men det har noget med min holdning at gøre!!!

Jeg har en kroget næse, har flade hængebryster og ridebukseballer, så der er langt til idealet, MEN JEG KAN GODT VÆRE GLAD FOR MIN KROP SELVOM JEG IKKE LIGNER EN 15 ÅRIGE FOTOMODEL!

Jeg har brugt min krop og det bære den præg af. (har brækket næsen 3 gange, og det give en meget krum og kroget facon. jeg er født med en lille og helt lige næse!)  men jeg kunne ikke drømme om at lave om på min krop! Den bære jo præg af mit liv, mit dejlige liv, den bære præg af alt det jeg har været igennem, herunder også graviditeter og ammeforløb. Hvorfor skjule det med plastik-kirugi? Nej tak, så hellere den ægte vare, nemlig MIG, sådan som jeg er skabt og blevet formet i løbet af mine 40 leveår.

Jeg har heller ikke lyst til at sende et signal til mine børn om at: Mor er ikke god nok som hun er, derfor skal hun laves om (= få en eller anden operation). For de vil da uværligt tænke: jamen er JEG god nok, eller skal jeg også lige laves om? 

Anmeld

3. juli 2009

Betina88

Jeg er ikk' tilfreds med mit udseende , da jeg har mange knaster på min pande og får bumser/knaster på min hage .. Det er så irriterende ..

Anmeld

3. juli 2009

Leneur

I mine helt unge dage var jeg åleslank, da jeg dyrkede meget sport og synes egentlig jeg var okay køn. Da jeg så stoppede med at dyrke sport og gik ned med en depression og pga medicinen tog 10 kg på, havde jeg det frygteligt med mig selv, for hvordan ville fyrene synes jeg var lækker med de ekstra kg men de elskede at der var noget krop bag og ikke var bange for at knække mig når der sku' være lidt lagengymnastik... ;-) Jeg har stadig de 10 kg ekstra men det har kun gjort mig normalvægtig. Det eneste udover jeg har været utilfreds med har i mine øjne været en stor næse men jeg skulle lige vokse til og nu passer den til mit ansigt. På de dårlige dage kan jeg godt synes jeg både er fed, dum og grim men generelt er jeg nu ganske godt tilfreds. Er hverken model smuk, klassisk smuk, nok nærmere naturligt køn alt efter hvem man spørg. Er det ikke også nærmere udstråling og det at man er sig selv som gør sig gældende???? Jeg synes også det er dejligt at på trods af min gravide mave, så kigger fyrene lidt stadigvæk og jeg er 36 år. Min flyttemand sagde også at gravide blev så kønne, især bagpå og gav mig et ordentligt klask i måsen..... Godt at jeg kan tåle det, for hvis det var sket for min søster, var hun blevet snotfornærmet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.